רותם ישראלי משדרת דבר אחד מאוד ברור – מקצועיות חסרת פשרות! בראיון הבא היא מספרת איך הכל התחיל, איך המותג שלה קיבל את הקופירייטינג הגאוני "אני על זה", למה לדעתה חשוב להיות בסביבה של בעלות עסקים שלא פוחדות לדבר על כסף ועל רכבת ההרים המשוגעת של העצמאות, כי ובכן, לא הכל נוצץ, יש גם אתגרים ומשברים וצריך חוסן נפשי כדי לעבור אותם, אבל כשכן עוברים אותם זה אחד הרגעים המרגשים, שגורמים לבחור בעצמאות כל בוקר מחדש. אז… מוכנה להכיר את רותם?
1. מי את // ספרי לנו על עצמך
נעים מאוד! אני רותם ישראלי, בת 35 ומתגוררת היום בחריש. עו"ד בהשכלתי, בעלת תואר ראשון במשפטים וממשל, יו"ר משותפת בתנועת הל"ב המשפט (בהתנדבות מלאה), מכורה למילים, מאוהבת בעולם ייעול העסקים והמייסדת והבעלים של הבייבי שלי "אני על זה – שירותי משרד לעסקים מבריקים" ומאמינה באמת ובתמים שעסק יכול להיות חודש שלם ללא מנכ"ל ואף לא יום אחד ללא מנהלת משרד 😊.
2. הקמת עסק עצמאי // איך הכל התחיל?
וואו, חתיכת סיפור.
כשסיימתי את ההתמחות במשפטים הבנתי שהפער בין האופי הקופצני שלי לבין עולם עריכת הדין הוא גדול מידי, והגיע הזמן שאחשב מסלול מחדש.
מאחר וכל חיי עסקתי באדמיניסטרציה, ניהלתי משרדים גדולים, שימשתי כעוזרת אישית לבעלי עסקים מצליחים במיוחד ועסקתי בתפעול עסקים, ידעתי שהדבר הטוב ביותר כרגע יהיה לחזור לעשות את מה שאני יודעת לעשות, להיות עוזרת אישית.
לאחר שלוש שנים לערך (כשמקביל אני מקימה כמה וכמה עסקים, אבל אף אחד מהם לא הצליח להשביע את התאבון שהיה בי) החלטתי שדי, גם אם אני לא בטוחה במה אני רוצה לעסוק ובמה אני באמת טובה – ידעתי שהגיע הזמן שלי לצאת לעצמאות מלאה. הגעתי להסכמה עם הבוס שלי דאז, שאני יורדת לשלושה ימים בשבוע, וביומיים הנותרים חברתי לעסק של חברה שלי, כשותפה בחברת השמה.
לאחר החודש הראשון והמרגש שעבר עליי, הבוס שלי ביקש ממני לחזור כי "זה כבר לא אותו הדבר ככה כשאת לא פה כל יום", הבנתי שזה להיות או לחדול וביקשתי ממנו שיאפשר לי לפרוס כנפיים. לא רק שהוא עשה זאת, הוא גם ביקש ממני לתת לו הצעת מחיר – כלומר, להמשיך לספק לו שירותי משרד גם אם זה כנגד חשבונית.
עפתי על הרעיון, עפתי עליו, עפתי על הנישה שהבנתי שיש לי בידיים – כי ברגע שהבנתי שהוא משלם פחות מחצי ממה ששילם כשהייתי שכירה אצלו, כשבמקביל הוא מקבל תפוקה מלאה ואני יכולה להמשיך לתת שירות לעוד עסקים במקביל – הבנתי שסוף סוף אני עושה את מה שאני אוהבת לעשות. מובילה עסקים, מייעלת אותם, מייעצת להם ומאפשרת להם בסופו של דבר, לעשות רק את מה שהם אוהבים לעשות בעסק – ולהשאיר לי את כל השאר (שכל כך, אבל כל כך מרגש אותי! כן, כן…).
אגב, כשהייתי קטנה והיו שואלים אותי מה אני רוצה להיות שאהיה גדולה – הייתי עונה "מזכירה", וזה מצחיק, כי היום אני סולדת מהמילה הזו, אבל אשכרה בניתי מזה עסק.
3. סביבה תומכת // מי תמך, פרגן, דחף ועזר לך עם הקמת העסק?
התמיכה הגדולה ביותר שהייתה לי אז הייתה מהחברה הטובה שלי, שביקשה אותי כשותפה לעסק שלה. גדלנו ביחד, צמחנו ביחד, טעינו ביחד והרווחנו ביחד, עברנו ביחד בית ספר לעסקים שלא ידעתי מימיי. גם כשהחלטנו לפרק את השותפות, כי כל אחת רצתה למשוך למקום קצת אחר, הכל היה כל כך בנועם ובגרות – כזו שאפיינה אותנו בניהול המשותף שלנו. כמובן שבמקביל דאגתי להתחבר לקליקות של אנשי עסקים, לעטוף את עצמי בעצמאים ולדעת לבחור את האנשים שאני מתייעצת איתם – כאלה שחיים את העולם הזה שנקרא "עצמאות" ויכולים להבין אותי, לתת לי כתף להישען עליה ולעיתים גם בעיטה שהייתה עוזרת לי ברגעים קצת פחות מגניבים.
4. אופי של עצמאית // מהן שלוש תכונות האופי שכל עצמאית חייבת לדעתך?
- תשוקה
- יצירתיות
- חוסן נפשי
5. קופירייטינג // איך בחרת את השם של המותג?
איך אני אוהבת את השאלה הזו!
ניסיתי לחשוב ביני לבין עצמי מה אני אומרת תמיד ללקוחות שלי, שמצד אחד גורם להם להבין שאני מטפלת ומצד שני מאפשר להם לשגר ולשכוח, וזה היה ברור לי כשמש שזה "אני על זה", וזה בדיוק מה שאנחנו עושות בעסק הנוצץ שלי, אנחנו פשוט על זה. תמיד.
לגבי הסלוגן – "שירותי משרד לעסקים מבריקים", הוא נולד הרבה אחרי, ברגע שהבנתי שכל עסק הוא יהלום בפני עצמו שזקוק לליטוש – זה הכל!
לנבחרת המובחרת שלנו אנחנו קוראות יהלומים גם כן, כי יש שיח מאוד מנצנץ שמקיף אותנו ולגמרי משדר את החוויה איתנו – שילוב של מקצועיות ללא פשרות לצד ווייב ואנרגיה טובים – זה בדיוק כל מה שעסק צריך, מישהי שתהיה על זה ותבריק את העסק שלו מבפנים החוצה.
6. מילים // מה הן שלוש המילים שמתארות הכי טוב את המותג שלך?
- שקיפות
- מקצועיות
- איזון
7. השראה // מאיפה את שואבת השראה?
שאלה טובה. חשוב לי ללמוד, להשקיע ולהתפתח בעולמות התוכן של ניהול משרד, תפעול וייעול עסקים, ולכן אני קודם כל – כל הזמן לומדת. בנוסף, אני מתייעצת עם המון קולגות בתחום, מתייעצת איתן, חושבת איתן בקול רם – והכל כמובן הדדי ובשיתוף פעולה פורה. מאחר והעסק שלי נותן שירותים, קשה לי מאוד לשאוב השראה מהרשת כי אני פחות מתחברת למודל ה-Virtual personal assistant בחו"ל, אבל אני עפה על זה ש"אני על זה" היא כמו חברת סטרטאפ, כל כך הרבה דברים קורים בו זמנית, שההשראה היום באה בעיקר מהצוות והמנהלות המהממות שיש לי, שיר (שמנהלת את הצוות ואחראית על תחום הגיוס והרווחה) ורביד (מנהלת קשרי לקוחות ופיתוח עסקי).
8. קהל יעד // מי הלקוח.ה האידיאלי.ת שלך?
בעלי עסק או חברה, המעסיקים 1-10 עובדים, שאינם זקוקים למנהלת משרד במשרה מלאה או שאינם רוצים להעסיק באופן ישיר עוזרת אישית לעסק, וחשוב להם להתמקד רק בליבת העשייה של העסק. כלומר, מוכנים למקר החוצה את כל הנושא הפיננסי, האדמיניסטרטיבי, הבירוקרטי והתפעולי של העסק, כדי לעשות רק את מה שהם אוהבים לעשות. בדרך כלל מדובר בעסקים שהם רגע לפני הקפיצה הבאה שלהם, או כאלה שגדלו מהר מאוד וזקוקים לנו שנייצב להם את התשתית ונחזק את הבסיס התפעולי, שהוא כל כך חשוב לפני שקופצים לסקיילים גדולים יותר.
9. שגרת עבודה // איך נראה יום העבודה שלך?
ברמה האישית, קודם כל – הפוך. לא מצליחה להתחיל את יום העבודה בלי הקפה שלי.
אבל חוץ מזה, ובכן… אני חייבת לומר שאם יש משהו שלא קיים ב"אני על זה" זו שגרה 😊. למעשה אם היה אפשר להגדיר את המקצוע שלנו בטייטל אחר הייתי בוחרת בניהול משברים בזמן אמת. הצוות היום מונה כ-20 מנהלות משרד אישיות, שמנהלות מספר עסקים במקביל, ואת רביד ושיר, שאמונות עליהם ועל צבר לקוחות מדהים – כך שלא תמיד אנחנו יודעות איך היום יתחיל ואיך הוא יסתיים 😊. עם זאת, ישנם מספר עוגנים ביומן שלי השמורים לפגישות מטה, עבודת פיתוח עסקי ושיווק, ימי משרד וכמובן – הרבה מאוד well being, דהיינו – רפלקסולוגיה, עיסויים, אימוני כושר, פגישות עם המטפלת המהממת שלי וכל דבר ששומר עליי שפויה בתוך הדבר הזה שנקרא להיות "עצמאית".
10. יעילות // מה הטיפ שלך לעבודה פרודוקטיבית?
להשתיק התראות!
בתור מי שזכתה לתואר ADHD, אני מבטלת כל התראה שהיא בטלפון / בשעון / במחשב. אם אני רוצה לבדוק משהו בוואטסאפ או במייל – אני נכנסת פיזית לשם. כל חלונית מיותרת שקופצת או צפצוף כזה או אחר מוציאים אותי מפוקוס.
11. המוצר הכי הכי ✨// מה המוצר או השירות הכי מנצנץ שלך?
שאלה יפה 😊.
"אני על זה" מספקת שירותי משרד במיקור חוץ לעסקים וזה מוצר הדגל שלנו, למעשה.
הלקוחות שלנו זוכים, אחת לחודש, לפגישת הברקה ON THE HOUSE, כלומר שעת ייעוץ אחת איתי ועם רביד על כל סוגיה שהם היו רוצים לייעל בעסק – החל מהכנסת מערכת CRM ועד בניית תהליכי גבייה והכנת חומר לרואה חשבון מול חברות חיצוניות, שמנהלות להם את כל הפן העסקי. מאחר וזה הולך כל כך טוב (!) בקרוב מאוד גם בעלי עסקים שאינם לקוחות שלנו יוכלו ליהנות מהשירות הזה בתשלום ששווה כל שקל, חפשו בגוגל – פגישת הברקה 😊.
12. אתגרים // מה הדבר הכי קשה לדעתך בעצמאות?
ה-Ups&Downs המשוגעים האלה! יש ימים כל כך מאתגרים, החלטות כל כך קשות, משימות מתישות, משברים פשוטים ומורכבים יותר שצריך לנהל. לפעמים, על אף רשת התמיכה המטורפת שיש לי, ובעיקר מבן הזוג המדהים שלי, שחי את העסק שלי (!), זה מרגיש שאף אחד לא מבין אותך, אבל אלו רגעים כאלה שעם חוסן נפשי (שנבנה לאט לאט) מוכרחים לעבור אותם, אחרת מאוד קל לשים את המפתחות וללכת.
13. רגעי אושר // מה הדבר האהוב עלייך כעצמאית?
כל בוקר אחרי מה שתיארתי בשאלה מעל 😊 הפתרונות, ניהול המשברים, היצירתיות שמצליחה להחזיר את השוטף למסלולו, הפירגונים מהלקוחות, הלויאליות והחיבור של הצוות – כל אלה גורמים לי להבין, כל פעם מחדש, שלא משנה מה – אני במקום הנכון.
14. זמן לעצמך // איך את משקיעה בעצמך, מה את עושה בזמנך הפנוי?
כבר חפרתי על ה-Well being שלי אבל למקרה שדילגתם על השאלה ההיא, אציין שאני ממליצה לכל עצמאית להשקיע בנפש שלה – בין אם זה טיפול רגשי או פסיכולוג, ספורט, רפלקסולוגיה ועיסויים, שהם לגמרי שילוב של גוף ונפש, חופשות עסקיות וכמובן סדנת הכתיבה האגדית שבה אני לוקחת חלק כבר מספר שנים ובמסגרתה אני מאפשרת לעצמי לגלות את עצמי מבפנים וזה כל כך מרגש אותי וחשוב לי.
15. פינת הפרגון // פרגני לעצמאית שאנחנו חייבות לעקוב אחריה!
יש לי כמה, זה ממש קשה לבחור 😊.
אם בכל זאת אני חייבת – אז ליאור ארמה, הדרייברית. אישה משוגעת בקטע טוב, מלאה ביצירתיות, יוזמה, תשוקה – כל מה שאני מעריכה בבעלת עסק. היא מקדמת בעלות עסקים ומסייעת להן לממש את השליחות שלהן והמוצרים שלה, בעיקר ה"ויז'ן ברייק" זה בדיוק מה שאני מאמינה בו – השילוב בין ביזנס לפלז'ר זה החיים!
16. רשתות חברתיות // בינינו, פייסבוק או אינסטגרם?
על אף שאני אדם של מילים, לאחרונה אני מוצאת את עצמי יותר ויותר באינסטגרם (שלא לומר טיקטוק רחמנא ליצלן) צופה באינסוף סרטונים וסטוריז של אנשים שמספיק מעניינים אותי. עם זאת, לא ויתרתי על הפייסבוק – בעיני זו פלטפורמה שעדין מצליחה לכבד יותר משני מילים וזה חשוב לי.
17. עצמאית ומאושרת // מה גורם לך להיות עצמאית ומאושרת?
להקיף את עצמי בסביבה תומכת – בעיקר רגשית, לרוץ למרחקים ארוכים עם צוות מספיק מיומן, מקצועי ולויאלי, שידע להחזיק את כל הדבר הטוב הזה שנקרא "אני על זה" ויגיע לכל עסק שזקוק לנו; ולהיות בסביבה של בעלות עסקים שלא פוחדות לדבר על כסף, לא כי זה הדבר היחיד שחשוב לי, ממש לא, אלא כי זו סביבה שמספיק מדרבנת אותי להוציא לפועל כל כך הרבה חלומות שמחכים לבעיטה הזו.
אבל הכי חשוב, האיזון. בשנה האחרונה אני לומדת לאזן בין בית לעבודה ומכריחה את עצמי לעשות זאת, כי לעיתים הוורקהוליות הזו פוגעת דווקא בבית, ופתאום בא לי לדעת לסגור את המחשב כשאני עם בן הזוג בסוף היום או לדעת לעשות הפסקות קצרות במהלך היום, כדי שאוכל לחזור רעננה ומפוקסת יותר לעסק המשוגע הזה 😊.
גם את עצמאית ומאושרת?
מלאי את הטופס וקבלי את כל הפרטים על חבילת הפרסום במגזין "עצמאית ומאושרת" ישר למייל
18. עתיד // איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים?
בעסק, אני מקווה להצליח לצלול כמה שיותר עמוק בעסקים של הלקוחות שלנו, חייבת לציין שזה כבר מזמן לא "כמה" לקוחות אלא "אילו". בשנה האחרונה בוצעו מספר מהלכים ב"אני על זה" שהביאו לנשירה טבעית של לא מעט לקוחות, ומנגד אפשרו ללקוחות אחרים להיכנס אלינו. תהליכי עומק, ייעול ודיוק של תהליכים עסקיים ותפעוליים זה מה שמעסיק אותנו רוב היום, ולכן אני רוצה להאמין שבעוד 5 שנים יהיו פה מחלקות נישתיות, שמתמקצעות בכל מה שאנחנו נוגעות בו היום – פיננסי, לקוחות, ספקים, משרד וכוח אדם. הייתי שמחה שהצוות יגדל, כדי לאפשר לכמה שיותר נשים לשלב בין הקריירה שלהן לבין "אני על זה" ולהשאיר מספיק זמן לבית – לקבל את הילדים בצהריים ולהיות איתם בלי שום רגשות אשם כשהעבודה מסתיימת.
באישי, אמא, בת זוג מפרגנת ואוהבת (אין צורך להתחתן בשנית 😉), עוסקת בכל מה שעושה לי טוב, מקפידה לשמור על בריאות הנפש והגוף וזוכרת לאזן בין הבית לעסק!
19. טיפ לעצמאיות // מה הטיפ שלך לעצמאית המתחילה?
- קשרים! חיבורים! לא לפחד מהמילה "מתחרה" או "קולגה". מי שמפחדת מהדברים האלה, מי שמסתירה, לא משתפת, שומרת הכל לעצמה – מפסידה! אף אחת לא תוכל להיות את לעולם, תשכחי מזה. גם אם תפתחי את ה-User Manual של העסק שלך ומישהי תעתיק אותו AS IS זה אף פעם לא יהיה את.
- תשקיעי בייעוץ עסקי.
- אל תרוצי לעשות לוגו או אתר, שזה ממש ממש חשוב וכיף, לפני שברור לך אם יש היתכנות לעסק שלך ואיך את הולכת לעשות את זה עם מינימום הפסד.
- והכי חשוב? לקבל את זה שתחילת הדרך רצופה ברגעים מאתגרים, מבלבלים, מאכזבים וקשים – קבלי את זה בדיוק ככה, זה מה שיחשל אותך, זה בדיוק מה שיבנה אצלך את החוסן הנפשי הזה, שיוכל להעביר אותך מלהיות "עצמאית" ל-"בעלת עסק".
20. דף קשר // איפה אפשר למצוא אותך?
האתר של אני על זה
הפייסבוק של אני על זה
האינסטגרם של אני על זה
צילום תמונה ראשית: דנה אופיר