ברושקה - עמית בר
תפריט

בָּרוּשְקָה מארחת עצמאיות: התבלינים של איילת

הפעם, בברושקה מארחת עצמאיות, ראיינתי את איילת ונציה מישר, בעלת החנות האינטרנטית "התבלינים של איילת" – בוטיק לתבלינים ותערובות תבלינים ייחודיות ללא גלוטן ותוספים. איילת היא השראה לכל מי שרוצה לצאת לעצמאות, בראיון היא מספרת איך הכל התחיל בפליאו ולאן זה התגלגל עם הרבה תעוזה, אמונה עצמית, יצירתיות ואהבה

את איילת הכרתי בפייסבוק. היא אחת העצמאיות היותר מעוררות השראה שיש אאוט דר! איילת הקימה עסק בעשר אצבעות, כשאף אחד לא האמין שמישהו בכלל יקנה תבלינים אונליין, היא האמינה בעצמה ועשתה את זה בגדול – אני לא חושבת שיש מישהי שלא מכירה היום את "התבלינים של איילת". בראיון איילת מספרת איך השם "התבלינים של איילת" נולד בקהילה של העסק עוד לפני שהם היו מותג, ובכלל אפשר ללמוד ממנה הרבה על הקשבה ללקוחות, תעוזה, יצירתיות ואמונה עצמית.

אם את חושבת להקים עסק וצריכה את הדחיפה הזו, הישעני אחורה ותני לאיילת לתת לך השראה בטעמים.

התבלינים של איילת, צילום שניר סופגי גואטה
התבלינים של איילת, צילום שניר סופגי גואטה

1. מי את // ספרי לנו על עצמך

הי, אני איילת ונציה מישר, הבעלים של "התבלינים של איילת", חנות בוטיק אינטרנטית לתבלינים ותערובות תבלינים ייחודיות נקיים מגלוטן ותוספים. בת 49 עוד רגע, נשואה לניסים, ששותף איתי בעסק ואמא לשי, עופרי וגיל נסיכות בנות 8.5, 7 ו 5.5.

2. הקמת עסק עצמאי // איך הכל התחיל?

הכל התחיל במקרה לגמרי ב-2014, הצטרפנו לקהילת הפליאו בפייסבוק, כי החלטנו על שינוי של אורחות חיים. ואחד החברים בקבוצה קם עם רעיון לקיים שוק פליאו, שבו אפשר יהיה להיפגש מחוץ לרשת ולקנות מוצרים ואוכל שמתאימים לתזונה. ביולי 2014 התקיים השוק הראשון שהיה הצלחה גדולה. אנחנו אז היינו מובטלי הייטק ומחפשים את דרכנו, עם שתי בנות קטנות בבית, והצעתי ליזם השוק לסייע לו בחיבורים לאנשים או בכתיבה וארגון, מתוך רצון לעזור. הוא מצידו ביקש שבשוק בחודש שלאחר מכן, יהיה דוכן תבלינים. תבלינים, הם קרקע פורייה לערבובים ותוספות שנועדו להעלות את הנפח ולהוזיל את המחיר וכך אפשר היה למצוא בשוק תבלינים מעורבבים עם קמחים, עם חומוס טחון, קורנפלור, גלעיני זיתים ועוד דברים יצירתיים.

באוגוסט 2014 הקמנו את דוכן התבלינים הראשון בשוק, זו הייתה אנקדוטה, אף אחד מאתנו לא חלם או דמיין שזה בכלל יהפוך להיות העסק שלנו, אבל זה תפס תאוצה. אנשים חיכו לנו משוק לשוק, הפכנו להיות מותג עוד לפני שהבנו שאנחנו כאלה. "התבלינים של איילת" היה דוכן תמיד מלא ועמוס, ואנשים דאגו להמליץ בקבוצות הפייסבוק של הפליאו. זה היה מקום מפגש והכרות לאנשים שרצו לשדרג את חווית הבישול שלהם בבית כמו גם להתחיל לבשל טעים, כי כשמשנים את אורחות החיים לפליאו, מבלים די הרבה זמן במטבח הביתי.

בשנת 2015, רגע אחרי שנולדה הבת השלישית שלנו הבנו שיש פה עסק. בהתחלה, ניסים עבד כשכיר מהבית ועזר לי בעסק. לאט לאט התחלנו גם לעשות משלוחים והזמנות מראש.

בשלב מסוים הבנו שהייעוד והמשימה שלנו זה לגרום לאנשים להתאהב בבישול הביתי ואנחנו צריכים לעשות להם את זה קל, פשוט וטעים אז התמקדנו ביצירת תערובות תבלינים מאוזנות, מיוחדות ומגוונות.

בשנת 2017 החלטנו שנפסיק להשתתף בדוכנים ונתרכז במכירה אינטרנטית. הרגיש לנו שכך נוכל להגיע להרבה יותר אנשים הרבה יותר בקלות, ומבלי להעמיס ולפרוק דוכנים, לעבוד קשה פיזית ולפספס זמן עם הבנות שלנו. ניסים עזב את העבודה שלו בהייטק, הצטרף אליי ומאז העסק שלנו גדל ומתרחב משנה לשנה. יש אתנו קהילה של לקוחות קבועים, ותיקים וחוזרים, וכל הזמן מצטרפים אליהם לקוחות חדשים שמגלים אותנו, את הייחודיות, הטעמים, הטריות והאיכות ומצטרפים לקהילה שלנו.

אנחנו כל הזמן עובדים על מצד אחד לחדש, להוסיף ולגוון, ומצד שני לדייק ולהתמקד.

ולכן חשוב לנו למשל לא להפוך להיות חנות טבע אינטרנטית, וכן להדגיש שאנחנו חנות תבלינים ולא מפעל ייצור.

3. סביבה תומכת // מי תמך, פרגן, דחף ועזר לך עם הקמת העסק?

קודם כל, ניסים הבן זוג שלי.

הסוכן הראשון שעבד איתנו מול נווה התבלין שזה המפעל שעד היום מייצר עבורנו את התבלינים והתערובות. הוא זה שדחף, לימד, עזר להבין מה יעבוד יותר ומה פחות.

רונן גפני שהוא מנטור עסקי, שסדנה וייעוץ איתו אפשרו לנו לעוף על החזון שלנו ולעשות את מה שצריך כדי להגשים אותו. גם החזון העסקי וגם החזון הזוגי. מבין כל שלל היועצים שהיו לנו הוא היה זה שבאמת האמין שמה שאנחנו רוצים יקרה.

אנשים שהתייעצתי איתם בדרך ודייקו אותנו. והאמינו בנו.

בהמשך גם אנשים כמו טל איתן שהיה יועץ שיווקי שלנו תקופה ובזכותו קמה קהילת התבלינים של איילת, נאור נרקיס שהוא מומחה לקהילות שעזר לי לדייק ולמקד את הפעילות של הקהילה והילה ארבל, שהיא יועצת איקומרס שמלווה אותנו ובונה אתנו מהלכים אסטרטגים.

המשפחה של איילת, צילום שניר סופגי גואטה
המשפחה של איילת, צילום שניר סופגי גואטה

4. אופי של עצמאית // מהן שלוש תכונות האופי שכל עצמאית חייבת לדעתך?

  • תעוזה
  • יצירתיות
  • הקשבה

5. קופירייטינג // איך בחרת את השם של המותג?

הלקוחות שלי בחרו עבורי. בקבוצות הפליאו, עוד לפני בכלל שהיה לי שם ומותג, כשרצו להמליץ להגיע אלינו בשווקים, כתבו "תגיעו לדוכן של התבלינים של איילת" וככה נולד השם.

וסלוגנים שמלווים אותנו כמו " יוצרים בית של טעמים" זו המצאה של הצלם שלנו סופגי.

6. מילים // מה הן שלוש המילים שמתארות הכי טוב את המותג שלך?

  • בית
  • יצירתיות
  • אהבה

7. השראה // מאיפה את שואבת השראה?

מהלקוחות שלי, קודם כל. כשאני רוצה להוסיף לשנות או לעשות איזשהו מהלך, אני קודם כל הולכת להתייעץ איתם, ואני מאד מקשיבה למה שיש להם להגיד ולהציע. בנוסף, מספרי בישול פיזיים ומהמדיה החברתית.

8. קהל יעד // מי הלקוח.ה האידיאלי.ת שלך?

א.נשים שרוצים לבשל בבית אוכל טעים, אמיתי, מגוון, בקלות ובפשטות.

אלה יכולות להיות אימהות לילדים, עם קריירה עשירה שלא רוצות להתפשר על אוכל ביתי טעים, אבל לא מוצאות את הזמן להשקיע בזה שעות ורוצות שזה יהיה קל ופשוט.

זה יכול להיות חבר'ה צעירים שיצאו לעצמאות ורוצים להרגיש בית ולבשל ארוחות טעימות לעצמם ולחברים ושזה לא יהיה מסובך.

זה יכול להיות גם אנשים שרוצים להפתיע, להרשים, להביע את האהבה שלהם באמצעות בישול והם לא שפים וגם לא מומחי בישול ועדיין רוצים שזה יהיה טעים ומיוחד.

9. שגרת עבודה // איך נראה יום העבודה שלך?

משתנה מיום ליום.

בגדול, בבוקר אחרי שהערתי את הבנות, וארגנו אותם למסגרות, אני עוברת על הנכסים הדיגיטליים – פייסבוק, אינסטגרם, הקהילה שלי, מיילים. מגיבה, עונה, מעלה פוסטים, סטורי, מטפלת בלקוחות, עוזרת באריזת המשלוחים אם יש עומס, כותבת תוכן, מחפשת רעיונות והשראה לפיתוחים חדשים או שיתופי פעולה מעניינים. פעמיים בחודש יש לי יום צילומים של מוצרים ומנות חדשות.

בצהריים הבנות חוזרות מהמסגרות, ארוחת צהריים שאני מכינה להן, ואני משתדלת ממש עד 4:00-4:30 להתעסק במה שקשור לעסק ואז להתפנות להיות איתן. לא תמיד זה מצליח והרבה מידי פעמים אני מג'נגלת בינן לבין הטלפון / מדיה.

סביבות 7 וחצי ארוחת ערב, מקלחות, 8:30-9:00 השכבות.

ואז או סגירת פינות אחרונות של היום וטיפול בנושאים דחופים שלא הספקתי להגיע אליהם,

או זמן זוגי עם ניסים או שאנחנו פשוט מתרסקים לישון.

אנחנו משתדלים שלפחות בשישי שבת אני אהיה פחות במדיות ואז גם תמיד מארחים, מתארחים ומטיילים. לפחות פעם בשבועיים יוצאים לקמפינג, חופשה קצרה או טיול משמעותי, ויום בשבוע מוקדש לפגישה עסקית כלכלית.

10. יעילות // מה הטיפ שלך לעבודה פרודוקטיבית?

  • הפרדה בין בית לעבודה: לייחד זמן לעבודה ולא לערבב אותו עם משימות של הבית גם אם עובדים מהבית.
  • מקום לרעיונות וחלומות: למצוא דרך לשפוך החוצה את כל הנושאים, מחשבות, רעיונות, משימות כדי לרוקן את הראש ולאפשר לדברים להתבצע ולתפוס נפח פיזי. זה יכול להיות במחברת או באפליקציה.
  • העבודה עצמה: לסיים משימות.
  • מיקור חוץ: להוציא לאאוטסורסינג את כל מה שאנחנו לא או פחות טובים בו.

11. המוצר הכי הכי // מה המוצר או השירות הכי מנצנץ שלך?

מארזי ההכרות שלנו. הם קטנים וכל כך יפים ומתמצתים את המהות שלנו.

מארז ההכרות של התבלינים של איילת, צילום שניר סופגי גואטה
מארז ההכרות של התבלינים של איילת, צילום שניר סופגי גואטה

12. אתגרים // מה הדבר הכי קשה לדעתך בעצמאות?

אולי זה יישמע בנאלי, אבל הלבד. זה שאין באמת עם מי להתייעץ או להפיל עליו את האחריות. לדעת שכל החלטה היא שלי, שלנו, ולא תמיד אנחנו יודעים מה נכון ולא תמיד יש בכלל עם מי להתייעץ ואם נעשה טעות, אנחנו נשלם אותה.

עבורי גם הקטע החברתי הוא קשה. חברים שכירים לא תמיד מצליחים להבין את ההתנהלות או האתגרים שלנו וחברים עצמאיים לפעמים כל כך עסוקים בעסק שלהם שאין להם זמן לקשר חברתי.

13. רגעי אושר // מה הדבר האהוב עלייך כעצמאית?

העצמאות. העובדה שכל מה שאני עושה ויוצרת הוא שלי ועבורי ועבור הבית שלי.

הגיוון, שאין שום יום או דבר שדומה ליום הקודם, ושאני יכולה להחליט ולהמציא כל מה שבא לי.

14. זמן לעצמך // איך את משקיעה בעצמך, מה את עושה בזמנך הפנוי?

אני משתדלת שזה יהיה זמן שאני לא יכולה להיות בטלפון או שאפשר יהיה לדבר על העסק.

לראות סרטים, ללכת לסדנאות שלא קשורות לעסק, כי אז אני חייבת להתרכז במשהו שהוא לא העסק, כמו גם לטייל בטבע.

15. פינת הפרגון // פרגני לעצמאית שאנחנו חייבות לעקוב אחריה!

וואו. יש מלא וכל מיני שכל אחת בדרכה מעוררת בי השראה.

אירה חרקובסקי, שהיא אלופת האינסטגרם שבעיני היא דוגמא למישהי מאד נחושה, שעובדת קשה ליצור ולהמציא ולעשות ובאותה עת היא כולה לב ונתינה ותמיכה.

חן קורן, שהיא יצירתית בטירוף ועוצמתית, אני אוהבת את הישירות שלה ואת זה שהיא עושה את מה שהיא מאמינה בו בלי להסס או לדפוק חשבון למישהו.

רעות לונברג, מרעות תקני לי, שלקחה את עולם הצרכנות והפכה אותו לקהילה.

16. רשתות חברתיות // בינינו, פייסבוק או אינסטגרם?

פייסבוק. אני ביחסי כוסברה עם האינסטגרם. עוד לא בטוחה שאני אוהבת אבל יש לזה טעם חזק שאני בטוח בסוף אתאהב בו.

17. עצמאית ומאושרת // מה גורם לך להיות עצמאית ומאושרת?

הלקוחות שלי שמפרגנים כל הזמן ומדייקים ומלמדים אותי המון על עצמי ועל העסק שלי, החופש ליצור כל מה שבא לי.

גם את עצמאית ומאושרת?

מלאי את הטופס וקבלי את כל הפרטים על חבילת הפרסום במגזין "עצמאית ומאושרת" ישר למייל

18. עתיד // איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים?

אין לי מושג. קשה לי לראות קדימה כל כך. אבל בגדול, המותג של התבלינים של איילת יתרחב גם לחו"ל, ואני אעסוק הרבה יותר בלימוד ויצירה.

19. טיפ לעצמאיות // מה הטיפ שלך לעצמאית המתחילה?

להאמין בעצמך ולבחור לעצמך את הדרך.

20. דף קשר // איפה אפשר למצוא אותך?

האתר התבלינים של איילת
הפייסבוק של התבלינים של איילת
קהילת התבלינים של איילת בפייסבוק
האינסטגרם של התבלינים של איילת
צילום תמונה ראשית: נקודת אור – אלה פאוסט צלמת

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: