כתבת פוסט נהדר, עקבת אחרי חמשת הצעדים שחשוב לעשות רגע לפני שאת מפרסמת אותו (ואם לא, מוזמנת לקרוא כאן >>) עכשיו הגיע הזמן לפבלש (=לפרסם) אותו! והשאלה שנשאלת היא: "מה עושים עכשיו?", הרי הפוסט לא יפיץ את עצמו (אולי קצת באופן אורגני, אבל לא מספיק).
הרבה מדריכים מדברים על איך לכתוב פוסט פייסבוק, מה לכתוב בפוסט שיווקי, איך מניעים לפעולה ועוד, אבל אין הרבה מדריכים שמדברים על הרגע שאחרי. אז כדי שהפוסט שלך ייחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, כתבתי את המדריך הבא: 5 דברים שכדאי שתעשי אחרי שפרסמת את הפוסט בעמוד הפייסבוק העסקי.
תפיצי את הפוסט בקבוצות פייסבוק
הפצה בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק היא אחלה והיא חשובה, אבל שימי לב לכמה דברים חשובים:
- פרסמי בקבוצות רלוונטיות – פרסמי רק בקבוצות בהן נמצא קהל היעד שלך, והימנעי מפרסום בקבוצות שנראות כמו לוח מודעות אחד ענק.
- הימנעי מספאם – אל תציפי את כל הפייסבוק בלינקים לפוסט שלך, פייסבוק יסמן אותך כספאמרית וזה ממש לא רצוי.
- חוקי הקבוצה – בכל קבוצה יש חוקים לפרסום, על פי מה שהחליטו מנהלי הקבוצה. מומלץ לקרוא את החוקים ולהבין מתי, איפה ואיך מותר לפרסם את עצמך בקבוצה.
- כותרת מתאימה – בכל קבוצה בה את מדביקה את הפוסט, הוסיפי כותרת תמציתית, המתאימה לרוח של אותה הקבוצה ומסבירה מה מחכה בפוסט ולמי הוא מיועד.
- אינטראקציה אמיתית – כדי להפיק את המירב מהקבוצה, צרי קשרים אמיתיים וכנים עם חברות הקבוצה. קבוצות פייסבוק נועדו לאינטראקציה בין א.נשים וזה המקום להתחבר מהמקום האישי שלך ולא רק להדביק לינק ולברוח.
תהיי רספונסיבית
אחד הקריטריונים החשובים לאלגוריתם של פייסבוק הוא מדד המעורבות בפוסט. ככל שהמעורבות גדולה יותר, כך הפוסט ייחשף ליותר א.נשים. מה זה מדד המעורבות? המעורבות מורכבת ממספר הלייקים, התגובות, השיתופים, והקליקים של הפוסט. הא.נשים שמעורבים אצלך בעמוד הם הקהילה של המותג שלך – הם הלקוחות הפוטנציאליים שלך, אבל לא רק, הם גם השגרירים של המותג שלך; ולכן חשוב להראות להם אהבה בחזרה! הגיבו לך בפוסט, תגיבי חזרה / שיתפו את הפוסט שלך, תודי על השיתוף / שאלו שאלה, תעני / פנו אלייך במסנג'ר, תגיבי. הקשיבי לקהילה שלך, הגיבי בחזרה, תני תשומת לב לכל אחת ואחד, כי בלי לקוחות העסק שלך לא קיים וכשזה מתאים הציעי מוצרים או שירותים.
תזמיני עוקבים רלוונטיים לעמוד מתוך הפוסט
אחת המטרות של המותג היא להפוך את קהל היעד לקהילה, שעוקבת באופן קבוע אחרי התכנים של המותג ורוכשת עוד ועוד מוצרים / שירותים. אם התוכן של הפוסט היה ממוקד ודיבר את המותג שלך, כל מי שהיה מעורב בפוסט הוא קהל יעד רלוונטי. היכנסי ללייקים של הפוסט, שם תפתח לך האופציה להזמין את כל מי ש"נתן" לייק לפוסט להיות עוקב בעמוד. בפעם הבאה תצטרכי להשקיע פחות מאמץ, כדי להגיע לאותו הקהל, שכעת עוקב אחרי העמוד.
תלמדי מהסטטיסטיקה
זה הזמן לנתח נתונים וללמוד מהסטטיסטיקה. בעמוד הפייסבוק שלך יש אינסייטס (Insights), נתוני השימוש של העמוד, שמלמדים אותך על הפעילות בעמוד. אם את עדיין לא מכירה את האינסייטס זה הזמן להכיר! שם תוכלי לראות על ביצועי הפוסטים וללמוד ממדדים נוספים לגבי ביצועי הדף. על פי ניתוח הנתונים, לאורך זמן, תוכלי לראות איזה פוסט עבד טוב יותר, מי קהל היעד בעמוד, באיזה ימים ושעות הוא יותר פעיל, ועוד נתונים שיעזרו לך לנתח את הפעילות השיווקית, ללמוד ממנה ולהסיק לגבי שיווק עתידי.
לפוסט הבא
הגיע הזמן לכתוב את הפוסט הבא! את כל מה שלמדת מהפוסט הזה תוכלי ליישם בפוסט הבא, ובכל פעם תדייקי את עצמך, תשתפרי ותשתבחי. אם את כבר יושבת עם המחשב ואת כבר "על זה" אולי כדאי לנצל את המומנטום, כדי לכתוב קבוצת פוסטים ולתזמן אותם לאורך החודש בעמוד.
מאמלק"ת למי שאין לה זמן לקרוא את הכל:
הצ'קליסט – מה לעשות אחרי שפירסמת פוסט בפייסבוק:
- תפיצי את הפוסט בקבוצות רלוונטיות, בהתאם לחוקי הקבוצה ובלי הגזמה.
- תהיי רספונסיבית לתגובות בפוסט.
- תזמיני קהל יעד רלוונטי מהלייקים של הפוסט.
- תלמדי מהסטטיסטיקה של הפוסט.
- לכתוב את הפוסט הבא שלך.
לפני את מפרסמת את הפוסט בואי לגלות מה חמשת הצעדים שחשוב שתעשי לפני שפרסמת פוסט פייסבוק בכתבה הבאה >>
מחפשת רעיונות לפוסטים, מוזמנת להציץ במחברת הנמכרת ביותר שלי – 50 רעיונות לפוסטים >>
2 תגובות על “טיפ פייסבוק: 5 דברים שחשוב לעשות רגע אחרי שאת מפרסמת פוסט”
נהדר! תודה!
תודה לך שעצרת להגיב 🙂