ממריאות: איך לכתוב תוכן לדף נחיתה מנצנץ במיוחד

מה זה דף נחיתה והאם צריך להגיע לנמל תעופה בן גוריון כדי להמריא?! תארזי מזוודה, אבל תשאירי מספיק מקום פנוי, כי יש לי עבורך 10 טיפים לכתיבת תוכן לדף נחיתה מעולה שמניע גולשות לפעולה שתגדירי – איסוף לידים, רכישה או כל מטרה שיווקית או מכירתית אחרת. אז מה את אומרת, ארזת לבד?

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה או עמוד נחיתה, הנקרא באנגלית landing page, הוא דף אנטרנט, שבו הגולשות "נחתו". אז האמת היא שבשביל דף נחיתה לא צריך להגיע לנתב"ג וגם לא לארוז מזוודה, כי אפשר פשוט לכוון גולשות לדף הנחיתה מתוך פוסט אורגני או פוסט ממומן באחת מהרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכו'), מנועי חיפוש (גוגל וכו'), ניוזלטר, הודעת וואטס אפ ועוד (בהתאם לחוקי הספאם כמובן!).

בדף נחיתה, בד"כ, יש מטרה אחת ברורה עם הנעה לפעולה בהתאם. לדוגמא: איסוף לידים בעזרת הרשמה בטופס לקבלת הצעת מחיר או הרשמה לוובינר, דף ממוקד לרכישת מוצר ספציפי, הגדלת רשימת תפוצה בעזרת הרשמה לניוזלטר, הצטרפות למועדון לקוחות וכו'.

כאן אפשר לצפות בדף נחיתה לדוגמא, שמציע קבלת קופון הנחה למצטרפות למועדון לקוחות של כוכבית – חנות אונליין למוצרי נייר מעוצבים.

איך לכתוב תוכן לדף נחיתה מעולה? 10 טיפים לדף נחיתה ממיר לרכישה

1. בול פגיעה

מה המטרה של דף הנחיתה שלך? כל הרעיון של דף נחיתה הוא שהוא ממוקד וייעודי למטרה אחת בלבד. לעומת אתר אנטרנט שלם או כל נכס דיגיטלי אחר, כאן אנחנו מתכנסות כדי למקד את הגולשת ולהביא אותה לנקודה שבחרת, ולכן חשוב לא להתפזר.

איך לקלוע בול בפוני? נסחי מטרה אחת יחידה וברורה, שתכתיב את כל השאר – מה יהיה כתוב בדף, איך זה יהיה כתוב, איזו הנעה לפעולה תהיה בו, מה יהיו המסרים וכו'. אם יש לך כמה מטרות, את צריכה לבדוק אם יש צורך בחידוד המטרה או בכמה דפי נחיתה שונים.

2. זה טוב זה

בסופו של דבר, כל דף נחיתה מטרתו מכירה, בין אם את מוכרת מוצר באופן ישיר בדף ובין אם כרגע את רק אוספת לידים. אז אם כבר הבאת את הגולשת עד לכאן, עכשיו חשוב שהיא תשתכנע לעשות את מה שאת מבקשת ממנה לעשות. לכן, יש חשיבות בהדגשת היתרונות והתועלות של המוצר או השירות.

איך להציג יתרונות בדף נחיתה? אפשר להציג את היתרונות בכל דרך יצירתית שבא לך – זה יכול להיות אזור עם תוכן שמוקדש ליתרונות בסגנון של "למה כדאי לך…", זה יכול להיות סרטון קצר שמסביר כמה מעולה השירות שלך ועוד.

3. כותרת שעושה את כל ההבדל

כותרת היא התמצית של כל הסיפור. תשקיעי בכותרת טובה, שתמשוך גולשות לדף נחיתה, אבל שימי לב! הכותרת צריכה לשקף את מה שמופיע בעמוד נחיתה, ולא קליק בייט. א.נשים לא פראיירים ואם משכת אותם עם כותרת אחת והם מגלים שמדובר במשהו אחר התדמית של המותג שלך עלולה להיפגע וחבל!

איך לבחור כותרת לדף נחיתה? הכותרת צריכה להיות תמציתית, מושכת ולעניין!

4. אל תפספסי אף פרט

בדף נחיתה חשוב לציין את כל הפרטים, כדי לא להשאיר את הגולשת עם שאלות בלתי פתורות, שיגרמו לה "לברוח" מהדף לפני שהיא עשתה את הפעולה שרצית שהיא תעשה. צייני את כל הפרטים: מיקום, עלות, זמן וכל פרט חשוב הקשור למוצר או השירות המוצג בדף נחיתה. לדוגמא: אם את מכינה דף נחיתה לסדנת יצירה צייני תאריך, מיקום הסדנא, מה צריך להביא לסדנא, האם יש חומרים שכלולים במחיר, כמה אנשים יהיו בסדנא, מה התוצר, האם יהיה כיבוד, מה העלות, למי הסדנא מתאימה ואם יש פרטים נוספים, שחשוב לדעת לפני ההרשמה.

איך לא לשכוח אף פרט בדף נחיתה? כדי לא לשכוח אף פרט כדאי, קודם כל, לחשוב כמו הגולשת שלך ולא כמו המוכרת. בנוסף, אחרי שדף הנחיתה שלך מוכן, מומלץ לשלוח אותו לחברות, משפחה וקהל יעד רלוונטי, כי יכול להיות שדברים שברורים לך לא מספיק ברורים בדף ומישהי מזווית מבט אחרת, שלא מכירה את המוצר כמוך, יכולה לשים לב בדיוק לפרטים החסרים הללו.

5. הנעה לפעולה

מה את מבקשת מהגולשת לעשות? הנעה לפעולה היא סופר חשובה, כי אם הגולשת רק קוראת את הדף ויוצאת ממנו, אז התפספסה המטרה. כמובן שההנעה לפעולה תלויה במטרה של דף הנחיתה. את רוצה לאסוף לידים? צרפי טופס צור קשר, את רוצה להגדיל את רשימת התפוצה? צרפי הרשמה וחיבור למערכת הניוזלטר שלך וכן הלאה.

איך לבחור הנעה לפעולה מתאימה לדף נחיתה? תחזרי למטרה שהגדרת לדף, תשאלי את עצמך מה הגולשת צריכה לעשות כדי שהמטרה תושג ויישמי בפועל.

6. בידול זו לא מילה גסה

בידול אולי נשמע כמו קללה, אבל בידול הוא חבר! בידול הוא הייחוד של המותג והמוצרים שלך, מה שמייחד את המותג שלך לעומת המתחרות ומה שיגרום לקהל היעד שלך להפוך להיות הקהילה של המותג שלך. בידול עוזר למקד ולהביא קהל יעד ספציפי ומתאים לך, כשבמקרה של דף נחיתה חשוב לחשוב לא רק מה הבידול של המותג אלא גם מה הבידול של המוצר או השירות הספציפי שנמכר בעמוד הזה ולהביא את זה לידי ביטוי בתוכן של הדף.

איך לגלות מה הבידול שלי? אם עד לרגע זה לא מצאת את הבידול של המותג שלך או של המוצר / השירות שלך זה הזמן לעשות את זה! הבידול חשוב לא רק לדף נחיתה הספציפי הזה, הוא בעל ערך עליון בשיווק של המותג שלך.

7. המלצות חמות מהתנור

המלצות ופידבקים מחממי לב עובדים, נקודה. למה? כי "אין הנחתום מעיד על עיסתו" – למוכרת, במקרה הזה את, יש אינטרס ברור שיקנו ממך אז כמובן שזה יותר משכנע לשמוע לקוחה אמיתית, שנותנת פידבק אמיתי ומכל הלב בלי אותו אינטרס שיש לך כמוכרת.

איך להשיג המלצות לדף נחיתה? אם עדיין אין לך המלצות למוצר או השירות שאת מציגה בדף נחיתה, תוכלי לתת במתנה או במחיר סמלי את המוצר או השירות לקהל ממוקד ורלוונטי בתמורה להמלצה אותנטית. על הדרך תוכלי לקבל גם פידבקים איך את יכולה לשפר את המוצר (לא פחות חשוב).

8. תקדימי תרופה למכה

כדאי לחשוב מראש מה החסמים, הבעיות והדילמות, שעלולות לצוץ אצל הגולשת כשהיא עומדת בפני ההחלטה אם לבצע את ההנעה לפעולה שהצבת בפניה. אם את יודעת מראש מה עלול לעצור אותה תוכלי לתת את הפתרון בדף נחיתה ובאופן זה לפרק את ההתנגדות.

איך לפתור בעיות עוד לפני שהן קרו? כמו שכבר כתבתי, תחשבי כמו הגולשת ולא כמו המוכרת. גם השיטה של קבוצת מיקוד יכולה להעלות דילמות מהצד של הלקוחה, שכדאי לפתור מראש, וכמובן שעם הזמן תתקלי בשאלות, חסמים והתנגדויות של לקוחות אמיתיות ותוכלי לשפר את הדף ע"י פתרון הבעיות שעלו בעזרת התוכן.

9. קודם תוכן אחר כך עיצוב

העיצוב חשוב, אבל הוא צריך לעטוף תוכן ממוקד ונכון, כי לא משנה כמה העיצוב יפה, אם התוכן לא טוב הדף לא יעבוד. במיוחד אם את מקימה את עמוד הנחיתה בעצמך, חשוב להתחיל קודם כל בתוכן ורק אחר כך להתחיל לעצב. מה שקורה הרבה פעמים זה שישר ניגשים לעיצוב ובגלל המגבלות שלו מתפשרים על התוכן וזה פשוט לא נכון. תראי שאם תשבי על התוכן "כמו שצריך", תכתבי אותו, תשני עליו, תעבדי אותו ותבדקי אותו, הוא ימצא בקלות יותר את המקום הנכון גם בעיצוב של הדף.

איך לשים דגש על התוכן בדף נחיתה? פשוט מאוד, תתחילי עם התוכן על דף לבן! זה יכול להיות תוכן שתכתבי במחברת או בקובץ וורד. את יכולה כבר כשאת כותבת את התוכן לחלק אותו לאזורים השונים, כפי שאת שואפת שהוא יהיה בעיצוב, אבל בקווים כלליים ובלי להיסחף יותר עם החלק הוויזואלי, מה שחשוב בהתחלה זה התוכן עצמו.

הדרך האהובה עליי זה להשתמש בעט ונייר "כמו פעם" ואם כבר אז במחברת מעוצבת:

10. שפה ויזואלית מותאמת למותג

עכשיו כשיש לך תוכן מעולה מגיע גם החלק הוויזואלי, שיעטוף את התוכן בצבעוניות והסגנון הגרפי של המותג שלך. לא משנה אם את מקימה את דף הנחיתה שלך בוויקס, סמוב או בכל פלטפורמה אחרת, חשוב להיצמד לשפה הוויזואלית של המותג כדי לחזק את התדמית שלו.

צריכה להקים דף נחיתה ומחפשת מישהי שתעשה את זה עבורך?
מחפשת כותבת תוכן שתזקק לך מסרים לדף נחיתה?

אני כותבת תוכן שיווקי ממוקד לדפי נחיתה וגם עובדת בשיתוף עם בונות ומעצבות אתרים,
אני על התוכן והן על הבנייה והעיצוב.

לקבלת הצעת מחיר מוזמנת לפטפט איתי כאן

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

6 תגובות על “ממריאות: איך לכתוב תוכן לדף נחיתה מנצנץ במיוחד”

  1. גלית ויינברג

    איזה טיפים מעולים. כשאכתוב דף נחיתה בטוח אעזר בפוסט הזה! תודה!

  2. אורית בש

    אני מכורה לתוכן שלך, סופר ענייני ורלוונטי לכל עצמאית. תודה !

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה אוריתי! איזה כיף לשמוע 🙂 זה בהחלט מדריך חשוב לעצמאיות שצריכות להקים דפי נחיתה (ולעיתים לא מעט)

  3. רחל מיכאלוביץ

    עמית, פוסט מעולה.
    טיפים מצויינים.
    אף פעם לא הבנתי למה קוראים לזה דף נחיתה, עכשיו הבנתי 😍

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: