ברושקה - עמית בר
תפריט

צ'קליסט ליום צילומים: כל מה שחשוב לדעת לפני הפקת צילומי תדמית, מוצר או אווירה לעסק

בא לך לעשות צילומי תדמית, צילומי מוצר או צילומי אווירה לעסק? מעולה! חשוב שתעשי הכנה לקראת היום הזה ולא פשוט תזרקי עלייך או על המוצרים שלך משהו ותגיעי. קבלי צ'קליסט עם 5 שאלות שחשוב לשאול לפני שאת מפיקה כזה יום מרגש. עוד בכתבה: טיפים מצלמות מוכשרות ומובילות בתחום. צ'קליסט הכנה לצילומים לעסק יוצאים לדרך

הרבה פעמים מגיעות אליי בעלות עסק, החל מעצמאיות שהן וואן וומן שואו ועד לעסקים בסדר גודל בינוני עד גדול, שעשו הפקה מהממת ויפיפייה של צילומים לעסק ועכשיו הן מבקשות ממני לכתוב #תוכן שיתאים לתמונות.

בשלב הזה אני שואלת: מה רצית להעביר בתמונות? למה נבחרה הצבעוניות הזאת? מה הערכים שעומדים מאחורי המוצר? איזו בעיה המוצר שלך פותר ללקוחות? ועוד שאלות, שעוזרות לי להבין טוב יותר את המותג ולכתוב את התוכן לתמונות. הבעיה היא שבד"כ התשובות שאני מקבלת הן: "בחרתי את הרקע הזה, כי רציתי שהתמונות יהיו יפות" או "כי רציתי שהתמונות יהיו שונות ממה שכולם מצלמים" וזה לא מספיק!

כשאת מחליטה לעשות הפקת צילומים לעסק, צילומי תדמית, מוצר או אווירה, אני ממליצה בחום להפוך את התהליך. קודם כל, לחשוב על התוכן ורק אח"כ להחליט מה יופיע בצילומים, כי תמונות הן תוכן ויזואלי שצריך לדבר את המותג שלך ואת מה שעומד מאחוריו.

אז כתבתי 5 נושאים מרכזיים שחשוב שתבררי לפני הפקת צילומים לעסק. אחרי שתעני על השאלות הבאות תוכלי לדבר עם הצלמת שבחרת ולתכנן בצורה המיטבית את הצילומים. בסוף הכתבה ממתינים לך גם טיפים ששווים זהב מצלמות מובילות בתחום – שווה קריאה!

צילומי תדמית לשירה מאוהנה עיצוב והפקת אירועים, צילום לילך ברעם - ברושקה - עצמאית ומאושרת - צקליסט ליום צילומים
צילומי תדמית לשירה מ"אוהנה, עיצוב והפקת אירועים", צילום: לילך ברעם

1. מה המסר שאת רוצה להעביר?

תחשבי מה המסרים שאת רוצה שיעברו בתמונות ואיך הם ישתקפו בתמונות. תבחרי מסר אחד או מספר מסרים בהתאם להיקף הצילומים שאת עורכת.

מסרים לדוגמא:

  • אני היא זו שנותנת את השירותים בעסק ואני תקתקנית ומסודרת
  • יש לי קולקציית מוצרים חדשה שמתאימה לאימהות עייפות
  • אני רוצה לספר לעולם על המבצע הכי שווה שאני עורכת החודש
  • המותג שלי הוא מותג אופטימי שיוסיף לך שמחה ואושר
  • המוצרים שלי מושלמים כמתנה למארחת בחגים כמו ראש השנה ופסח
  • אצלי תוכלי למצוא מוצרים שהם בעבודת יד ועם חשיבה על הפרטים הקטנים
  • המותג שלי מינימליסטי ומתאים למכורות למארי קונדו ועיצוב בסגנון נורדי
צילום אוכל ומאפים, אלונה קרני גלמן - צילום מסחרי ונראות דיגיטלית - צקליסט ליום צילומים לעסק - ברושקה - עצמאית ומאושרת
צילום: אלונה קרני גלמן, אלונה: "תגדירו מטרה, צרכים ושימושים"

2. אילו ערכים מובילים את העסק ועומדים מאחוריו?

תחשבי מה הערכים שמובילים את העסק ואיך הערכים האלו יכולים לבוא לידי ביטוי בתמונות.

ערכים לדוגמא:

  • אופטימיות
  • סדר
  • שירות לקוחות יוצא דופן
  • איכות מוצר גבוהה
  • ייחודיות
  • איכות חיים
  • הכלה
  • וותק וניסיון
עמית בר - ברושקה - עצמאית ומאושרת - כוכבית - מוצרי נייר שמוסיפים נצנוץ לכל משרד - נצנצים - צילום: הדר דולן
אחד הערכים המובילים של ברושקה: אופטימיות מנצנצת, צילום: הדר דולן

3. איזה רגשות מרגישים הלקוחות שלך כשהם קונים מוצר שלך?

תחשבי מה היית רוצה שירגישו כשמסתכלים על התמונות וחושבים על המותג שלך ואיך הרגשות האלו יכולים לבוא לידי ביטוי בתמונות.

רגשות לדוגמא:

  • שמחה
  • אושר
  • אמפתיה
  • הקלה
  • רעב
  • רצון לעשות שינוי
  • תשוקה

4. אילו צבעים מדברים את המותג שלך?

הפסיכולוגיה שמאחורי הצבע היא תורה שלמה, מן הסתם שאת לא תלמדי אותה עכשיו, אבל כן כדאי לחשוב מה הצבעוניות של המותג שלך והאם הצבעוניות הזו מתחברת למסרים, לרגשות ולערכים שאת רוצה להעביר. קחי את התשובות משלושת הסעיפים הקודמים ובעזרתן תבחרי צבעים שיככבו בתמונות. שימי לב: הצבעים שאת אוהבת הם לאו דווקא הצבעים המתאימים למותג שלך.

צבעים לדוגמא:

  • צבע אדום מתחבר לאהבה, רומנטיקה, תשוקה ומיניות
  • צבע צהוב מתחבר לשמחה ואופטימיות
  • צבע כחול מתחבר לאמינות ומקצועיות
  • צבע ירוק מתחבר לטבע ולמוצרים ידידותיים לסביבה
  • צבע לבן מתחבר לניקיון, סדר ומינימליזם

5. מה התדמית של המותג שלך?

האם המותג שלך מחוייט ורציני או שובב עם קריצה? תחשבי על זה כשאת בוחרת ביגוד, אווירה והבעות פנים לצילומי תדמית, או רקעים ואביזרים לצילומי מוצר.

אביזרים לדוגמא:

  • חולצה עם צווארון לתדמית מקצועית ומחויטת של עורכת דין או רואת חשבון
  • פרחים עדינים כמו גיבסנית למוצרים שיש בהם עדינות נשית נעימה
  • רקעים צבעוניים ומקושקשים למותג צעיר ומגניב לבני נוער
סטודיו לצילום אצלי בבית - ברושקה כוכבית - צקליסט צילומים לעסק - צילום: תמרי גת
סטודיו לצילום אצלי בבית – ברושקה כוכבית – צקליסט צילומים לעסק – צילום: תמרי גת

הטיפים של הצלמות

פניתי למספר צלמות מוכשרות ושאלתי אותן מה טיפ הזהב שלהן לצילומים לעסק, קבלו את הטיפים הכי שווים של מאחורי הקלעים:

אלונה קרני גלמן, שנותנת מלא טיפים שווים לצילומים בעמוד האינסטגרם שלה, אומרת שהכי חשוב זה להתכוונן לפני שיוצאים לדרך: "תגדירו מטרה, צרכים ושימושים. חשוב מאוד בעיניי, שתבינו אתם עם עצמכם, מדוע דווקא עכשיו אתם זקוקים לצילומי תדמית, ונסו לענות על מספר שאלות, כגון: למה דרושה לי תמונה? האם לפרופיל עסקי? האם למדיה או לפרינט? האם לדף נחיתה למוצר ספציפי אותו אני מקדמת? האם לאתר העסק? האם לקטלוג שיווקי? מהי מטרת הצילומים ומה נרצה שהתמונות ישדרו?" אני לגמרי מסכימה עם כל מילה! כשמבינים למה הצילומים הולכים לשמש ומכוונים למטרה זו המסר ברור ועובר.

אלונה מוסיפה ומדברת גם על ערכים: "כתבו לכם, איך אתם רוצים שמי שיצפה בתמונה שלכם יראה אתכם? להלן מספר שאלות שיעזרו לכם לחדד את העניין: מה אני רוצה לשדר בתמונה? מה יקלטו ממנה כבר בשניות הראשונות? אילו ערכים יעברו – האם מקצועיות, ייצוגיות, יצירתיות, הכלה?".

תמרי גת, שמה את הקלפים על השולחן ונותנת פה טיפ של אלופות לקראת צילומי תדמית: "פוטוגניות אינה מתת אל, היא תלויה בפתיחות שלנו, בגמישות שלנו ותכל׳ס גם במי שמצלמ/ת. ככל שנרגיש נח יותר, הסיכוי שהתמונות יצאו טובות גדל. לכן, הקפידו לבחור צלם או צלמת לא רק לפי המחיר או ה״שם״ שלהם, אלא בחרו צלמ/ת שאתם אוהבים את הראש שלהם, שמרגיש לכם נח איתם, שהם בראש דומה לשלכם. כך, כשאתם מגיעים לצילומים – פשוט הזכירו לעצמכם שבאתם לשחק ולעשות משהו כיפי, שכחו את כל מה שאמרתם לעצמכם עד היום על צילומים ועל עצמכם ופשוט בואו ליהנות". את הסטודיו שתמרי פתחה אצלי בבית לצורך צילומי מוצר פוטוגניים במיוחד תוכלו לראות באינסטגרם שלה.

לילך ברעם אומרת: "בחרת צלמת וקבעתן יום צילומים, מה עכשיו?

  1. תעיזי לחלום על העסק שלך הכי רחוק שאת יכולה, כדי שהתמונות שתעשי ישקפו את מי שאת בעסק שלך היום ומי שאת רוצה להיות כשהעסק שלך יצמח ויגדל לכיוונים שונים.
  2. אל תוותרי על איפור מקצועי! גם אם את לא מאלה שנוטות להתאפר, מה שאת רואה ומה שהמצלמה רואה, הן שני דברים שונים. האיפור לא נועד להפוך אותך למישהי אחרת, הוא פשוט בא להדגיש ולהבליט את היופי שכבר קיים בך.
  3. אם יש לך צבעי מיתוג \ לוגו, חשוב לשלב במלתחה שלך פריטים או אביזרים משלימים באותו הצבע (למשל: אם הלוגו שלך בצבע טורקיז, למה שלא תענדי שרשרת בצבע טורקיז? כך שכשיסתכלו על התמונה שלך באתר, הקישור הויזואלי יהיה מיידי ללוגו).
  4. זכרי! הפנים שלך הם העסק שלך, דרשי כמות גדולה של תמונות שישרתו אותך בפוסטים, בלוגים, כתבות או כל חומר פרסומי-שיווקי שתוציאי".

לסיכום,
הפקת צילומים היא למעשה הפקת תוכן ויזואלי לעסק שלך והיא כוללת בחירה של אווירה, סטיילינג של ביגוד, הבעות פנים, רקע, צבעוניות, אביזרים ועוד – את כל אלו צריך לבחור באופן מושכל שיתאים למה שאת רוצה לספר בתמונות. אם את לקראת הפקת צילומים בעסק תעני על כל השאלות בכתבה וביחד עם הצלמת שלך תתכננו את יום הצילומים ככה שתפיקו ממנו את המרב.

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

8 תגובות על “צ'קליסט ליום צילומים: כל מה שחשוב לדעת לפני הפקת צילומי תדמית, מוצר או אווירה לעסק”

  1. אטי הדר

    טיפים מעולים!
    אני שונאת להצטלם אבל אולי עם הכנות מתאימות זה יכול להצליח

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תשאלי את ורד שיינר איך אני חששתי לקראת הצילומים איתה, והיה ואו! היא באה עם כזאת רוח כיפית ומשמחת, לקח לי כמה דקות להפשיר אבל אחרי ממש ממש נהנתי. ואחרי הצילומים איתה הייתי גם בצילומים אצל הדר דולן וגם איתה היה ממש מקסים – היא כיוונה אותי ממש מה לעשות, להוריד את הראש, להזיז וכו' והכל בנועם כזה. בקיצור, ממליצה על שתיהן בחום אם תצטרכי פעם צילומי תדמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: