ברושקה - עמית בר
תפריט

מהדורת מלחמה: מצעד המילים המאוסות לשנת 2023

אתן מחכות לו בקוצר רוח, אתן עוזרות לי להרכיב אותו והוא כבר כאן! המצעד הכי כיפי, הומוריסטי, חינני וממורמר בשנה, והשנה בהחלט יש על מה להתמרמר. קבלו את מצעד 10 המילים המאוסות לשנת 2023, שיצא השנה כחול לבן במיוחד. מה שאני מבטיחה זה שהוא לא הולך לחבק אף אחת ושהוא מתכלל ערימת מילים בלתי בהחלט

את מצעד המילים המאוסות שעולה כל שנה ב-31.12 אני מתחילה להכין ברבעון האחרון של השנה, כלומר בספטמבר, ולפעמים אפילו לפני. השנה הגיע ה-07.10 וטרף את הקלפים. לכן, המצעד השנה יהיה במתכונת מיוחדת של מלחמה, א-ב-ל היו חיים לפני המלחמה ויהיו גם אחריה (נקווה) ואנחנו לא ניתן לה להשתלט על כל המצעד המנצנץ שלנו!

רגע לפני המצעד של 2023, מוזמנת להנות מהמצעדים של השנים הקודמות:
המצעד של שנת 2017
המצעד של שנת 2018
המצעד של שנת 2019 – לקחתי שנה הפסקה, ת'אמת לא זוכרת למה (מה זה חשוב, העיקר שחידשתי את המסורת)
המצעד של שנת 2020
המצעד של שנת 2021
המצעד של שנת 2022

לפני שנתחיל, אני רוצה להגיד שהאובייס זה המילה מלחמה, כי מי אוהבת מלחמות? אז היא לא נמצאת בפני עצמה במצעד, אבל קלירלי שהיא המילה השנואה תמיד – בכל שנה, חודש, יום, שעה, דקה ושנייה; והלוואי ולא היו מלחמות בעולם בכלל, אבל גם בלי שהיא נמצאת ברשימה מן הסתם שיהיה אפשר להרגיש אותה בין השורות (ואגב קלירלי, מילים שאומרים בעברית אפילו שהן באנגלית, זו גם בעיה, למצעד הבא!)

ועוד הערת צד קטנה, המצעד השנתי נכתב בהומור ואפילו ציניות, אז לא לקחת ללב. מן הסתם שכולנו משתמשות בחלק או אפילו ברוב הביטויים מהרשימה, כי אחרת הם הרי לא היו נשחקים ונמאסים, אז אל תרגישי רע עם עצמך שאת משתמשת בהם ופשוט תפסיקי להשתמש בהם 😉.

ועוד הערה אחת אחרונה חביבה, תכתבי לי איזו תגובה מתחת לכתבה! ואם בא לך לשתף את המצעד ברשתות החברתיות שלך עם לינק זה בכלל יעשה לי את היום (את תראי שחברות שלך יודו לך 😊). כל תגובה ושיתוף עוזרים לי להבין שאני בדרך הנכונה ונותנים לי אנרגיות להמשיך לתחזק את המגזין "עצמאית ומאושרת". רעיונות מה לכתוב בתגובות: אם יש מילה שלא הופיעה במצעד ואת חושבת שהייתה צריכה להיות בו, תכתבי אותה ואולי היא תופיע במצעד של שנת 2024, אם "סתם" נהנית מהמצעד את יכולה לכתוב כמה מילים מנצנצות למטה… בקיצור, סומכת עלייך!

אז… שנצא לדרך?

המצעד השנתי של ברושקה: 10 המילים המאוסות לשנת 2023

1. קונספציה

קונספציה היא האקספוננציאלי החדש, שלא סבלנו בקורונה, רק שהמילה קונספציה מעצבנת ברמה שהיא נכנסת לי מתחת לעור של הגוף ומגרדת! די, אל, לא, אין לי כוחות למילה הזאת וגם לא יהיו ולא רק שהיא לא יורדת בגרון, היא גם נתקעת בלשון אז בכלל. די!

2. ביחד ננצח

זה היה חמוד בהתחלה, יום יומיים, ואז נמאס. אלפי מותגים שחיבקו אותנו והיו איתנו ביחד במיוחד עכשיו, דווקא עכשיו, במיוחד בימים אלו… גם למוטו טוב יש סוף, מרים את המורל ככל שיהיה, יש גבול כמה אפשר לשמוע אותו ובמיוחד כשמוציאים אותו לגמרי מהקשר רק כדי למכור לנו מוצר כלשהוא. כלומר, אנחנו לא באמת צריכות לק ג'ל כחול לבן כדי לנצח, או שאולי כן?!

3. אסקפיזם

המילה אסקפיזם היא כ"כ 2020. מה, לא הייתם פה כשהייתה קורונה? לא שמתם לב שהמילה אסקפיזם מיצתה את עצמה? ובינינו, היא ממש לא מותאמת למה שקרה כאן השנה, כי אי אפשר לברוח ממציאות כזאת! טוב שלא אמרתם כשהחיים נותנים לך לימון תעשי מהם מהלימונדה, גוועלד (והיא גם הייתה במקום 1 במצעד 10 המלים המאוסות של שנת 2020 מיינד יו). אז בואו… די להשתמש בה מעתה ועד סוף המאה הנוכחית לפחות.

4. חמ"ל

לא כל שני אנשים ולפטופ זה חמ"ל! בעקבות המלחמה, חמ"לים צמחו פה כמו פטריות אחרי הגשם – כן, לא הייתה ברירה והייתה צריכה להיות התארגנות אזרחית כדי להתמודד עם המצב. עם זאת, א.נשים אספו כאן ערימות של אוכל, ביגוד, צעצועים ואינספור שמעטס והוכיחו איך לכולנו יש עודף חפצים מיותרים בבית ושכולנו, כאומה, חייבים בדחיפות סדנת קון מארי ממארי קונדו עצמה ולא פחות (אפילו ששמעתי שהיא בכבודה ובעצמה, כהנת הסדר ומלכת הדיקלאטר היפנית, התייאשה מהילדים שלה והרימה ידיים בהודעה דרמטית שהרעידה עולמות).

5. מתווה

עוד מילה שנלעסה בקורונה, כ"כ לעוסה שהיא הייתה במקום ה-9 במצעד של שנת 2020. אז יופי, מצאנו דרך יפה להגיד – אתם הולכים לסבול עכשיו הרבה זמן, בואו נמסגר את זה בימים ושעות מסודרים: יישובי הדרום יסבלו בימים ראשון עד שלישי בשעות 11:00-15:00, יישובי הצפון יסבלו בימים רביעי עד שישי בשעות 16:00-22:00, יישובי המרכז כל יום בשעות 20:00-22:00 וההורים יסבלו בימים ראשון עד שבת 24/7; בעלי ובעלות העסקים יקבלו פיצויים בסך של 1500 ₪ אם הם הפסידו מעל 50% מההכנסות ואז יצטרכו להחזיר 3500 ₪ אם הם הרוויחו מעל 1% מההכנסות בהשוואת התשומות של שנת 2023 לשנת 100 לפני הספירה. הבנו, אנחנו הולכים לסבול, כולנו, אין צורך שזה יסודר בטבלה ונקרא לה מתווה.

6. לתכלל

את בטח אומרת לעצמך: "שמעתי אותה, היא בלתי נסבלת ואני אפילו לא יודעת מה היא אומרת". מילים שהן בלתי נסבלות ובנוסף אף אחד לא יודע מה הפאקינג משמעות שלהן הן זן מיוחד של מילים שבאמת, אבל באמת צריכות להיכחד, כי מילים זה דבר שאמור להיות מובן – הגיוני, נכון? אז אני אסביר מה היא אומרת ואז כולנו נשכח ממנה. המילה לתכלל היא למעשה המילה הלועזית אינטגרציה, שכוונתה לרכז דברים נפרדים למקום אחד. עוד פרט מעניין, הוא שאת המילה כילול כחלופה למילה אינטגרציה קבעה האקדמיה ללשון עברית כבר בשנת 1965. כאוהדת מושבעת של השפה העברית אני כן בעד לתרגם מילים לעברית, אבל אם יש מילה שקיימת כ"כ הרבה זמן והיא עדיין לא הוטמעה בשפה כנראה שיש סיבה. בקיצור, אם להשתמש בה אז בחוכמה, בלי התחכמויות ובלי הגזמות.

7. להתמשאב

מה?!

אז מסתבר שעושים שימוש במילה להתמשאב כשמתכוונים למילוי משאבים פנימיים. הכוונה חמודה, אבל המילה עצמה לא זורמת חלק ומרגיש שזו למעשה סוג של תודעת שפע חדשה. בקיצור, לפני שהיא נכנסת לך בכלל ללקסיקון, מציעה למצוא אחרת! ההצעות שלי: מילוי מצברים, חידוש אנרגיה, למלא את עצמך, לא להגיע למצב שאת מרוקנת, למלא את המיכל הפנימי וכן הלאה.

8. פוב POV

קודם כל, הסבר למי שלא יודעת מה זה פוב. POV זה ראשי תיבות של Point Of View, יעני נקודת מבט, ומשתמשים בה בעיקר בממים ובטיקטוק כשמה שעומדים לראות מצולם מנקודת מבט של מישהו – לדוגמא: צילום מתוך שקית לחם עם הכיתוב "pov: את הלחם!". הטרנד התפתח עם הזמן לאזכור יותר מתוחכם כשהצלם הוא השקפת החיים של מישהו או קבוצה מסוימת של אנשים – לדוגמא: צילום של שורת מדגשים בכל הצבעים עם הכיתוב "פוב: סטודנטיות לפני מבחן". ולבסוף, מסתבר שיש גם את גרסת ה"לא טעים כמו פוב", שאני לא חושבת שהגיעה לארץ, שמצביעה על אנשים שלא יודעים להשתמש בטרנד. חשוב להגיד שמה שכיף עם טרנדים זה שהם חולפים, משום מה פוב לא עזב אותנו עדיין, אבל נראה לי שהגיע הזמן! ואם את כבר משתמשת בו תכתבי נקודת מבט – כי אנחנו דוברות ע-ב-ר-י-ת. עוד נקודה חשובה, שאולי תגרום לך להפסיק את השימוש בטרנד, זה ש-POV מגיע מעולם הפו?נו ואני לא אפרט פה עכשיו מה דעתי על התעשייה הבזויה הזו. בקיצור, בי!

פוב – מישהי שנמאס לה מפוב

9. דל"פ

דל"פ = דעה לא פופולרית. איפה הבעיה? קודם כל, שחרשתם. דבר שני, הרי אתם עומדים למעשה להגיד דעה שהיא כן פופולרית וכולם יריעו לכם שיש לכם את האומץ להגיד אותה. אז פשוט תכתבו את הדעה שלכם וזהו, ושחררו אותנו מהצהרות כוזבות.

10. דרופ

נתחיל עם מה זה בכלל דרופ? דרופ היא קולקציה במהדורה מוגבלת, שבד"כ מיוצרת כחלק משיתוף פעולה בין חברת אופנה למישהו מפורסם (ראפרים, זמרים, דוגמניות, משפעיניות ועוד). בפועל, זו אסטרטגיה שיווקית בו מותג מפרסם קולקציה מוגבלת, שמגיעה לחנויות בלי התראה מוקדמת. ההודעה המפתיעה והזמן הקצר שיש כדי להשיג פריט מהקולקציה יוצרים באז (הייפ או רעש יחצני) סביב המותג, והקולקציה, ש"נחטפת כמו לחמניות חמות", משאירה את הקהל עם טעם של עוד. הבעיה היא שהיום כל פוסט שני של בלוגרית אופנה זה "אזעקת דרופ 🚨", גם כשזה ממש לא דרופ, מה שמשאיר את הגולשות מבולבלות, וזו בדיוק הסיבה למה אף אחת לא ידעה עד עכשיו מה זה בדיוק דרופ. אז גם לקחו את הביטוי והוציאו אותו מהקשר, זו גם מילה באנגלית ולא בעברית וגם חרשו – בקיצור, אם אתן לא רוצות שהמילה תופיע גם במצעד של 2024 תשמשו בה בחוכמה.

זהו, הגיע לסיומו עוד מצעד, אבל רגע לפני התודות, מזכירה לך להשאיר תגובה פה למטה ולשתף את המצעד ברשתות החברתיות שלך.

תחזית למצעד 10 המילים המאוסות של שנת 2024

יש לי חלום שהמילים הכי מאוסות עלינו, אלו שיחרשו עליהן בטירוף ככה שדיייי לא נוכל לשמוע אותן יותר, בסוף בשנת 2024 יהיו:
1. קשת בענן
2. אהבה גוררת אהבה (ביטוי שענבר #ילד_זהב המציא)
3. דובוני אכפת לי
4. לפעמים חלומות מתגשמים
5. שלום עולמי
לבחורה מותר לחלום 😊

מילים מהעולם

במילות השנה לשנת 2023 של מילון מרים וובסטר אפשר למצוא במקום הראשון את המילה אותנטיות. אותנטיות היא מילה שלא מעט טרנדולוגים מציינים כדבר הבא לשנת 2024 – אנשים מעדיפים אותנטיות הכי אמיתית שיש לעומת מצג שווא שקרי ולא מציאותי, זה פרט חשוב שכל בעלת עסק ומפרסמות צריכות לקחת בחשבון ביצירת התוכן לרשתות החברתיות שלהן. גם המילה קיבוץ התברגה לרשימה, בהשפעת אירועי ה-07 לאוקטובר ששלחו אנשים ברחבי העולם לחפש מה זה קיבוץ.

תודות

תודה לקהילות הפייסבוק המנצנצות פייסבוק יא קקה בוסיות משווקות וצריכה את זה לאתמול שעזרו לי להרכיב את המצעד גם השנה.

תודה נוספת למעין אלכסנדר שמשתפת את המצעד שלי כל שנה במצעד המצעדים.

תודה אחרונה חביבה לכל העוקבות והלקוחות שלי, שקוראות בעקביות את המצעד ואת המגזין עצמאית ומאושרת – אין עליכן בעולם כולו!

ונסכם, שנדע ימים מנצנצים במהרה ושלא ינחש אתכן נחש

@odeddavidov

אולי נחש אותי נחש? אולי קרס אותי קרץ?#soundofsilence #נחשאותינחש #קרץ #קרץאותי #קרסאותיקרץ #foryou

♬ Snake of silence – Oded Davidov
שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

32 תגובות על “מהדורת מלחמה: מצעד המילים המאוסות לשנת 2023”

  1. מבינה שאני בחברה טובה (ודי בוגרת) שלא נתקלה בחלק מהמילים..
    נו, שוין…ביחד ננצח
    אגב, צחקתי בקול

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      כיף שצחקת בקול! 🙂 ביחד נצחקק, ולגמרי בחברה טובה.

  2. ליאת גוברין

    קורעת! ממש חיכיתי למצעד והיה מעולה גם שנתת תזכורת לקודמים ושאלת את דעתנו לפני שסגרת אותו😂…

  3. נהניתי לקרוא 🙂 תודה לך על אי קטן של שפיות בעולם המטורלל הזה 🙂

  4. המצעד האהוב עליי!!!!
    עשית את הבלתי יאמן והצלחת להתעלות על עצמך – צחקתי בקול 🙂
    מצטרפת אלייך לתקווה לשנה של דובוני אכפת לי, מבחינתי זו הפסגה

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      שמחתי לעזור 🙂 כיף שצחקת! כולנו זקוקות לזה

  5. בשוק חיי שזו הפעם הראשונה שאני שומעת את להתמשאב. בחיי שזה מכניס ללחץ (המילה כן? לא החשיפה למונח הביזארי).
    ואיך לא הצעתי לך את "תמרון"!
    בקיצר, מעולה. בול הממתק שרציתי עכשיו 😊

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      שתהיה שנה מלאה בממתקים מנצנצים (ובלי תמרונים!)

  6. מצוין כמו כל שנה ואני עוקבת.
    הצחקת אותי והייתי צריכה את זה.
    מוסיפה את "מחילה" שתהיה עוד יותר מאוסה ב2024.

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      כיף לשמוע!
      ולגמרי צודקת, איך היא עוד לא הייתה?! אם השנה לא יחדלו להשתמש בה, יש סיכוי טוב שהיא תגיע למצעד של 2024

      1. מצעד ענק! תודה על זה!
        את חלקם הכרתי את חלקם לא…
        אמן שהחלום שלך התגשם 🙏

  7. מעין אלכסנדר

    אני רוצה את "לא כל שני אנשים ולפטופ זה חמ"ל!" כסטיקר ללפטופ!
    גם השנה יצאה רשימה נהדרת שמשקפת את רוח הזמן והתקופה.
    קצת חסר לי שינוע, ואני מקווה שיהיה פחות גם ממנו בשנה הקרובה.
    ניפגש בקרוב ברשימת סיכומי השנה שלי…

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תכלס! אחלה סטיקר 🙂 הלוואי ולא יהיה שינוע (למרות שלפי מה שכולם אומרים הולך להיות וואחד שינוע). מחכה בקוצר לראות את הסיכום השנתי המעולה שלך!

  8. יש גם את ״ארגז כלים״
    וגם את ״נמאס״
    ״אי אפשר לקלוט״
    ״יימח שמם״
    ״הסברה״
    ״פליטים״
    ב-2024 אני מאחלת לנו ״חמלה״, ״סיוע כלכלי״, ״ממשלה חדשה״
    מודה שחלק מהמילים לא זכרתי שראיתי השנה אז לא הספיקו לעצבן 😂

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      חכי עוד קצת, את תתקלי ואז הן יעצבנו אותך 😉

    2. טוב, אני כנראה חיה מתחת לסלי כי לא שמעתי אנשים משתמשים בחצי מהמילים לפחות 😂😂😂

      1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

        מתחת לסלע? לדעתי מי שכמעט ולא שמעה את המילים מהמצעד פשוט נמצאת בחברה טובה 🙂

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      קצב המילים המומצאות כקצב התקדמות טכנולוגיה, בנות 23 מרגישות זקנות בקצב התקדמות כזה מסחרר.

  9. די נו, להתמשאב??? בעע
    דל״פ לגמרי.
    וגם – סופרמיסיסט, נרטיב, אדיוקט יורסלף.
    שנה מאוסה.

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      אכן שנה קשוחה מכל הבחינות. מפחדת לחשוב מה מחכה לנו הלאה, אבל מקווה שזו הייתה ירידה (קשה מאוד) לצורך עלייה 🙁

  10. יש אישה אחת (מארה"ב) שלקחה את המושג דרופ והפכה אותו לעסק מצליח שמגלגל מאות אלפי דולרים בחודש, אבל
    … יש גם לי גבולות ואני לא הולכת לקנות סווטשירט ב-60$ (אני משכנעת את עצמי פה, לא להתערב..). חוץ ממנה – מילה מאוסה מאוד.

  11. מרגישה ככ אנ-קול שלא הכרתי חלק מהמילים!
    תודה על מצעד משעשע! יש למה לצפות

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      אולי את פשוט מסתובבת בחברה נכונה ולא מאוסה 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: