ברושקה - עמית בר
תפריט

טיפ פייסבוק: 5 דברים שחשוב לעשות רגע לפני שאת מפרסמת פוסט

ישבת וכתבת פוסט לעמוד הפייסבוק העסקי שלך? כל הכבוד! אבל, חכי רגע לפני שאת מפבלשת. רגע לפני שאת מפרסמת את הפוסט וחושפת אותו לעוקבים והעוקבות שלך, יש כמה פעולות שחשוב שתעשי. בכתבה הבאה ממתין עבורך צ'קליסט חובה עם 5 צעדים פשוטים, שחשוב שתעשי אחרי שכתבת את הפוסט ורגע לפני שאת מפרסמת אותו לקהל הרחב

תוכן הוא מלך! זו לא סתם סיסמא, ואני אסביר! נכון שתמונה טובה תמשוך את העין של הצופה, אבל משם והלאה אם התוכן יהיה משעמם, ללא ערך או סתמי – הצופה לא יישאר לקרוא ובטח שלא יישאר לעקוב. בגלל זה התוכן חייב להיות פוינט און ומלא בנצנצים שיווקיים.

אז אם כבר ישבת וכתבת פוסט לפייסבוק העסקי שלך, שמרי אותו בטיוטות, קחי נשימה ובצעי את חמשת הצעדים הבאים, כדי לוודא שהתוכן בול בפוני!

social media likes on mobile phone
טיפ פייסבוק לאלופות: 5 דברים שחשוב לעשות לפני שאת מפרסמת פוסט

מה כדאי לבדוק שנייה אחרי שכתבת פוסט בפייס, ורגע לפני שאת מפרסמת אותו:

ערך

מה הערך שנתת לצופה? לזרוק תמונה ולכתוב ״שבת שלום״ זה טוב מידי פעם, אבל זה לא יחזיק עמוד עסקי. אם תתני לצופים שלך ערך, הם יחזרו לקרוא עוד. אף אחד לא עוקב אחרי עמוד, שכל מה שיש בו זה "תקנו אצלנו", "המוצרים שלנו הכי טובים", "מתי אתם באים לקנות אצלנו?". תתייחסי אל העמוד שלך כאל מגזין תוכן, שמעניק את התוכן הכי טוב, שקהל היעד שלך מחפש בהקשר ישיר או עקיף של המותג שלך.

לדוגמא: נניח שאת מעצבת פנים. תוכלי לכתוב טיפים לעיצוב חדר השינה, מדריך איך להתאים תאורה לחלל, איזו רשימה חשוב להכין כשהולכים ליום קניות מרוכז ועוד. העוקבים שלך יקבלו ערך ויחזרו לקרוא עוד, ובין השורות הם יבינו שאת מקצועית בתחומך ושאם הם מחפשים מעצבת פנים כדאי להם לפנות אלייך, כי את יודעת מה את עושה.

מסר

אחרי שסיימת לכתוב, תקראי את הפוסט מהתחלה ועד הסוף ותחשבי האם המסר שרצית להעביר, עובר בטקסט שכתבת. תוכלי לשלוח את הטיוטה לחברה טובה או אחות, לשאול מה לדעתה המסר ולראות אם הצלחת להעביר אותו. חשוב שהפוסט יכיל מסר אחד ולא בליל של מסרים.

לדוגמא: נניח שאת מוכרת מוצרי תינוקות וכתבת פוסט על חבילת מוצרי תינוקות ללידה. המסר שבחרת לפוסט הוא שאחרי לידה הורים מאוד עמוסים, ואם הם מקבלים במתנה מוצרים בסיסיים זה חוסך להם הרבה כאב ראש. כתבי פוסט שמעביר את המסר הזה בלבד, במקום פוסט שמעביר מספר מסרים כמו – החבילה תראה שאת חברה טובה, החבילה מפנקת ובמיוחד מדודות וסבתות, החבילה מכילה מלא מוצרים שההורים לא יקנו בעצמם ועוד.

בהירות

אחרי שכתבת את הטקסט, תקראי אותו מהתחלה ועד הסוף פעם או פעמיים, וגם שלישית אם צריך – נקי מילים מיותרות ותראי אם מה שכתבת ברור ומובן.

לעיתים, בשטף הכתיבה, לא שמים לב שהושמטו כל מיני אותיות, או שמחליפים 'אם' עם 'עם' ולהפך. הרבה פעמים כותבים משפטים וחוזרים עליהם מספר פעמים בצורות שונות, כשאין צורך לעשות זאת. הקריאה הנוספת הזו תאפשר לך לנקות את כל מה שמיותר ולהפוך את הטקסט לברור יותר.

סימני פיסוק

סימני פיסוק חשובים גם בפוסטים, אך חשוב לשים לב שאין שימוש יתר בסימני פיסוק במקום טקסט. תעברי על הטקסט ותראי שיש בו פסיקים ונקודות במקומות הנכונים. אם יש בטקסט מלא סימני קריאה וריבוי של שלוש נקודות – יכול להיות שלא חשבת עד הסוף מה את רוצה לספר בפוסט הזה, תראי איך אפשר להחליף אותם בטקסט.

התאמה בין התמונה לטקסט

האם התמונה והטקסט משדרים את אותו מסר? האם יש קשר בין השניים? הצעד האחרון, שחשוב לא פחות מהתוכן עצמו, הוא  התאמת התמונה לטקסט. שימי לב שיש קשר בין השניים, ושלא מדובר על קשר מאוד מרומז, שרק את תביני.

typewriter and greenery - טיפים לפייסבוק - ברושקה - עצמאית ומאושרת - מכונת כתיבה - צמחים
טיפ מספר 5: התאמה בין הטקסט בפוסט לתמונה

מאמלק"ת למי שאין לה זמן לקרוא את הכל:

הצ'קליסט – מה לעשות לפני שאת מפרסמת פוסט בפייסבוק:

  1. לבדוק שהוא מלא בערך עבור הקוראות.
  2. לוודא שיש בו מסר אחד ברור.
  3. לקרוא ולראות שהטקסט ברור ולא הושמטו אותיות בדרך.
  4. לבדוק שיש מספיק סימני פיסוק – לא פחות מידי ולא יותר מידי.
  5. להתאים תמונה לטקסט.

מזל טוב – אחרי חמשת הצעדים הללו את יכולה לפרסם את הפוסט!

בואי לגלות מה חמשת הצעדים שחשוב שתעשי אחרי שפרסמת פוסט פייסבוק בכתבה הבאה >>

מחפשת רעיונות לפוסטים, מוזמנת להציץ במחברת הנמכרת ביותר שלי – 50 רעיונות לפוסטים >>

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: