5 הטרנדים הכי חמים לשיווק ברשתות חברתיות לשנת 2025

את האסטרטגיה השיווקית שלך לשנת 2025 כבר תכננת? אם את רוצה לדעת מה הטרנדים שהולכים להיות הכי חמים בשנת 2025 ברשתות החברתיות, הגעת למקום הנכון. פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב או וואטסאפ – איך כדאי להשקיע ברשתות החברתיות שלך וגם מה הקשר לצ'אט GPT? מדריך לגזור וליישם!

טרנדים או מגמות?

האמת היא שטרנדים בעולמות הרשתות החברתיות משתנים במהירות יותר גדולה מהחלפת שרי בטחון, אבל כשאני מדברת על טרנדים אני לא מדברת על סוג של סרטון ויראלי שכולן עכשיו מצלמות או סאונד ויראלי שאת חייבת להשתמש בו, אלא על מגמות אוניברסליות, שקורות ממגוון סיבות ומשפיעות על איך ש… הרשתות החברתיות בנויות ועובדות, הגולשות מתנהלות ברשת, המשפך השיווקי נראה ועוד דברים, שחשוב לדעת ולהכיר, כדי להתאים את השיווק של המותג שלך לאותן מגמות, וכמובן כדי לא להישאר מאחורה.

אז בואי ניגש לעניין, ואחרי שתקראי, מוזמנת לספר לי בתגובות עד כמה את מרגישה מוכנה לשנת 2025.

5 טרנדים לשיווק ברשתות חברתיות לשנת 2025

1. AI: בינה מלאכותית – אי אפשר בלעדיה

אז בשנים האחרונות הבינה המלאכותית פרצה אל חיינו במלוא העוצמה, ואי אפשר ממש להתעלם ממנה, כי היא פשוט בכל מקום, והאמת היא, שגם אין סיבה להתעלם ממנה. עם כל הכבוד, אני לא דוגלת בגישה של "רובוטיות יחליפו פה את כולנו" – ימים יגידו. עוד גישה שאני לא דוגלת בה היא – "מה הבעיה?! נתתי את זה לצ'אט GPT והוא בשנייה כתב לי פוסט" או "כמה מילים במידג'רני ויש לך עיצובים לשנה שלמה", מהסיבה הפשוטה שזה לא עובד ככה. כלי הבינה המלאכותית הם כלים, כלים יותר מתוחכמים מהכלים הקודמים שהיו לנו, אבל עדיין מדובר רק בכלים, וצריך לדעת להשתמש בהם כדי שהתוצר יהיה מושלם, ואפילו רק כדי שהוא יהיה טוב. אז כן, יש AI עכשיו כמעט בכל מערכת ואפליקציה, וכדאי ללמוד איך להשתמש בה בהתאם לצרכים שלך, כדי לא להישאר מאחור ובשביל לייעל את הזמן ואת תהליכי העבודה שלך, אבל אל תאמיני למי שאומר שזה קליק אחד וגמרנו – צאי ולמדי. אגב, גם AR ו-VR  גם הופכות להיות משמעותיות ככלי שיווקי, אבל בגלל שהמגזין הזה מיועד לעצמאיות אני שמה בצד את הכלים הטכנולוגיים היקרים, כי מן הסתם שהם פחות רלוונטיים לעסק של אישה אחת.

איך בינה מלאכותית יכולה לעזור בשיווק העסק שלך?

  • אוטומציה – כלי אוטומציה, כמו Zapier, חוסכים זמן ומייעלים את תהליך העבודה.
  • כתיבה שיווקית – כלים, כמו צ'אט GPT או קלוד, יכולים לעזור לך בכתיבת תכנים למשל לרשתות החברתיות, לאתר, לדפי נחיתה ועוד (שימי לב שזה לא קליק וגמרנו! אבל בהחלט יכול לעזור).
  • פיצ'רים נוספים לרשתות החברתיות – הרשתות החברתיות מציעות לנו ממשק מסוים, אבל אין בממשק הזה את כל האפשרויות בעולם. יש מגוון כלים שמציעים פיצ'רים נוספים, שמקלים על העבודה עם הרשתות החברתיות, למשל תזמון פוסטים, רילס וסטוריז באינסטגרם ועוד.
  • מענה ללקוחות – בוטים מעלים קונוטציה שלילית, אבל האמת היא שיש גם בוטים חיוניים ואפילו חינניים, שיכולים לענות ללקוחות שלך בזמן אמת ולעשות עוד כל מיני דברים שמשפרים את חוויית הגולשת (אם מתכנתים אותם נכון!).
  • סיעור מוחין – בעזרת AI אפשר לעשות סוג של סיעור מוחין לצורך פיתוח רעיונות חדשים, מציאת פתרונות לבעיות של לקוחות או כל דבר שבד"כ היית חושבת עם עצמך או מפתחת בקבוצת חשיבה.
  • ניתוח של נתונים אנליטיים
  • מחקר שוק
  • ועוד
איך בינה מלאכותית AI יכולה לתרום לאתר שלך - קטרינה מוניץ מתארחת אצל ברושקה - עצמאית ומאושרת
איך בינה מלאכותית יכולה לתרום לאתר שלך

2. חיפוש קולי: סירי, תמצאי לי קונדיטוריה שמתמחה בעוגיות ללא גלוטן ופתוחה בחצות

חיפוש קולי הופך להיות יותר ויותר נפוץ במכשירים גם בשימוש ביתי וגם בעבודה ומשווקות יצטרכו ללמוד איך לעשות אופטימיזציית SEO לחיפוש קולי. השיווק אמור להיות יותר אנושי ויותר מתוחכם, כי חיפוש קולי הוא פחות "גוגלי". לדוגמא, אם עד היום מישהי חיפשה נעלי סניקרס ליום יום היא בטח הקלידה בגוגל "נעלי סניקרס" או "נעלי סניקרס בכפר סבא" אבל בחיפוש קולי יתכן והיא תגיד "סירי, תמצאי לי חנות נעליים עם נעליים שטוחות מגניבות בסטייל היפסטרי קרוב לבית". אז אם פעם חשבת במונחי חיפוש זנב ארוך, הגיע הזמן להתחיל לחשוב "איך יחפשו אותי בחיפוש קולי?". אגב הדבר הבא יהיה חיפוש לפי תמונה או וידאו – אבל בואו נשאיר משהו לשנים הבאות.

3. מנוע חיפוש: גוגל אאוט, רשתות חברתיות אין

אם דור המילניאלס היה רגיל לחפש בעלי מקצוע, מוצרים ושירותים בגוגל, אז היום החיפוש עובר להתבצע ברשתות החברתיות – שם מחפשים בעל מקצוע, פידבקים, קופונים, הסברים על מוצרים וכו'. כבר בשנת 2022 בכיר בגוגל אמר ש-40% מהצעירים משתמשים ברשתות החברתיות כמנוע חיפוש (ואיך אומרים (אצלנו הזקנים)? העולם שייך לצעירים!). זה אומר שהמשפכים השיווקיים משתנים ושהרשתות החברתיות צריכות להכיל את כל המידע על המותג שלך, כדי שיהיה קל למצוא אותך כשמחפשים את מה שאת מציעה. בנוסף, אם אפשר לתגבר את זה עם פעילות שיווקית של משפיעניות ברשתות החברתיות, כדי להגביר את הסיכויים שימצאו דווקא אותך, מה טוב. אני ממליצה להכנס לנעליים של הלקוחה שלך, לחשוב מה היא הייתה מחפשת ברשתות החברתיות כדי למצוא אותך, להכין חומרים שיווקיים בהתאם גם בפרסום אורגני וגם בפרסום ממומן ולראות אם את עולה בחיפוש (ממגוון פרופילים שונים – גם כאלה שלא חברות / עוקבות).

4. יחס אישי: פרסונליזציה זה שם המשחק

לפי sprout social 70% מהצרכניות מצפות ליחס אישי ממותגים. הרשתות החברתיות הגבירו את הצורך של מותגים להתייחס באופן אישי ספציפי לכל לקוח.ה בהתאמה אישית. מה זה אומר בפועל? ניוזלטרים עם פנייה אישית בשם הפרטי, דיוור ליומולדת עם קסטומיזציה אישית בהתאם להעדפות הלקוח.ה, מודעות ממומנות עם קטלוג דינמי בהתאם למה שהלקוח.ה התעניינה בו, שירות מהיר כשהלקוח.ה פונה בהודעה ברשתות החברתיות (לדוגמא במסנג'ר, ב-DM באינסטגרם וכו') וכן הלאה.

5. להשאר עם היד על הדופק: העתיד לא מחכה לאף אחת

המאה ה-21 מסתמנת כמאה שמריצה דברים מהר, טכנולוגיות חדשות צצות ומתפתחות במהירות והעתיד לא מחכה לאף אחת. אז תחזיות זה טוב, אבל חשוב להשאר עם היד על הדופק ולהיות קשובה לרחשי הקהל שלך, הטרנדים המשתנים ברשתות החברתיות וקהילות השיווק – כדי להשאר מעודכנת ולעמוד בקצב.

חשוב להגיד ש…

לא כתבתי מילה על סרטוני וידאו, אותנטיות, ובניית קשר אישי בין המותג לקהל או לקהילה שלו, כי אלו מגמות ברורות ומתגברות כבר לפחות 5 שנים, אז לא מדובר במגמה חדשה – אבל אם את…

  1. מפרסמת רק תמונות בלי סרטוני וידאו (רילס, שורטס וכו' בהתאם לפלטפורמה)
  2. הפיד שלך נקי ומהודק בלי טיפת מציאות "מלוכלכת"
  3. את לא משקיעה בקשר האישי בין המותג לקהילה שלו

אז הגיע הזמן להבריק את השיווק שלך!

ולמי שלא היה כוח לקרוא את כל זה… מאמל"קת:

השורה התחתונה, טרנדים לשיווק ברשתות חברתיות בשנת 2025

  1. AI: ללמוד להשתמש בכלי בינה מלאכותית בהתאם לצרכים של המותג שלך.
  2. חיפוש קולי: לחשוב איך יחפשו את המוצרים / השירותים שלך אם יבקשו את זה מסירי ולהתאים את ה-SEO שלך.
  3. מנוע חיפוש: תרבות החיפוש עוברת בהדרגתיות לרשתות החברתיות, שהופכות להיות מנוע חיפוש לגיטימי, אז זה הזמן לשפר את התוכן שלך ברשתות החברתיות ולדאוג שימצאו אותך בקלות (ולא רק בגוגל).
  4. יחס אישי: הגולשות של היום אוהבות יחס אישי, ולכן צריך לשווק עם פרסונליזציה מותאמת אישית איפה שניתן.
  5. להשאר עם היד על הדופק: העתיד מתקדם בקצב מהיר, כדאי להתעדכן בטרנדים שיווקיים כל השנה ולא להסתפק בתחזית השנתית.

רוצה לקבל את כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי ישר למייל? מוזמנת להירשם למגזין עצמאית ומאושרת כאן למטה בתחתית העמוד (זה בחינם אין כסף 😉).

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: