ברושקה - עמית בר
תפריט

רילוקיישן למדינת אינסטגרם: 10 דברים שחשוב לעשות בפרופיל האינסטגרם העסקי שלך

יש לך פרופיל באינסטגרם, אבל את מרגישה שם כמו בארץ זרה? זה הגיוני! אינסטגרם היא רשת חברתית עם תרבות, שפה וחוקים משלה. איך לנהל פרופיל אינסטגרם עסקי מנצח? איך לשווק באינסטגרם? איך מוצאים האשטגים נכונים? כל זאת ועוד במדריך מקיף ומפורט עם 10 צעדים ראשונים שחשוב שתעשי כשאת נכנסת למדינת אינסטגרם לעסקים

בין אם פתחת את האינסטגרם העסקי שלך רק לאחרונה ובין אם את ותיקה בפלטפורמה, יכול להיות שאת לא מבינה מה הולך שם או מרגישה שאת לא מתחברת – וזה לגמרי הגיוני! תחשבי על אינסטגרם כאילו היא מדינה חדשה שאת מבקרת בה פעם ראשונה או אפילו פעם שנייה, יש שם תרבות ושפה אחרות, שאת לא מכירה. את מרגישה שם כמו תיירת ומי שגר שם כנראה מרגיש את זה גם. עכשיו תחשבי שאת עוברת למדינה הזו ברילוקיישן, במצב כזה את הרי חייבת להבין מה קורה שם – עם איזה מטבע לשלם? איך א.נשים מתלבשות? באיזה שפה לתקשר? מה היא שפת הגוף המקובלת? איפה נמצא הסופר? איפה הבנק? ועוד מנהגים מקומיים שלוקח זמן ללמוד, שצריך לתרגל וגם לעשות טעויות בדרך עד שתלמדי ותביני את כל ההווי החברתי והתרבותי של המקום. האינסטגרם, וכל רשת חברתית, היא כמו מדינה חדשה – יש לה שפה ותרבות משלה, וכדי להבין אותה ולהצליח לשווק בה צריך ללמוד, לתרגל, להתנסות, לטעות ולהישאר כל הזמן מעודכנת בטרנדים ובפיצ'רים חדשים.

אז אם כבר הוצאת דרכון וויזה לאינסטגרם (סתם! לא צריך, זה מעבר גבול חופשי) ואם את רוצה לבנות למותג שלך קהילה פעילה סביב פרופיל האינסטגרם העסקי שלך כתבתי עבורך מדריך מקיף ובו 10 צעדים ראשונים, שהם סוג של סל קליטה למדינה חדשה ושמה אינסטגרם. ממליצה לא רק לגזור ולשמור אלא גם לבצע, ואם אהבת אל תשכחי לספר לי בתגובות, וכמובן לצרף לינק לפרופיל האינסטגרם המנצנץ שלך!

1. זה לא הכמות זה האיכות

הצעד הראשון, שחשוב לעשות ולהקפיד עליו לטווח הארוך, זה ניקיון וחסימה של פרופילים מזויפים ואיסוף עוקבים ועוקבות רלוונטיות בלבד לפרופיל. כמות הלייקים זה לא מה שחשוב, כלומר זה גם חשוב, אבל יותר חשוב שהעוקבות שלך יהיו רלוונטיות, אמיתיות ומעורבות. מדינת אינסטגרם מלאה במהגרים מסוג בוט והם עושים נזק גדול לפלטפורמה ובמיוחד לפרופילים אחריהם הם עוקבים. אינסטגרם עושה מה שביכולתה כדי להילחם בבוטים האלה ולהוקיע אותם ממנה, אבל זוהי מלחמת התשה ותמיד יצוצו עוד בוטים.

למה פרופילים מזוייפים עושים נזק לפרופיל אינסטגרם עסקי?

אינסטגרם מודדת את מדד המעורבות בפרופיל שלך ביחס לכמות הלייקים, ובוטים מזוייפים שעוקבים אחרי הפרופיל שלך לא פעילים בו – הם לא מגיבים, לא נותנים לייקים לפוסטים ולא צופים בסטוריז שלך – ולכן הם מורידים את מדד המעורבות שלך.

אסביר בעזרת דוגמא:

פרופיל האינסטגרם של נצנצית המנצנצת – פרופיל אינסטגרם עסקי עם 1000 עוקבות, בכל פוסט יש 100 תגובות ו-100 לייקים ובכל סטורי 100 צפיות ו-10 תגובות.

פרופיל האינסטגרם השני הוא של פלונית אלמונית – פרופיל אינסטגרם עסקי עם 10,000 עוקבות, בכל פוסט יש 100 תגובות ו-100 לייקים ובכל סטורי 100 צפיות ו-10 תגובות.

כפי שאפשר לראות, לנצנצית המנצנצת יש פחות עוקבות מאשר לפלונית אלמונית, אבל כמות המעורבות זהה. למי משתיהן יהיה מדד מעורבות גבוה יותר? כמובן שלנצנצית המנצנצת יהיה מדד מעורבות גבוה יותר, כי כמו שכתבתי, מדד המעורבות נמדד לפי מעורבות ביחס לכמות העוקבות בפרופיל. ככל הכמות העוקבות שלך עולה כך צריכה גם המעורבות לעלות. האלגוריתם של אינסטגרם יתייחס לנצנצית המנצנצת באופן מיטיב יותר מאשר לפלונית אלמונית. אינסטגרם יציג את הפוסטים של נצנצית המנצנצת ליותר עוקבות, יש לה יותר סיכוי להופיע בגלריית ה-TOP ועוד.

המסקנה: זה לא הכמות זה האיכות! גם אם יהיו לך אינסוף עוקבים ועוקבות, אם הם לא יהיו מעורבים בפרופיל שלך הם יעשו לך נזק.

2. אם אין לך האשטגים את לא קיימת

במדינת אינסטגרם, שלא כמו בפייסבוק, ההאשטגים הם חלק מהותי מתרבות הפלטפורמה. כל האשטג הוא למעשה גלריה של תמונות, וכל אחת יכולה לצרף לגלריית ההאשטג תמונה, ע"י הוספת אותו האשטג לפוסט שלה. א.נשים עוקבות אחרי האשטגים וככה נחשפות לפוסטים שלך גם אם הן לא עוקבות אחרי הפרופיל שלך, זו אחת מדרכי החיפוש הפופולריות בתוך האינסטגרם ואחרי פרסום פוסט עם האשטג מסוים הרבה פעמים מטיילים בגלריה שלו, כדי למצוא תמונות באותו תחום עניין.

איך להשתמש בהאשטגים באינסטגרם?

  • מותר להוסיף עד 30 האשטגים לכל פוסט: ההמלצה ככלל אצבע היא לא ללכת על 30, כי יש שאומרים שאינסטגרם "מסמן" פרופילים כאלה כשספאמרים. סטאדי קייסס מראים ש-11-20 האשטגים בכל פוסט מספיקים, אבל בהחלט כדאי לעשות בדיקה אצלך בפרופיל עם כמויות שונות של האשטגים ולראות מה עובד טוב יותר.
  • מחקר האשטגים: חשוב לעשות מחקר האשטגים ולמצוא האשטגים רלוונטים לפרופיל שלך בחלוקה לפי נושאים ולפי גודל גלריה –
    1. האשטגים שרלוונטיים לתמונה או לנושא בו עוסק הפוסט
    2. האשטגים בנושא שבו עוסק הפרופיל שלך
    3. האשטגים מתחומי עניין משיקים שיעניינו את קהל היעד שלך
    4. האשטגים כלליים ורלוונטיים לפרופיל שלךכדאי לעשות מחקר האשטגים ומכל סוג למצוא מגוון האשטגים עם גודל שונה של גלריה המשתנה בין 1,000 ל-3 מיליון תמונות.
  • האשטגים מקוריים: תוכלי להמציא גם האשטגים מקוריים משלך – האשטג עם שם העסק שלך והאשטגים מגניבים, שקשורים למה שאת מפרסמת. לדוגמא, אני יזמתי את ההאשטגים: #עצמאיתומאושרת #נצנציםכיחייםרקפעםאחת #עלשולחניכעת #ברושקה #כוכבית ועוד כל מיני.
  • מגוון האשטגים בכל פוסט: בכל פוסט תגווני בפוסטים מכל הבחינות –
    1. גודל גלריה: 3 האשטגים עם גלריה בגודל 1K-10K, 3 האשטגים עם גלריה בגודל 10K-100K, 3 האשטגים עם גלריה בגודל 100K-500K, 3 האשטגים עם גלריה בגודל 500K-1M ו-3 האשטגים בגודל 1M-3M.2.
    2. נושאים שונים: בחרי 2-3 האשטגים מכל נושא עליו עשית מחקר האשטגים ותוסיפי גם כמה מקוריים.
  • מעורבות בהאשטגים הרלוונטיים: מעורבות של הפרופיל שלך בתוך הפלטפורמה היא לא פחות חשובה. תעקבי אחרי האשטגים רלוונטיים לפרופיל שלך, חלקי לייקים ותגובות באהבה.
טיפ מספר 10: אל תשכחי להנות!

3. לחשוב על התמונה המלאה

איך הפרופיל שלך נראה מבחינה ויזואלית כשנכנסים אליו? מומלץ לחשוב על אסטרטגיה ויזואלית, שמדברת את המיתוג של העסק שלך ומעבירה את התחושות שהיית רוצה שקהל היעד שלך ירגיש בהקשר של המותג שלך. התמונה המלאה היא הרושם הראשוני, שעוקבת פוטנציאלית מקבלת, כשהיא נכנס לפרופיל שלך ובעזרת הרושם הראשוני הזה היא תחליט אם לעקוב או לא, ולכן חשוב שהתמונה המלאה תהיה מושכת ומעניינת עבור קהל היעד הרלוונטי שלך.

4. תעודת הזהות של פרופיל האינסטגרם העסקי שלך

הביו הוא החלק העליון בפרופיל שלך והוא משמש כמעין תעודת זהות, הכרות או אודות קצרצר לפרופיל האינסטגרם שלך. הביו מייצג את המותג שלך, ויעזור לגולשות חדשות להבין לאן הן הגיעו, במה עוסק המותג, למה הוא רלוונטי עבורן ולמה כדאי להן לעקוב. מעבר להכרות הקצרה חשוב לכלול בו כותרת (שמתאנדקסת בגוגל) ותמונת פרופיל. תוכלי להוסיף גם פרטים כמו כתובת, טלפון, מייל וכמובן לינק אחד לבחירתך – לאתר, דף נחיתה וכו'.

שימי לב, בתור התחלה תוכלי לצרף רק לינק לחיץ אחד באינסטגרם – הוא נמצא בביו, השתמשי בו בתבונה! בתוכן של הפוסטים אין אופציה להוסיף לינק לחיץ.

אופציות נוספות ללינקים לחיצים באינסטגרם הם:

  1. פתיחת חנות אינסטגרם: אם יש לך חנות תוכלי לחבר אותה לעמוד הפייסבוק שלך, את עמוד הפייסבוק לחבר לאינסטגרם ולהגיש בקשה לפתיחת החנות גם באינסטגרם. אחרי שהחנות שלך תקבל אישור ותהיה מחוברת לאינסטגרם, הגולשות יוכלו להכנס למוצרים בחנות שלך ותוכלי לתייג פוסט ישירות למוצר בחנות.
  2. לינק בסטורי: כשיהיו לך מעל 10,000 עוקבות תוכלי לפרסם סטורי עם קישור ב-swipe up.

5. מה הסיפור שלך?

הסטוריז הם תמונות או סרטונים בפורמט אורכי המוצג במשך 15 שניות ול-24 שעות בלבד. הסטוריז קופצים לצפייה בבר העליון של חלק מהעוקבות שלך, כלומר הם מופיעים בשטח נדל"ן שונה מאשר הפיד ולכן כדאי לנצל את שטח הפרסום הנוסף הזה ולא לוותר עליו. בסטוריז תוכלי להיות קצת פחות רשמית, לתת לקהילה שלך טעימה מאחורי הקלעים ולפן היותר אישי שמאחורי המותג.

תוכלי לקבל עוד רעיונות מה להעלות בסטורי של האינסטגרם שלך כאן >>

6. תוכן, תוכן, תוכן

אין ספק שהאינסטגרם עוסק בתמונות ובמראה ויזואלי, אבל אל תוותרי על התוכן!

התוכן הטקסטואלי לא פחות חשוב מהתוכן הויזואלי, מהסיבה הפשוטה, שרק תמונה לא מספרת את כל הסיפור. בעזרת התוכן תוכלי לספר לעוקבות איך אפשר לרכוש את המוצרים / השירותים שלך, למה להן לקנות דווקא אצלך, מה מגוון המוצרים שיש לך, לספר על מבצעים מנצנצים, לברך את הקהילה שלך בחגים ומועדים, סטוריטלינג יותר אישי שיחבר את הקהילה שלך עם המותג, לספר על מוצרים חדשים ועוד.

רעיונות לפוסטים תוכלי לקבל מהמחברת השיווקית בכוכבית – 50 רעיונות לפוסטים, מחברת מאסט לכל עצמאית שמשווקת את עצמה:

7. לעקוב אחרי אחרים, ולא בקטע סטוקרי

עזרי לאינסטגרם להבין במה עוסק הפרופיל שלך ע"י מעקב אחרי פרופילים בנושאים דומים ומשיקים לשלך. אם עוקבת מתעניינת בעיקר בנושאים אלו או עוקבת אחרי הפרופילים שאת עוקבת אחריהם יש סיכוי שאינסטגרם יציעו לה לעקוב גם אחרי הפרופיל שלך. בנוסף, זו דרך מעולה להשאר מעודכנת בטרנדים בתחום.

תכיני רשימת נושאים שקשורים לתחום שלך ורשימת נושאים משיקים, שיכולים לעניין את קהל היעד שלך ומידי פעם חפשי פרופילים רלוונטיים ותעקבי אחריהם.

חשוב לי להוסיף, שאני ממש בעד לעקוב רק אחרי פרופילים שבאמת מעניינים אותך ושבאמת אהבת ולא סתם לתת עוקב רק כדי לתת עוקב או לתת עוקב ולהסיר מיד אחרי שקיבלת חזרה. לדעתי, זה יותר אתי ואני גם מאמינה בפרגון אמיתי מכל הלב ולא רק לשם קידום העסק שלך. קארמה וזה.

לדוגמא תוכלי לעקוב אחריי כאן.

8. לעקוב גם אחרי האשטגים

כבר אמרתי שבלי האשטגים את לא קיימת, ולכן אני ממליצה לעקוב אחרי האשטגים בתחום. כך יעלו לך פרופילים של קהל יעד רלוונטי בפיד שלך ותוכלי לתת לייק, להגיב, לעקוב ולסקרן את הצד השני.

9. אינסטגרם זה לא שגר ושכח

חשוב מאוד להיות פעילה באינסטגרם – להיות באינטרקציה עם קהל היעד שלך, לעקוב אחרי פרופילים חדשים ומסקרנים, לתייג פרופילים אחרים כשזה רלוונטי, לעודד הנעה לפעולה בתוך הפרופיל שלך ולהיות באינסטגרם מעבר לפרסום הפוסטים שלך. בעזרת פעילות אינסטגרמית האלגוריתם של אינסטגרם יבין שאת חלק ממנו ולא רק "מנצלת" אותו לפרסום.

10. הכי חשוב: להנות!

אל תשכחי להנות! אינסטגרם היא פלטפורמה כיפית ואם את מרגישה שאת סובלת בה עדיף שתיקחי אשת מקצוע שתעשה בשבילך את העבודה. אני בכלל בעד להנות ממה שאת עושה בעסק, נכון שלא כל דבר בעסק הוא כיפי, אבל אם בחרת להיות עצמאית אז למה לא להנות מהדרך מתי שאפשר? ברגע שתכירי את אינסטגרם ותצרי חברויות אמיתיות וקהילה סביב המותג שלך את תראי שהיא אפילו יותר מהנה מפייסבוק (אבל אל תגלי לפייסבוק שזה מה שאמרתי!).

עד כאן המדריך לרילוקיישן למדינת אינסטגרם – אז מה את אומרת את עוברת?

אהבת את המדריך? מוזמנת לספר לי כאן למטה בתגובות וגם לצרף לינק לפרופיל האינסטגרם המנצנץ שלך עם כמה מילים עליו.

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

10 תגובות על “רילוקיישן למדינת אינסטגרם: 10 דברים שחשוב לעשות בפרופיל האינסטגרם העסקי שלך”

  1. יפה כתבת, מדריך מצויין!
    זהו הבסיס הנחוץ כדי להבין איך אינסטגרם עובד וכן, זאת עבודה קשה. כדי להצליח שם באמת אין קיצורי דרך 😉😉
    התחברתי במיוחד לנקודה 1, 6 & 9.
    אם היה לי יורו על כול פעם שלקוח שלי רצה לקנות עוקבים פיקטיבים כי זה הרי המספר החשוב ביותר…🙈 הייתי יכולה כבר לעשות טיול מסביב לעולם!
    נעים להכיר עמית ~ עוקבת אחריך ✅
    באינסטה יש לי שני חשבונות ~
    אחד לבלוג טיולים שלי:
    http://www.instagram.com/mytrendytrail
    ובתחום האופנה:
    http://www.instagram.com/fashioningfashion2
    המשך יום נעים לכולם!

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      כיף לשמוע שאהבת! אני עוקבת ונהנת מהניחוח הפריזאי שיש בפרופיל שלך 🙂 נותן לי הצצה לאיזה קסם רומנטי עיצובי, שאני שואפת לבקר בו יום אחד וגם טיפים שאני מיישמת בבית שלי – כמו עם אוורור המיטה מהמצעים.

  2. יעל כנפו

    בר אשמח להיוועצות קטנה…איך אני מושכת לקוחות באינסטגרם אם רוב העוקבים שלי ואלה שאני עוקבת אחריהם הם ציירים בעצמם? תודה

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      הי יעל, זו שאלה מעולה! כי הרי לשם כך התכנסנו, כדי להביא לקוחות מדוייקים שיעקבו, יהפכו להיות קהילה של המותג ובסופו של דבר גם ירכשו את המוצרים / השירותים שלך.
      אדגיש שמה שהכי חשוב לדעת זה שכדי להביא עוקבים רלוונטיים לפרופיל אינסטגרם, או בכלל בעסק, נדרשת עבודה קשה והתמדה. כל כתבות הקליק בייט האלו ששואלת אם את "רוצה לדעת איך הבאתי מיליון עוקבים לאינסטגרם שלי תוך מאית השנייה?" לא רלוונטיות. בכלל, שיווק זו עבודה קשה, התמדה והרבה פעמים גם סבלנות. אז אין פתרון קסם וחשוב להגיד את זה.
      כמה דברים שתוכלי לעשות באופן אורגני, כדי להביא עוקבים איכותיים ולאורך זמן לפרופיל האינסטגרם העסקי שלך:
      קודם כל אתייחס למה שאת כבר עושה והוא לעקוב אחרי ציירים ובעלי מקצוע מהתחום שלך – זה בהחלט יכול לעבוד לטובתך, כי את עוזרת לאינסטגרם להבין במה הפרופיל שלך עוסק, ומגדילה את הסיכוי שאנשים שעוקבים אחריהם יקבלו הצעה לעקוב גם אחרייך.
      מה עוד תוכלי לעשות כדי להביא עוקבים רלוונטיים לפרופיל שלך באופן אורגני?
      1. האשטגים: לעשות מחקר האשטגים, לצרף אותם בפוסטים ולהיות פעילה בהאשטגים הללו.
      2. לחשוב כמו קהל היעד שלך: מה מעניין אותם? מה יעניין אותם לקרוא? איזה תחומי עניין משיקים לשלך מעניינים אותם? וכו' ולשלב את כל אלו בתוכן הויזואלי והטקסטואלי של הפרופיל שלך.
      3. לעקוב אחרי קהל יעד רלוונטי מתוך עוקבים של פרופילים דומים לשלך ומתוך האשטגים רלוונטיים. וכשאני אומרת לעקוב אני מתכוונת לא רק לעשות "עוקב" אלא גם להגיב, לתת לייקים וכו'. בעיניי, זה צריך להיות בצורה אותנטית, כלומר אני עוקבת רק אחרי מי שאני באמת אוהבת ומגיבה כשזה באמת מכל הלב ולא רק כדי להשיג עוקבים.
      4. לפרסם פוסטים איכותיים עם ערך באופן קבוע ולא שבוע כן שבוע לא שבוע למה לא.
      5. לא לוותר על הסטורי: זו אחלה במה!
      6. להשתמש בכלים והפיצ'רים השונים שאינסטגרם מציעה: מדריכים, רילס ועוד.
      7. להנות: כמו שכתבתי כבר במדריך הנאה זה חלק מהעניין! מבחינתי זו גישה לחיים וגם בעסק, כשנהנים ממה שעושים זה מנצנץ ומהדהד הלאה ומביא תוצאות.
      מקווה שזה יעזור 🙂 ואל תשכחי לשים גם לינק לפרופיל שלך שנראה אותו!

להגיב על Diti Asiag ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: