ברושקה - עמית בר
תפריט

רעיונות לתוכן שיווקי: 10 סוגי פוסטים

מה לפרסם בעמוד פייסבוק של העסק? על מה לכתוב באינסטגרם של העסק שלך? כתיבת תוכן שיווקי היא לא עניין של מה בכך, ולכן נחלצתי לעזרתך עם 10 סוגי פוסטים, שיעזרו לך כשיש לך מחסום כתיבה או סתם אם אין לך היום רעיונות על מה לכתוב פוסט בפייסבוק, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת של העסק שלך

יצא לך לשבת מול המחשב ולשבור את הראש "על מה לכתוב פוסט עכשיו?" ובכן, זה קורה לטובות ביותר, ולכן אספתי כאן 10 רעיונות שאפשר להפוך לתוכן שיווקי מנצנץ. זה הזמן לגזור ולשמור! וכמובן אם אהבת לא לשכוח לעצור למטה בתגובות ולספר לי, תגובות זה הכי משמח אותי!

1. המלצה מלקוחות שווה זהב

אומרים שאין הנחתום מעיד על עיסתו, בשביל זה יש המלצות! אין בכלל ספק שפידבקים מלקוחות זה אחד הדברים המשמחים (כי בשביל זה אנחנו עושות את מה שאנחנו עושות, לא ככה?), אבל חוץ מזה שפידבקים ממש מחממים את הלב הם גם תוכן שיווקי ממש מעולה.

איך להשתמש בהמלצות כתוכן שיווקי? כל המלצה או פידבק את קודם כל מתעדת, זה ממש חשוב, כי פייסבוק או גוגל מחר יכולים להסיר את העמוד ביקורות שלך והוואטסאפ לפעמים נמחק, ועוד שלל סיבות. אם עדיין לא תיעדת את כל הביקורת שלך זה הזמן לפתוח תיקיה חדשה במחשב או בענן שנקראת "המלצות מלקוחות" ושם לשמור צילום מסך של כל המלצה שקיבלת עד עכשיו וכמובן שמעתה והלאה לשמור שם כל המלצה. אחרי שיש לך המלצות תוכלי להדביק אותם בפוסטים as is או בתמונה מעוצבת בעמוד פייסבוק, בפרופיל אינסטגרם, בסטורי, להכין ריל של כל ההמלצות, לפרסם בקבוצות ועוד.

2. שאלות נפוצות, בשביל פחות כאבי ראש

אם לקוחות שואלים אותך שוב ושוב את אותה השאלה כנראה שהיא מעניינת אותם והתשובה אולי עומדת בינם לבין רכישת המוצר שלך. שאלות מלקוחות, וליתר דיוק תשובות לשאלות של לקוחות, זה יופי של תוכן שיווקי. כמובן שאם יש שאלות שחוזרות על עצמן כדאי להקדיש זמן כדי להבין למה הלקוחה צריכה לשאול את השאלה הזו, ואיך אפשר להקל עליה לדעת את התשובה בלי להטריח את עצמה לפנות אלייך וכך להקל עליה את הרכישה. מצד שני, יש שאלות שלא משנה כמה פעמים נכתוב אותן עם תשובה הכי מפורטת, לקוחות ימשיכו לשאול, זה פשוט ככה. אז מידי פעם אפשר לכתוב פוסט עם שאלה של לקוחה, ואם העסק רק הוקם שאלה שאת חושבת שיכולה לעניין את הלקוחות שלך, וכמובן גם את התשובה.

איך להפוך שאלה לתוכן שיווקי? "שואלים אותי כל הזמן אם… ואני עונה ש…" או "אחת השאלות שמעסיקות את הלקוחות שלי היא… אז תדעו ש…" או "התקשרה אליי היום א' ושאלה… ואני עניתי… גם אותך מעניין לדעת אם… מוזמנת לדבר איתי".

3. RTM, אקטואליה להמונים

שיווק בזמן אמת הוא אחד הכלים השיווקיים החזקים ואם תעשי אותו נכון יש סיכוי שהוא יהפוך לפוסט וויראלי.

איך לעשות RTM? אם יש אירוע אקטואלי שקשור לערכים של העסק אפשר להתייחס אליו בפוסט. נקודה חשובה לא פחות, לא להתאמץ ולקשר נושא אקטואלי בכוח למותג, אם זה לא קשור לערכים או לתחום של המותג אין צורך להתייחס לאירוע הזה, גם אם יש לך פוסט ממש ממש, אבל ממש, מצחיק לכתוב, במקרה כזה – תכתבי אותו בפרופיל הפרטי שלך ובלי קשר לעסק.

4. OBM חגים, אירועים ושאר ירקות

שיווק מבוסס עיתוי או בקיצור לפתוח יומן! חגים, פתיחת שנת הלימודים, עונות ועוד שאר תאריכים חשובים יכולים להיות נושא נהדר לפוסט שיווקי, כל עוד יש קשר למותג.

כאן מחכים לך תאריכים חשובים בלוח שנה הלועזי וגם בלוח שנה העברי עם אירועים וחגים בארץ ובעולם

5. מאחורי הקלעים

תני לעוקבות שלך הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק. וידאו, סיפור מקרה או כל פוסט אותנטי שייקח את העוקבות שלך לרגע בחיי העסק שלך.

איך לעשות הצצה אל מאחורי הקלעים? הצצה מאחורי הקלעים טובה במיוחד בסטורי, כי היא לא תמיד מסתדרת בפיד וכי יש משהו בסטורי שהוא יותר אותנטי. תוכלי גם לעלות לשידור חי ובכלל לעזור לעוקבות להכיר ולהתאהב במותג שלך.

רוצה עוד רעיונות מעולים לפוסטים – אספתי 50 רעיונות לפוסטים במחברת מקצועית, שתעזור לך לעשות סדר בתוכן של המותג שלך:

6. סקרים

שתפי את העוקבות בהחלטה שאת צריכה לעשות בעסק ותשאלי מה דעתן. באיזה צבע כדאי לי לצבוע את המוצר הזה? תבחרו כותרת למוצר החדש שלי ועוד שאלות שיחזקו את הקשר של העוקבות שלך עם המותג מתוך הרגשת מעורבות, ועל הדרך גם תביני מה הקהל שלך אוהב יותר – זה WIN WIN.

איך לפרסם סקר? סטורי, ריל, פוסט, בקבוצות פייסבוק. היום אפשר אפילו בוואטסאפ.

7. מוצר משלים

איזה מוצר משלים אפשר לקנות עם המוצר שלך? נניח שאת מוכרת בגדי ים מעוצבים, אז מי שמתעניינת במוצר הזה בטח תתעניין גם בכובע לים, מגבת יפה לבריכה, אולי צידנית מדליקה. תחשבי איזה מוצר משלים יכול לעניין את הלקוחות שלך וחפשי שת"פים עם מי שמוכרת את המוצר המשלים הזה או פשוט תכיני להם פוסט שמרכז מוצרים כאלה.

8. איך את אורזת את המוצר שלך?

בדרך כלל כשמוכרים מוצר אונליין יש בחנות הדיגיטלית תמונות של המוצרים מכל הכיוונים, אבל מה עם איך שהוא ארוז? אם יש לך אריזה מיוחדת, אריזת מתנה, חותמת מעניינת, סרטים מנצנצים או כל אריזה פוטוגנית שתפי את הלקוחות בפוסט, ככה הם יבינו בדיוק מה עומד להגיע אליהם במשלוח.

9. סרטוני וידאו, כי אנחנו במאה ה-21

את משתפת כל הזמן תמונות, אולי תנסי וידאו? הרשתות החברתיות כבר מזמן מעודדות ונותנות בוסט לתכני וידאו. אינסטגרם מחקה את טיקטוק עם רילס, יוטיוב מחקה את אינסטגרם עם שורטס, וכולם מחפשים אחר פורמט הוידאו המושלם, שימשוך כמה שיותר עוקבות להישאר כמה שיותר זמן באפליקציה שלהם. סטורי או ריל באינסטגרם, פוסט וידאו בפייס, ערוץ יוטיוב או שורטס, פוסט בטיקטוק… לא חשוב באיזו פלטפורמה, וידאו נותן הצצה מסוג שונה לעסק שלך.

10. האורך כן קובע

את בדרך כלל כותבת פוסטים קצרצרים? נסי לכתוב פוסט ארוך; ולהפך אם את בדרך כלל כותבת פוסטים באורך של מגילה, נסי הפעם פוסט קצרצר. מה שחשוב בפוסט זה שהמסר עובר! אם הוא עובר במשפט אז הוא יהיה באורך של משפט, אם את צריכה סיפור שלם בשביל להעביר את המסר, אז הפוסט יהיה סיפור. הנקודה שלי היא שכדאי לנסות משהו אחר ולבדוק איך העוקבות שלך מגיבות אליו, אבל בלי לוותר על המסר כמובן.

אהבת את הרעיונות? לא בא לך לשבור כל פעם מחדש את הראש איזה פוסט לכתוב? קבלי את המארז לעצמאית שמשווקת את עצמה שכולל מחברת עם 50 רעיונות לפוסטים, מחברת ספירלה מעוצבת ולוח תכנון שבועי:

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: