ברושקה - עמית בר
תפריט

למה כל עצמאית חייבת ניוזלטר?

למה גם את חייבת ניוזלטר לעסק שלך? טוב ששאלת! בכתבה הבאה מחכים עבורך כל הסיבות למה גם את חייבת ניוזלטר לעסק, מהלכים שיווקיים מנצנצים שתוכלי ליישם בניוזלטר שלך, 3 עצמאיות שמספרות על הניוזלטר המנצנץ שלהן וטיפים חשובים לפני שאת שולחת את הדיוור הראשון שלך. ספויילר: את הולכת להתחיל לאסוף רשימת תפוצה כבר השבוע!

אקדים ואספר לך על הניוזלטרים שלי, כי הסנדלרית לא הולכת יחפה במקרה הזה:

הראשון הוא הניוזלטר המקצועי של המגזין עצמאית ומאושרת, שנשלח אחת לחודש למייל. בו אני מספרת איך לכתוב תוכן שיווקי לעסק, מצרפת מדריכים לשיווק ברשתות חברתיות, תמיד יש השראה מעצמאית מנצנצת אחת לפחות ולפעמים גם קופוני הנחה שווים לכוכבית. אם את עדיין לא רשומה אליו תוכלי להירשם בתחתית העמוד.

הניוזלטר השני, שאני שולחת, הוא ניוזלטר למועדון הלקוחות של כוכבית בו אני מעדכנת בכל הנצנצים וכמובן שמפנקת את המועדון בהטבות בלעדיות רק לחברות המועדון. אם את אוהבת מוצרי נייר והנחות (ומי לא אוהבת מוצרי נייר והנחות?!) תוכלי להירשם אליו כאן בדף נחיתה המגניב שלו.

אז למה בעצם כל כך חשוב שגם לך יהיה לפחות ניוזלטר אחד?

5 סיבות למה כל עצמאית חייבת ניוזלטר לעסק

1. קהל יעד מדויק

מי שמנוי לניוזלטר שלך הוא קהל יעד שבחר להירשם אליו. אם הסברת בצורה טובה לאן הוא נרשם, המשמעות היא שזה קהל היעד המדויק ביותר עבור המותג שלך, שלא כמו פוסטים ברשתות החברתיות שמגיעים למעגלים של אנשים שלאו דווקא בחרו לעקוב אחרייך או שבחרו אי שם בהיסטוריה לעשות לייק לעמוד שלך ומאז שכחו מי את בכלל. הקהל שמקבל את הניוזלטר שלך מורכב מאנשים שהחליטו להירשם אליו, והרשמה לניוזלטר זה לא דבר שעושים בקלות דעת. אז בשורה התחתונה אם אנשים נמצאים ברשימת התפוצה שלך רוב הסיכויים שהם קהל חם ואוהד של המותג שלך ולהגיע לקהל היעד שלך זו הסיבה שלשמה התכנסנו.

2. קהילה

אחת המילים שכולנו שומעות בשנים האחרונות היא קהילה, אבל מה זה בכלל אומר? ומה ההבדל בין קהל יעד לקהילה? קהל זה אוסף של אנשים שפילחת והחלטת שיש להם פוטנציאל גבוה להיות לקוחות שלך (את יודעת את גילם, עיסוקיהם, תחומי העניין שלהם, איפה הם מסתובבים ועוד). לעומת קהל יעד, קהילה היא אוסף של אנשים, השייכים לאותו קהל יעד, שאותם הכנסת למשפך השיווקי שלך ואיגדת סביב המותג שלך – גרמת להם להזדהות עם המותג שלך, לאהוב את המותג שלך, להמליץ על המותג שלך ולחזור ולקנות בו שוב ושוב. בעזרת ניוזלטר תוכלי להפוך את קהל היעד שלך לקהילה של המותג – לבנות איתם מערכת יחסים, לשמר, לשפר ולדייק אותה עם כל התפתחות וגדילה של המותג שלך.

3. אחוזי פתיחה גבוהים

את בטח אומרת לעצמך אנשים בכלל לא נרשמים לניוזלטרים, גם אני לא נרשמת ואם אני נרשמת אני בחיים לא פותחת אותם, אז אני הולכת להפתיע אותך – את כן פותחת אותם! אחוזי הפתיחה של ניוזלטרים גבוהים (זאת עובדה!) ומה שחשוב זה שמי שפותח את הניוזלטר הוא קהל היעד המדויק שלך ברמה שהוא הפך להיות קהילה של המותג – השילוב של כל אלו שווה בינגו! או צ'אצ'ינג.

4. הדאטה שלך ואת הקובעת

את מחליטה למי (מתוך מי שנרשמה), כמה, מתי ואיך את מפיצה את הניוזלטר שלך ובנוסף את מקבלת סטטיסטיקה שאת יכולה לנתח, כדי למקסם את השיווק שלך. לעומת הרשתות החברתיות שהן אללה בבאלה אחד גדול, את לא קובעת שם כלום אלא רק אורחת.

5. מהלכים שיווקיים מנצנצים

בגלל כל הסיבות הנ"ל את יכולה לבצע מהלכים שיווקיים סופר מנצנצים דרך הניוזלטר שלך. בהמשך הכתבה יש כמה דוגמאות ורעיונות למהלכים כאלה.

איך לבחור חברת ניוזלטר?

יש מגוון חברות שמספקות שירותי דיוור – מיילצ'ימפ, רב מסר, אקטיב טרייל, סמוב ועוד, כשלכל אחת היתרונות והחסרונות שלה. כדי להחליט איזה חברת דיוור הכי מתאימה לך מומלץ לבדוק מה האפשרויות שכל חברת ניוזלטר מציעה ולהחליט לפי זה ופחות לפי מחיר, כי בסופו של דבר המחיר הוא פלוס מינוס אותו הדבר. אני באופן אישי משתמשת במיילצ'ימפ, הוא לא אינטואיטיבי לשימוש ראשוני, אבל אחרי שמבינים אותו יש לו יכולות פגז. לפני שהתחלתי להשתמש בו עשיתי את הקורס של חן מלימונדה שנקרא: לדבר עם מיילצ'ימפ. בקורס חן לוקחת אותך יד ביד ועוזרת להבין איך בכלל להתחיל וגם את הדברים היותר מסובכים. זה קורס מעולה ואני ממליצה עליו בחום.

6 רעיונות למהלכים שיווקיים מנצנצים בניוזלטר

1. הזמנה לעקוב ברשתות החברתיות

אם מישהי רשומה וקוראת את הניוזלטר שלך היא בטח תשמח לעקוב גם ברשתות החברתיות אז למה לא להזמין אותה? מצב כזה יכול לקרות אם מישהי נרשמה אלייך לניוזלטר, דרך המלצה בקבוצת פייסבוק או דרך דף נחיתה למשל. מאחר וכבר סיכמנו שמי שעוקבת אחרי הניוזלטר שלך שייכת לקהל היעד הממוקד שלך, זו סיבה מעולה להזמין אותה לעקוב אחרייך גם ברשתות החברתיות שלך – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, פנטרסט, קבוצת וואטס אפ ועוד. את יכולה להוציא דיוור שמספר על כל הרשתות החברתיות שלך או דיוור שמתמקד באחת מהן בצורה מפורטת. מה שחשוב זה שיהיה הסבר למה כדאי לעקוב אחרייך גם שם, כדי העוקבת תבין מה הערך שהיא תקבל ותשתכנע להקליק ולעקוב.

2. קופון הנחה בלעדי

הטבה אקסקלוסיבית תיתן לקהילה שלך הרגשה טובה – ולמה לא בעצם?! הכי מגיע להן! אני תמיד בעד לטפח את הלקוחות הקבועים והאוהדים ביותר שלנו, לעומת מתן הנחה ללקוח חדש.

3. הרשמה עם מתנה

אחת הדרכים הנפוצות לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך היא להעניק להם מתנה בתמורה להרשמה. אם במתנה יש ערך וברור לנרשמות שבקבלת המתנה הן גם נרשמות לקבלת ניוזלטר שהן מקבלות באופן קבוע אז למה לא? חשוב לדעת, שאם "תפתי" אותן עם מתנה, אבל הן לא רלוונטיות לניוזלטר שתשלחי אחר כך אז חבל, כי הן סתם יסירו את עצמן מהרשימה ואז כל המהלך השיווקי היה לשווא. תוכלי להעניק להן קופון הנחה, מדריך חינמי, הדפס מגניב ועוד כל עוד מה שאת מעניקה קשור למותג שלך ושמי שנרשמת מבינה לאן היא נרשמת.

4. סדרת מיילים

אחד הכלים החשובים בניוזלטר הוא יצירת סדרת מיילים באוטומציה (אין צורך להיבהל מהמילה אוטומציה, הכוונה היא באופן אוטומטי). בעזרת סדרת מיילים את יכולה להעביר את הנרשמת תהליך, במיילצ'ימפ קוראים לזה מסע ואני מאוד אוהבת את התיאור הזה. תחשבי שמי שנרשמה אלייך לרשימת תפוצה הסכימה לתת לך יד ולצאת איתך למסע, כמה כיף! עכשיו תוכלי לחשוב – מה את רוצה להראות לה במסע? באילו תחנות את רוצה שהיא תעצור? איפה ומתי את רוצה שיהיו הפסקת אוכל? מה היא מביאה מהבית ומה את מביאה לה תוך כדי המסע? מה האופי של המסע הזה?

לדוגמא: הנרשמות למועדון לקוחות של כוכבית מקבלות פעם בשבוע מייל מנצנץ. זו סדרת מיילים קבועה שכל מי שנרשמה מקבלת – בעת ההרשמה מייל תודה עם קופון לשימוש בקנייה ראשונה, שבוע אח"כ מייל שמספר על מוצרי הדגל הכי שווים בכוכבית, שבועיים אחרי מייל עם מוצרים לאירועים ספציפיים, באחד השבועות ממתין להן במייל קופון מתנה סודי ומיוחד שרק חברות המועדון מקבלות וכן הלאה.

5. פינה קבועה

פינה שבועית או חודשית קבועה שנותנת לעוקבות ערך. זו יכולה להיות פינה של השראה, משימה שאת נותנת לגולשות בשביל להגיע ליעד כלשהוא, הדפס חינמי… כל דבר שקשור לעסק שלך וייתן ערך באופן עקבי.

כמה דוגמאות:

  • דולה יכולה פעם בשבוע לשלוח הדפס עם ציטוט חיובי שהיולדת יכולה להדפיס או לשמור בנייד ולקחת איתה ללידה.
  • מסדרת בתים בשיטת קונמרי יכולה לתת טיפ שבועי לסידור פינה בבית (כל פעם פינה אחרת).
  • מעצבת פנים יכולה לכתוב טיפ שבועי לעיצוב פינה בבית (כל פעם פינה אחרת).
  • מאמנת כושר יכולה לשלוח סרטון וידאו עם תרגיל שבועי להקלה על כאבים בגוף (כל פעם אזור אחר בגוף)
  • מדריכת הורים מונטסורית יכולה לכתוב מדריך לפעילות ברוח הגישה (כל פעם בהתאם לתקופה / עונה).

ברגע שתהיה לך פינה קבועה היא הופכת להיות סיבה להרשמה לניוזלטר – הרשמי וקבלי אחת לשבוע טיפ / הדפס / וכן הלאה… בעזרת הפינה השבועית את בעצם מעניקה לעוקבות שלך מתנה קטנה כל פעם (כי לקבל ממך ערך בחינם זה מתנה!), ובעזרתה את ממצבת את עצמך כמומחית בתחום ועוזרת לעוקבות שלך לחבב אותך (כי מתנות זה כיף) ולהבין שאת מקצועית בתחומך ואולי הן אפילו ישכנעו חברות להירשם לניוזלטר שלך.

6. המלצות

המלצות הן זהב שיווקי! אחד המהלכים המנצנצים שנתקלתי בהם היה בקשת המלצה בתמורה לכניסה להגרלה. איך זה עובד? את מזמינה בניוזלטר שלך, את מי שרכשה אצלך שירות או מוצר, להשאיר המלצה בחנות או בהמלצות בפייסבוק או בסטורי (עם תיוג) ובתמורה היא נכנסת להגרלה / תחרות עם פרס. במידה והדיוור שלך מחובר לאתר, תוכלי לשלוח מייל רק למי שרכשה בחנות או לחילופין לשלוח גם למי שלא רכשה ולעודד אותה לרכוש, להמליץ ולהיכנס להגרלה. זה מניע גולשות לאתר שלך, מזכיר להן מה הן קנו וכמה הן נהנו מהמוצר או השירות שלך, מעודד אותן לרכוש שוב וגם עוזר לללקוחות חדשות להבין כמה המוצר שלך טוב.

עצמאיות מספרות

שאלתי 3 עצמאיות שיש להן ניוזלטר 3 שאלות וזה מה שהן ענו:

1. "ערוץ תקשורת איכותי", מרי צבי

למה ניוזלטר חשוב בעינייך?
עם כל ה"רעש", שכולנו פוגשים ברשתות החברתיות ביום יום, זה די מאתגר לעקוב אחרי מי שמעניינים אותנו באמת. בנוסף, הפלטפורמות השונות דורשות זיקוק או התאמה של התוכן לפורמט מוגבל. כך עלול להיות מצב, שנתקלנו בהמון תוכן 'שגרתי' או 'מתאים לפלטפורמה' ודווקא את הדברים החשובים באמת – פספסנו. הסיטואציה הזו היא הפסד כפול, גם לעוקבים וגם ליוצרי תוכן ובעלי העסקים שרוצים לקדם אג'נדות ומסרים ייחודיים. למדתי עם הזמן, שלאור כל זה, ניוזלטר, אם עושים אותו נכון, יכול להיות ערוץ תקשורת איכותי, כזה שמביא זיקוק מנצנץ של מה שחשוב במיוחד: גם מרחב למסרים ותוכן מפרספקטיבה רחבה יותר וגם דרך לשמור על קשר ולהתעדכן.

מה את שולחת בניוזלטר שלך?
הניוזלטר שלי מגיע בפורמט של מגזין וקוראים לו מגזין האיזון הדיגיטלי. אני מקפידה שיהיה בו תוכן איכותי: טיפים מעשיים ומעוררי מחשבה ליצירת איזון ביום יום, עדכונים נקודתיים על העשייה שלי, מידע על הפודקאסט החדש וגם מבצעים חד פעמיים. במגזין האחרון הענקתי מתנה, לכבוד שנת 2022: קובץ לוחות חודשיים – טבלת מימוש אישית. זהו כלי שיכול לשמש גם כלוח שנה חודשי וגם כמרחב לפוקוס על מטרות אישיות וקשיבות פנימית. התגובות היו מרגשות מאוד וזה גרם לי להחליט להפיץ את הקובץ לכל מי שירצה (לזמן מוגבל בחינם, ובהמשך יהיה זמין לקנייה).

איך אני נרשמת?
הרשמה לניוזלטר של מרי בתחתית האתר שלה >>

2. "סימן שהיא בחרה בי", לירון יוגב

למה ניוזלטר חשוב בעינייך?
אני לירון, בעלת קליניקה להתפתחות אישית נשית. יש לי ניוזלטר שאני שולחת בו כל שבוע תכנים. ניזולטר חשוב בעיני בעיקר כגיבוי. כל מי שהשאירה שם את הפרטים שלה, סימן שהיא בחרה בי, ועל כן אני רוצה לשמר אותה. 

מה את שולחת בניוזלטר שלך?
אני שולחת בניזולטר שלי תוכן עם ערך, הצעות למדריכי מתנה והזמנות לפגישות יעוץ אישיות איתי.

איך אני נרשמת?
ניתן להירשם לניוזלטר של לירון בקישור הבא >>

3. "קשר ישיר לאורך שנים", מיטל טליוסף חתוכה

למה ניוזלטר חשוב בעינייך?

  • ניוזלטר מאפשר לי להיות בקשר ישיר עם נשים שאני יכולה לעזור להן.
  • הוא מאפשר לי לשמור על קהילת מנויות ולטפח את היחסים איתן.
  • יש נשים שפונות אלי לעזרה אחרי שנים שהן עוקבות אחרי בניוזלטר.

מה את שולחת בניוזלטר שלך?
אני שולחת המון טיפים וערך מעולם יצירת התוכן הדיגיטלי: איך יוצרים מוצר דיגיטלי, מתנה דיגיטלית ועוד. בניוזלטר אני משלבת גם את הפן הרגשי:

  • התמודדות עם פחדים – איך להתגבר על החששות ולעשות בכל זאת.
  • העצמה – לכל אחת יש המון ערך לתת, והיא בעצמה מתנה לעולם
  • השראה – אני כותבת על מה שנותן לי השראה, ובכל שבוע מצרפת משפט השראה שתומך בכל מה שכתבתי עליו בניוזלטר השבועי.

איך אני נרשמת?
לניוזלטר של מיטל מחלום למוצר אפשר להירשם בקישור הבא >>

למה כל עצמאית חייבת ניוזלטר - ברושקה - ניוזלטר לעסק

עוד כמה טיפים מנצנצים

  1. שורת נושא היא המפתח: כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה של הניוזלטר כדאי להשקיע מחשבה על שורת נושא טובה, שתעודד את הפתיחה. אני ממליצה שתתחילי לשים לב איזה מיילים את פותחת ואילו לא.
  2. סטטיסטיקות: כמו כל כלי שיווקי גם כאן חשוב לעשות מדידה וניתוח של נתונים, כדי לשפר ולמקסם את השיווק שלך בעזרת דיוור.
  3. איטס אול אבאוט דה טיימינג: תזמון הניוזלטר חשוב. האם תשלחי אותו באותו היום ובאותה שעה כל פעם? האם לגוון? מומלץ לעשות a/b testing ולבדוק מה התזמון הכי מוצלח לקהילה שלך.
  4. ניסוח אישי: להבדיל מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר בהן הגולשות מרגישות שהן ביחד בקבוצה שקוראת ביחד איתן (במיוחד בקבוצות פייסבוק), כשגולשת קוראת מייל הוא מייל פרטי שלה ורק היא קוראת אותו, לכן צריך להתנסח בו בהתאם בנימה אישית יותר.
  5. השפה של המותג שלך: גם בניוזלטר חשוב להמשיך להשתמש בשפה הוויזואלית והטקסטואלית של המותג. אם המותג שלך רציני ומוקפד אין מה להכניס "צחוקים" במייל, אם המותג שלך קליל וכיפי זה יתבטא גם בדיוור.
  6. להתרכז באיכות לא בכמות: זה רלוונטי לכל שיווק, גם ברשתות החברתיות, גם בדיוור וגם בכל מקום – התרכזי בקהל היעד של המותג שלך ואל תתפזרי רק בשביל כמות גדולה יותר של לייקים או רשימת תפוצה גדולה יותר. עדיף מעט עוקבים איכותיים מאשר הרבה עוקבים לא רלוונטיים.
  7. לא להספים: מעבר לזה שזו עבירה, כמו שלא היית רוצה שמישהו ידפוק לך בדלת וכשאת פותחת הוא ימכור לך משהו ככה אל תצוצי אנשים במייל בלי שהם ביקשו את זה. מייל הוא נכס דיגיטלי פרטי ויש לכבד את זה, שלחי מייל פרסומי רק ואך ורק אם נרשמו לרשימת תפוצה שלך וכמובן שחובה שיהיה כתוב את המילה פרסומת בנושא המייל (כן, גם זה כתוב חוק!).

בשורה התחתונה, האם כדאי לך לפתוח ניוזלטר לעסק או לא?

אני אתן לך לענות על השאלה הזאת בעצמך – אם מחר מארק צוקרברג וחבריו סוגרים את הבאסטה האם עדיין יש לך איך לשווק את המותג שלך? או שזהו, ביום אחד איבדת את כל השיווק של העסק שלך ואת מתחילה שוב מאפס? אם האופציה השנייה היא הנכונה, כדאי שתפתחי ניוזלטר עוד היום!

איי רסט מיי קייס.

אהבת את הכתבה? רוצה לקבל עוד כתבות מנצנצות כאלה ישר למייל? הרשמי למגזין המקצועי "עצמאית ומאושרת" בתחתית העמוד.
אם את כבר רשומה, נצנצים עלייך! ספרי לי בתגובות מה את חושבת עליו.

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

11 תגובות על “למה כל עצמאית חייבת ניוזלטר?”

  1. יהודית פנסו

    פוסט מעולה, זה בהחלט מוריד את החששות מכל מה שקשור לניוזלטר 🙂

  2. היי
    תודה על עוד מאמר מעניין
    בבלוג שלי http://www.fixaction.co.il יש עמוד הורדות חינמי ללא הרשמה. הבלוג הוא תחביב ולא עסק וחשוב לי להנגיש מידע ומסמכים ללא רישום. לפחות כרגע.
    אפשר גם להירשם לניוזלטר שמתישהו יקרה:) חושבת על תדירות אחת לחודשיים.
    הצורך להיות נוכחת במדיות שונות גדול עלי.. 🤔

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה רבה מושית! בהחלט מציעה להשקיע בניוזלטר כחלק מהקשר עם קהל העוקבות שלך וטוב שאת אוספת רשימת תפוצה בנתיים.

  3. פוסט חשוב לי כבלוגרית טריה.
    עוד לא הוצאתי ניוזלטר אחד אפילו וצריכה לטפל בעניין…
    שומרת את הפוסט.
    תודה

  4. פוסט מקסים, תודה רבה שמרתי לעצמי את טיפים כבר שנים אני מנסה לפענח את הניוזלטר

  5. גלית ויינברג

    פוסט חובה לכל בעלי הנכסים הדיגיטליים. לי כבר יש 🙂

  6. דניאלה סתרן רייפן

    יואו – זה פוסט מעולה!!
    ובדיוק היום-מחר אני צריכה לשלוח ניוזלטר!!
    הולכת לקרוא שוב לאט לאט ולרשום לעצמי נקודות חשובות.
    תודה!

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה אורית! אחד המדריכים המושקעים שהכנתי, וסופר חשוב עבור כל עצמאית שיהיה לה ניוזלטר ורשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: