ברושקה - עמית בר
תפריט

טיפ אינסטגרם: עשיתי אינסטגרם לייב ושרדתי כדי לספר

זה לא פשוט להכין סרטוני וידאו לעסק! הנה אמרתי את זה, אז איך בכל זאת עשיתי את זה? המדריך הבא ייקח אותך צעד אחר צעד ויעזור גם לך לעשות שידור חי באינסטגרם. במדריך סטאדי קייס מרגש וסוחט דמעות (טוב נו, לא סוחט דמעות, אבל בהחלט מרגש) ובו שיתפתי איך לצלם סרטון וידאו באינסטגרם לייב – כל אחת יכולה!

מתחילה: טייק אחת

איך לצלם וידאו לעסק ועוד בשידור חי??? אפילו שזה לא פשוט ומפחיד ואת חושבת לעצמך עכשיו "אהההההה איך אני אעשה את?!" מבטיחה לך שזה אפשרי! וב-7 צעדים לא מורכבים מאוד גם את יכולה לעשות אינסטגרם לייב עוד היום!

ככותבת תוכן אני חייבת להגיד שהרבה יותר קל לי לכתוב מאשר לצלם וידאו – הרבה הרבה הרבה יותר קל לי! כל השידור וידאו הזה לא היה עניין פשוט בשבילי בכלל, זה היה הכי יציאה מאזור הנוחות שלי, אבל הצבתי לעצמי מטרה והשגתי אותה. לאחר מעשה יש לי הרבה מסקנות וכמובן שאני אשתף אותן פה איתך. עושה לך ספויילר קטן, לצאת מאזור הנוחות שלי היה פיגוז! ואני ממליצה בחום: פשוט לעשות את זה. אז אם את מרגישה שווידאו יועיל לשיווק העסק שלך או אם עמדת לצלם סרטון וידאו ופשוט לא הצלחת או שזה נראה לך כמו משימה בלתי אפשרית – תני לי לספר לך איך עשיתי את זה, אפילו שזה היה לא טריוויאלי וקשה גם לי.

למה בשידור חי?

אז קודם כל, למה וידאו בכלל? וידאו הוא כלי נ ה ד ר לפרסום העסק. בעזרת וידאו הקהל שלך נחשף אלייך על אמת, כולם יכולים לראות איך את נשמעת, איך את נראית, איך המוצרים שלך נראים בתלת מימד, ועוד דברים שפשוט לא עוברים בתמונת סטילס. אז למה קפצתי מעל הראש והתחלתי דווקא באינסטגרם לייב? בחרתי לעשות סרטון וידאו בשידור חי בפעם הראשונה, דווקא בגלל שאין חרטות ולא צריך לערוך, זו מעין קפיצה למים, וברגע שעברתי אותה כבר עשיתי וידאו והוא שם בחוץ אצל הצופים – לי באופן אישי זה עזר מאוד' אבל אם את מרגישה שאת מעדיפה להתחיל בסרטון וידאו שתצלמי ותערכי זה לגיטימי לגמרי!

מדריך צעד אחד צעד לוידאו לייב באינסטגרם

1. לקבוע זמן בלו"ז

כצעד ראשון, קבעתי יום בלו"ז, שכולו יוקדש לצילום הסרטון. בהתחלה זה היה נראה לי קצת מוגזם, ובכל זאת קבעתי לי יום פנוי בלו"ז, בלי משימות דחופות נוספות לאותו היום. בדיעבד, גם חצי יום היה מספיק. כתבתי את המשימה המרגשת ביומן, שריינתי זמן ופיניתי הכל, כדי להתרכז באתגר החדש הזה. יכול להיות שיש מי שזה יבוא לה יותר בטבעיות ותצטרך פחות הכנה, אני באופן אישי הייתי צריכה הכנה של שבוע מראש – לא עשיתי משהו מיוחד, אבל ידעתי שבתאריך הזה אני עולה ללייב נקודה. כשאני מציבה לעצמי מטרה, אני יודעת שלא אאכזב.

אגב, אם כבר פותחים יומן, יש לי מדבקות סופר מגניבות לבוג'ו או יומן של עצמאיות ממש כאן >>

מדבקות ליומן רעיון חדש, כוכבית מבית היוצר של ברושקה
מדבקות ליומן, כוכבית – מוסיפה נצנוץ למשרד שלך, צילום: תמרי גת

2. הכנת אביזרים

תמיד רציתי להיות בתיה עוזיאל ושאוכל להגיד "הכינותי מראש". אז כיאה לבתיה וואנבי שאני, דאגתי שיהיו לידי את כל האקססוריז הדרושים. אני עשיתי בוידאו אנבוקסינג #unboxing של בובת סוני אנג'ל חדשה. אז ההכנות כללו מריחת לק שחור, כי שחור זה השחור החדש, וכי ידעתי שהידיים שלי יככבו בסרטון; הכנתי לידי גם את הקופסא עם בובת הסוני אנג'ל ומספריים לפתיחה של הקופסא. אף אחת לא רוצה לקום באמצע סרטון לייב, כדי להביא מספריים, מצד שני גם אם תשכחי משהו, זה לא נורא! ספרי לצופים שלך ששכחת משהו ושאת כבר מביאה אותו.

אנבוקסינג סוני אנג'ל - ברושקה
אנבוקסינג של בובת סוני אנג'ל, צילום: עמית בר, ברושקה

3. התארגנות

הכנות נוספות שעשיתי מראש כללו את כל מה שידעתי שעלול להפריע לי תוך כדי הווידאו. עשיתי הכל לפני השידור ככה שאוכל להגיע מוכנה ורעננה: הלכתי לשירותים, שתיתי ואכלתי. אני ממליצה להחזיק לידך גם כוס מים, שיהיה.

4. תנאים בסיסיים לצילום סרטון וידאו

בימינו, לכל אחת יש את כל העולם בכף ידה. רוב הסרטונים והתמונות נצפים היום במסכי הסמארטפונים ולכן אין צורך באיזו רזולוציה מטורללת או אביזרי הייטק משוכללים, אבל כן צריך תנאים בסיסים, כדי לייצר צילום וידאו נעים ומואר.

את התנאים הבסיסיים לשידור וידאו סבבה השגתי באופן הבא:

  1. העמדתי חצובה – השימוש בחצובה לא בגדר חובה, אפשר לעשות את השידור בסלפי, אבל חשוב לדעת ששידור לאורך זמן, כשהמצלמה זזה, לא נעים לעין ועלול להרחיק חלק מהצופות.
  2. סגרתי חלונות, כדי להימנע מרעשי רקע מיותרים.
  3. דאגתי שהמצלמה תהיה מכוונת אליי ותהיה מספיק תאורה על הפנים שלי, ככה שלא יצא שאני מככבת בסצנת הנזלת הידועה מהמכשפה מבלייר.

5. רשימת חששות

כשהגיע הזמן לעלות לשידור עצמו החששות טיפסו למעלה מהגוף אל המוח והלב ועטפו אותי בחיבוק דב. אז בגלל שאני מכורה לרשימות #רשימותזההחיים – הכנתי רשימה עם כל החששות שלי מפני הווידאו הזה. זאת הייתה הרשימה:

  1. מה יקרה אם שפרה (הכלבה שלי) תנבח באמצע?
  2. מה אני אעשה אם אני לא אצליח לדבר?
  3. מה יקרה אם מישהו יתקשר באמצע הלייב?!
  4. מה אני אעשה אם לא יהיה לי מה להגיד בכלל?

הפעולה עצמה של כתיבת החששות על הדף כבר הורידה מהם את כובד המשקל מהכתפיים שלי. במבט שני ברשימה פתאום כל פחד נראה לי קצת שטותי או יותר נכון – לא משהו שאני לא יכולה להתמודד איתו.
החשש הגדול מכולם היה מה אם אני לא אעשה את מה שתכננתי לעשות, כלומר מה יקרה אם לא יהיה לי את האומץ לעשות את הוידאו לייב הזה? ובשביל לפתור את החשש הזה הייתי צריכה לצלם את הוידאו, וזה מה שנקרא WIN WIN situation.

6. ליין אפ

הכנתי טקסט עם מה שאני מתכוונת להגיד בווידאו בנקודות. קשה לי להגיד שנצמדתי אל הטקסט, אבל אחד הקשיים מול המצלמה זה למצוא את המילים, וכשיש תוכן מוכן מראש או לפחות נקודות זה ממש עוזר לזרימה של הדיבור. לא הייתי מוותרת על השלב הזה באף וידאו מקצועי. אם בהמשך תרצי לעלות לאינסטגרם לייב יותר ספונטני זה אפשרי, אבל אם את רוצה להכין וידאו שייצג את העסק בכבוד ויעביר את המסר שאת רוצה תמיד תכיני לך חומר כתוב מראש, גם המקצוענים ביותר צריכים את זה.

אנבוקסינג סוני אנג'ל - ברושקה
אנבוקסינג של סוני אנג'ל: יש יותר חמוד מהטוסיק והכנפיים שלו?! צילום: עמית בר, ברושקה

7. אימון על יבש

זה נשמע כאילו אחרי צעדים 1 עד 6 הכל כבר היה מוכן כדי לגשת לשידור חי, וזה אכן היה כך, א-ב-ל מאחר ואני לא חיית וידאו החלטתי לעשות שידור לייב "הכנה", וכשאני אומרת הכנה אני מתכוונת הכנה לעצמי ולא לצופים. תכננתי להגיד שאני עולה ללייב ב-12:00 משהו בסגנון של "תבואו יהיה מגניב", אבל איך נגיד את זה בעדינות זה לא קרה, התאבנתי, השתתקתי, לא הצלחתי.

מי שמכירה אותי יודעת שאני לא מהסוג שמרים ידיים – אז מה בכל זאת עשיתי? התחלתי לצלם את עצמי בווידאו, לא בלייב! פשוט צילמתי "כאילו" אני בשידור חי, אבל בעצם שידרתי לעצמי.

כאן הרגע להסיק שאולי לא צריך לקפוץ מעל הפופיק, אם את עושה משהו בפעם הראשונה לא חייבים את האקסטרים – אף פעם לא עשיתי וידאו ואני ישר קופצת לשידור חי?! – טוב, אז לי יש נטייה לקחת את הדברים לקצה ותמיד לצפות מעצמי לטופ של הטופ, אבל זה מה זה לא חובה! והנה גם אני לקחתי ברגע הזה צעד אחד אחורה ופשוט צילמתי וידאו, אבל זה לא היה סוף הסיפור.

האינסטגרם לייב הראשון שלי

בצילום וידאו הראשון לא ממש ידעתי מה להגיד, ובשני צחקקתי, ובשלישי כבר אמרתי כמה דברים יעילים וברביעי… הבנת את הנקודה. אחרי הצילום החמישי, שוב, אני מזכירה שמדובר פה בתור התחלה על סרטוני וידאו שהקלטתי לעצמי!, עליתי לשידור לייב קצר "על אמת" – 28 שניות החזקתי לפני שהרגשתי שאני חייבת, אבל חייבת לסגור את הווידאו ולנשום.

היה מרתק! ואז עברתי שוב על כל השלבים שכתבתי לכן פה למעלה, עברתי על הליין אפ שלי, עשיתי עוד סרטוני וידאו לעצמי – ובשעה 12:00 עליתי ללייב של כמעט 8 דקות!!! וחשפתי את הסוני אנג'ל המתוק שלי!

בתחילת הסרטון התרגשתי, וכשעברתי לדבר לעניין ההתרגשות כבר קצת התמסמסה, ודווקא בגלל זה הסרטון יצא מאוד אותנטי.

אז מה אמרנו לגבי יציאה מאזור הנוחות? תחושת סיפוק אדירה! ו-א-ו קשה לי לתאר אפילו במילים, ההרגשה פנומנלית.

מסקנות לאחר מעשה:

  1. את לא חייבת לקפוץ גבוה מידי, אפשר גם רק טיפה מעל הפופיק
  2. כן כדאי לקפוץ למים ופשוט לעשות
  3. תמיד להאמין בעצמך
  4. שווה לנסות דברים חדשים, גם אם הם מפחידים אותך
  5. והיום כבר הספקתי לעשות עוד לייב!!! מסקנה: באתי ראיתי כבשתי!

ומה עושים א.נשים כמוני אחרי שהן כובשות פסגה? מחפשות את הפסגה הבאה לטפס עליה – אני חושבת שהאתגר הבא יהיה לעשות הרצאה או אולי לכתוב ספר – נראה כמה מעל הפופיק בא לי לקפוץ.

אם עשית וידאו לעסק שלך את מוזמנת לשתף, אם רצית אבל לא עשית מוזמנת לשתף בחששות – מחכה לראות את סרטוני הווידאו המנצנצים שלך

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

2 תגובות על “טיפ אינסטגרם: עשיתי אינסטגרם לייב ושרדתי כדי לספר”

  1. אלכסנדרה

    אחת העצות שקיבלתי ללייב זה לעלות ולהתחיל מיד לדבר.
    עדיין לא אגרתי מספיק אומץ לדבר אל עצמי בלייב,
    אבל נתת פה כמה נקודות שאולי יזרזו את התהליך ;).
    תודה. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: