כל תוכן הוא תוכן שיווקי
בד"כ כשחושבות על תוכן שיווקי לעסק חושבות על פוסטים לרשתות חברתיות או תוכן לפלייר פרסומי, אבל האמת היא שכל מילה שאת כותבת או מדברת וקשורה לעסק היא תוכן שיווקי. כן, גם מה שאת מספרת לאמא שלך על העסק שלך, זה תוכן שיווקי; וגם כשאת עונה למיילים, זה תוכן שיווקי; וגם כשאת כותבת תגובות ברשתות החברתיות דרך הדף העסקי, זה תוכן שיווקי; ו…הבנת כבר את הנקודה שלי.
דוגמאות לתוכן שיווקי
- תוכן לאתר תדמית של העסק
- תוכן בבלוג העסקי
- מאמרים מקצועיים של העסק באתרי חדשות ומגזינים
- טקסט לפוסט אורגני בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת
- טקסט לפוסט ממומן בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת
- תוכן בדיוור מיילים לרשימת תפוצה
- מענה לתגובות ברשתות החברתיות
- מכתבים ללקוחות
- מיילים שנשלחים ללקוחות
- הצעות מחיר
- מענה ללקוחות בוואסטאפ
- שיחות מכירה
- שיחות מעלית
כל מילה, כתובה או מדוברת, על העסק שלך משפיעה על מערכת היחסים עם הלקוחות שלך ואיך שהן יתפסו את המותג, ולכן חשוב לחשוב על כל מילה.
מה אני צריכה לעשות כדי שהתוכן יהיה טוב?
קבלי כמה כללים שיכולים לעזור לך לייצר תוכן מנצנץ לעסק שלך:
אפיון שפה למותג
מומלץ לעשות אפיון שפה למותג – מה הערכים של המותג? אילו מילים מייצגות את הערכים והסגנון של המותג? מי קהל היעד אליו המותג מדבר? מה השפה שמתאימה לאותו קהל יעד? אילו רגשות נרצה לעורר אצל הקהל שלנו? איזו צבעוניות תעביר את המסרים הללו (כי השפה של המותג היא לא רק טקסטואלית, היא גם ויזואלית)? מה הטון והסגנון שהמותג ידבר?
שפה אחידה בכל מקום
חשוב לשמור על שפה אחידה, כפי שהוגדרה בתהליך אפיון שפה, הן טקסטואלית והן ויזואלית, בכל תוכן של העסק – מהמייל, דרך הוואטסאפ והפליירים ועד לרשתות חברתיות. לדוגמא – אם הקהל שלך מורכב מנשים צעירות בגילאי 20-30 אין לך למה לפנות אליהן בשפה זכרית (גם לא ברבים!), באותה מידה אין צורך להשתמש במילים משנות "אנו באנו", כי הן צעירות (אלא אם כן את האקדמיה ללשון עברית או עסק וינטג'י או כל עסק שקשור למילים ארכאיות).
התאמת התוכן לפלטפורמה
מעבר לשפה האחידה שמדברת את המותג, חשוב גם להתאים את התוכן לפלטפורמה בה את כותבת. לדוגמא, מייל יהיה כתוב באופן שונה ממודעה ממומנת או מהודעת וואסטאפ וכן הלאה.
שימוש חכם בטקסטים
בגלל שכל תוכן הוא תוכן שיווקי כדאי לנצל בחוכמה כל נקודת מפגש של הלקוחה עם הטקסטים של העסק. אם מוגדר לך מענה אוטומטי בפייסבוק נצלי אותו כדי להניע לקוחות לאתר שלך או לדף נחיתה, נצלי את שורות הביו באינסטגרם כדי להציג את עצמך ולקשר לנכסים הדיגיטליים שלך, צרי לעצמך חתימה אוטומטית למייל שמפנה לכל הקישורים שלך וכו'.
אמוג'ים, לא תמיד מתאימים
חשוב מאוד להשתמש באימוג'ים רק כשצריך ורק אם הם מתאימים לשפה של המותג ולפלטפורמה, ובכל מקרה לא להגזים בשימוש שלהם. לדוגמא – אם את רופאה פרטית שעוזרת לאנשים להפטר מטחורים, שימוש באמוג'י של קקי 💩 אולי מצחיק באופן כללי, אבל לאו דווקא יצחיק את הקהל שלך, ובטח לא אם מישהי פונה אלייך לקביעת תור אחרי לידה, וכואב לה ברמה שהיא לא יכולה לשבת וצריכה להסתובב עם אבוב לכל מקום.
מה חשוב כשאת כותבת מענה אוטומטי לוואטסאפ העסקי שלך?
- לא להגזים באורך: וואטסאפ היא אפליקציה למסרים קצרים בין אנשים, אם המענה האוטומטי יהיה ארוך מידי הלקוחה לא באמת תקרא אותו וחבל.
- לדבר בשפה של המותג: בהתאם למה שכתבתי בכללים מעל, חשוב לשמור על שפה אחידה שמדברת את המותג בכל הפלטפורמות תוך התאמה לפלטפורמה עצמה, כך גם בוואטסאפ צריך להמשיך את אותה השפה שהמותג שלך מדבר.
- הנעה לפעולה: גם במענה אוטומטי אפשר להניע את הלקוחה לפעולה, זה לא מאסט, אבל בהחלט אפשרי. לשלוח אותה לאפליקציה של קביעת תורים, לכתוב לה להשאיר פרטים, לשלוח אותה לעקוב גם ברשתות חברתיות ועוד.
- תחום זמן ברור: את אולי לא יכולה לענות לה עכשיו, אבל מתי כן תעני? אם את רוצה שהלקוחה תהיה סבלנית רצוי להגדיר לה טווח זמן שבו כן תהיי זמינה לענות או לכתוב תוך כמה זמן את מתכננת לענות. לדוגמא: אענה תוך עד 1 יום עסקים או המענה מתבצע בשעות הפעילות ותוך עד שעה, בימים א-ה 8:00-17:00.
איך לנסח מענה אוטומטי בוואטסאפ העסקי?
אז אחרי שכתבתי על מה חשוב להקפיד כשאת מנסחת הודעה אוטומטית לוואטסאפ העסקי נראה לי שהכי נכון לתת כמה דוגמאות להודעות אוטומטיות לפי מקצוע ואני מציעה, שאחרי שאת קוראת את כל הכתבה, תכתבי לי כאן בתגובות לכתבה במה את עוסקת, בכמה מילים על המותג שלך ואת המענה האוטומטי שחשבת לכתוב – ואני אגיב מה דעתי.
דוגמאות להודעות אוטומטיות לבעלות מקצוע שונות
כמו שכתבתי, כל תוכן חייב להיות מותאם למותג ספציפי, לכן כל מה שכתבתי כאן אלו רק דוגמאות כלליות מאוד, שצריך לעשות להן התאמות למותג שלך.
לק ג'לית (נייליסטית / מניקוריסטית)
הי, תודה שפנית אליי 💅
אני לא יכולה לענות כרגע, כי אני בטח בדיוק באמצע פאני באני 🐰
אחזור אלייך תוך עד 24 שעות
תודה על הסבלנות!
בנתיים, אם את רוצה לקבוע תור ללק תוכלי להשתמש בלינק הבא לקביעת תור בעצמך
www.lakgelit-funnybunny.co.il
ספרית
הי,
הגעת למספרה של "שם המותג" ✂️
אני מספרת, מדרגת, צובעת שורשים, עושה גוונים והחלקות טבעיות
ותקבלי גם קפה – יש לנו כאן את כל הסוגים!
בא לך לקבוע תור? מוזמנת להתקשר למשרד – טלפון 09-0000000
יש לך שאלה? מוזמנת לכתוב ואני אענה היום עד השעה 20:00
וטרינרית
כלבים, חתולים, ארנבים, אוגרים ואפילו דגים – ב"שם המותג" אנחנו אוהבים את כל החיות! 🐿️🦙🦖
אימצת כלב חדש? יש לך חתול שזקוקה לטיפול? הארנבת שלך לא מרגישה טוב?
מענה חירום 24/7 במספר טלפון: 050-0000000
לקביעת תור רגיל מספר טלפון: 03-0000000
שעות הפעילות שלנו:
א-ה' 8:00-20:00
ו' 7:00-14:00
שעות נוספות במקרי חירום בעת הצורך
מאמנת כדורגל
מכבי או הפועל?
לכדרר או לנגוח?
חלוץ או שוערת?
לא משנה איך אתם.ן אוהבים.ות את הכדור שלכם.ן, העיקר שיש כדור ⚽
במועדון ספורט תל אביבית אימוני כדורגל מגיל 4 ועד 120
כל הפרטים והרשמה לשנת החוגים הבאה בלינק
www.ms-telavivit.co.il
ואפשר גם לדבר איתי בטלפון, מיד אחרי השריקה!
מוזמנים לכתוב שם וגיל ואני אחזור אליכם בימים א'-ה' בשעות 16:00-17:00
מורה לגיטרה
"אני גיטרה, הרוח מנגן עליי…"
לימוד נגינה בגיטרה בשיטה ייחודית החל מגיל 7 ועד 12 בהרצליה
250 ₪ לשיעור / 2,300 לכרטיסייה של 10 שיעורים
השאירו פרטים (שם הילד.ה וגיל) ואני אחזור אליכם תוך עד 1 יום עסקים
קוסמטיקאית
💋 טיפולי פנים
💋 קוסמטיקה רפואית
💋 טיפול באקנה
💋 פיגמנטציה
💋 אנטי אייג'ינג
לתיאום הטיפול המתאים לך ושאלות נוספות אנחנו כאן: 054-0000000
בימים א'-ה' בשעות 8:00-16:00
כתובת (הגעה רק לאחר תיאום תור): רחוב: היאלורונית פינת ויטמין סי 22, עיר: מטופחות
רואת חשבון
הי,
אני בדיוק חוסכת לעוד לקוחה כסף, שמעת את הקא-צ'ינג?
רוצה לשאול שאלה? הכי טוב להתקשר למשרד שלנו – יפית תענה לך בחפץ לב: 08-0000000
עכשיו תורך!
כתבי לי כאן בתגובות לכתבה במה את עוסקת, כמה מילים על המותג שלך ואת המענה האוטומטי שלך – ואני אגיב מה דעתי על המענה.
4 תגובות על “איך לנסח מענה אוטומטי לוואטסאפ עסקי”
תהני בחופשה , אחשוב על הודעה חדשה במענה וואטסאפ שלי (הגיע הזמן לעדכן אותה) ואחזור לפידבק
תודה רבה! אשכרה הצלחנו להגיע ואנחנו כאן בבודפשט, לא מובן מאליו בתקופה ההזויה הזאת.
מחכה לראות את המענה האוטומטי שלך 🙂
היי מחזיקה לך אצבעות. האמת שיש לי וואטסאפ עיסקי אבל אני לא אוהבת מענה אוטמטי, משעשע ככל שיהיה הוא תמיד מאכזב אותי. אז אל תעשה לחברך וכזה… או עונה קצרות שאשמח לשוחח מחר וכיו"ב.
אני כותבת תוכן, יפית לא תוכל לענות לאף אחד:-)
תודה רינה 🙂 אם כל התפילות יעבדו הערב נהיה בדרך לבודפשט.
מבינה מה את אומרת לגבי מענה אוטומטי – לא משנה כמה ננסה הוא לא ירגיש אנושי במאה אחוז, עם זאת זה בלתי נמנע כשיש עסק שמקבל עשרות אם לא מאות לידים ביום.
לנו ככותבות תוכן שהן וואן וומן שואו יש מגבלה של כמות לקוחות שאנחנו יכולות לקבל בחודש ולכן אנחנו מכוונות את השיווק שלנו לכמות לידים לא ענקית ביום ואנחנו יכולות להתמודד עם זה ברמה יומית,
למניקוריסטית או וטרינרית או מפעילת חוגים אין סיכוי לענות לכל הלידים שפונים אליה ביממה, זאת אומרת אני מחזיקה לה אצבעות שהצליחה להגיע למצב שהיא חייבת מענה אוטומטי 🙂
אבל כמובן שכל עוד אפשר לענות בצורה אותנטית ברגע עצמו זה הכי טוב, מה שכן כל הכללים לגבי שפת המותג כמובן עדיין תקפים גם כשעונות בלייב.