כתיבה שיווקית היא עולם ומלואו! על רגל אחת כתיבה שיווקית היא תוכן שמטרתו להמיר קהל לקונה. אבל אם מתעמקים, מגלים שהכתיבה השיווקית השתנתה משמעותית בעשורים האחרונים, בעיקר בעקבות האינטרנט והרשתות החברתיות. בנוסף, א.נשים צורכים המון תוכן וכל עסק צריך לייצר את כל התוכן שלו למגוון פלטפורמות שונות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק וכן הלאה) עם חוקים ו"תרבות" שונה בכל פלטפורמה. כתבתי על מהי כתיבה שיווקית בהרחבה פה >> אז אם בא לך להתעמק בתיאוריה, סורי אליה. בכתבה הנוכחית, בחרתי להתמקד בחלק המעשי של הכתיבה השיווקית, וכתבתי במיוחד עבורך 8 טיפים לכתיבת פוסטים לעסק. נקבל אותם ביחד בתופים ובמחולות
1. שריר הכתיבה
שריר הכתיבה הוא כמו כל שריר אחר בגוף, לכן ככל שמתאמנים יותר בכתיבה משיגים תוצאות טובות יותר, מוכנים לאתגרים גדולים יותר ומשימת הכתיבה הופכת להיות קלה יותר. תכתבי בהתחלה בטיוטות לעצמך, וככל שתכתבי יותר, ככה יהיה לך יותר קל לבטא את עצמך בכתיבה ותהיי יותר בטוחה בעצמך. במשך הזמן קראי מדריכים על כתיבה שיווקית, כדי שתוכלי להתאמן ולשפר לא רק את הכתיבה עצמה אלא גם את הכתיבה השיווקית שלך.
זה הזמן להרשם למגזין עצמאית ומאושרת, כדי לקבל את כל המדריכים השווים ראשונה.
2. בשפת העם
כתבי את התוכן בשפה שקהל היעד שלך מבין. הקהל שקורא את התוכן השיווקי של העסק אינו מעורה בעגה המקצועית של התחום בו את עוסקת. אם את משתמשת במינוח מקצועי חשוב להסביר אותו, כדי שמי שקורא יבין על מה את מדברת ולא "יאבד אותך". בכל פוסט, וגם בכתבות מקצועיות הפונות לקהל הרוכשים, השתמשי בשפה נגישה, ברורה ומותאמת לקהל היעד שלך. במידה ואת משתמשת בשפה מקצועית, הסבירי אותה.
למשל, אם את אדריכלית ואת כותבת פוסט על בניית קומה שנייה – השתמשת במונח גרמושקה? הסבירי בקצרה מה זה גרמושקה, איך היא נראית ולמה היא משמשת.
3. מסר אחד ברור
מה המסר של הפוסט? בחרי מסר אחד ברור והיצמדי אליו – למה? משתי סיבות: הראשונה והחשובה היא, שהקוראות לא יצליחו לספוג יותר ממסר אחד בפוסט אחד. מגוון מסרים "יזרקו" אותן לכיוונים שונים ובסופו של דבר יתקיים כאן מצב של "תפסת מרובה לא תפסת". הסיבה השנייה היא, שהגדרת מסר תעזור לך לכתוב את הפוסט, כי תהיי מכוונת מטרה. אחרי שסיימת לכתוב את הפוסט, תקראי אותו מהתחלה ועד הסוף ותשאלי את עצמך האם המסר עבר? אם יש מישמש של מסרים או אם יש מסר אחד, אבל זה לא המסר שרצית להעביר, חשוב לערוך את הפוסט בהתאם. אם המסר שרצית עובר בצורה ברורה בלי ערבוב של מסרים נוספים, הידד הצלחת!
4. ניקיון זו לא מילה גסה!
אחרי שכתבת את הטקסט – העבודה לא נגמרה! תעברי עליו שוב (עדיף אחרי לילה ש"ישנת עליו"). תנקי את הפוסט ממילים מיותרות ואפילו משפטים שלמים, שלמעשה חוזרים על עצמם, פשוט במילים אחרות. תעשי הגהה והוסיפי או הורידי סימני פיסוק. בשלב הזה רצוי לקרוא את הטקסט בקול ואז ייתכן ותצטרכי לנסח מחדש חלק מהטקסט. בתהליך הניקיון, תהפכי את הטקסט מטקסט מסורבל ובלתי קריא לטקסט ברור, נעים ונקי.
5. האורך לא קובע!
תני לי לנפץ לך את המיתוס – א.נשים קוראים כל תוכן שנותן להם ערך! גם אם הוא ארוך. עובדה שאת קוראת את הכתבה הזאת. אם כתבת קצר, אבל לא העברת את המסר שלך, פספסת את המטרה. אז נכון, פוסט בפייסבוק או באינסטגרם זה לא כתבה במגזין, ועדיין. אז אם כתבת פוסט והוא נראה לך ארוך – לפני שאת מפרסמת, אני מחזירה אותך לסעיף 3: תבדקי אם יש בטקסט מסר אחד ולא ערבוב של כמה מסרים. אם יש כמה מסרים, פרקי את הפוסט לסדרת פוסטים, ואם יש מסר אחד בכל פוסט, והפוסט ברור ונקי, גם אם הוא ארוך – הכל בסדר!
מיתוס: א.נשים לא קוראים פוסטים ארוכים
6. ביקורת עצמית OUT / אהבה עצמית IN
ביקורת עצמית לא תעזור כאן. את יכולה לכתוב, למדת לכתוב בכיתה א', את טובה במה שאת עושה ואת יכולה לספר על זה לעולם. תאמיני בעצמך, תשאירי את הביקורת העצמית בחדר אחר סגור, ותחזיקי לידך ספל עם חמלה (וגם קוביית שוקולד תוכל לעזור). תתחילי לכתוב ותסמכי על עצמך שאת יכולה!
על מחסומי כתיבה וניפוץ שלהם תוכלי לקרוא עוד כאן >>
7. הנעה לפעולה
אל תשכחי להוסיף הנעה לפעולה. הגולשת לא יודעת מה את מצפה שהיא תעשה אחרי שהיא קראה את הפוסט, ואם לא תסבירי לה היא פשוט תעבור הלאה לפוסט הבא. מה את רוצה שמי שקראה את הפוסט תעשה עכשיו? תעקוב אחרי העמוד שלך, תענה לשאלה ששאלת, תצרף תמונת סלפי, תכנס למאמר שצירפת, תירשם לניוזלטר, תגיב, תתקשר אלייך או כל פעולה אחרת. חשוב לדעת, כי בעזרת הנעה לפעולה, את לא רק עוזרת לגולשת להבין מה את רוצה ממנה, את גם תורמת לקידום האורגני של הפוסט, כי הגדלת האינטראקציה (תגובות, הקלקות ועוד) בעמוד שלך, הופכת את העמוד לרלוונטי יותר בעיניי האלגוריתם של פייסבוק. תוכלי לצרף הנעה לפעולה בתחילת הפוסט, בסופו או גם וגם.
8. 50 רעיונות לפוסטים
כדי לעזור לך לכתוב תוכן שיווקי לרשתות החברתיות של המותג, ומתוך הבנה שבימינו דרוש המוןןןן (!) תוכן לצורך שיווק העסק, כתבתי במיוחד עבורך את המחברת: 50 רעיונות לפוסטים. המחברת נולדה מתוך האני המאמין שלי, שמי שרוצה לכתוב לעצמה יכולה, וכל מה שצריך זה בנק רעיונות טוב וכמה חוקים בסיסיים. במחברת מחכים לך 50 (!) רעיונות לפוסטים, שנולדו מתוך הניסיון העשיר שלי בכתיבת פוסטים שיווקיים ללקוחות ולעצמי.
כן, 50 רעיונות, שמעת נכון – במחברת מחכים לך 50 רעיונות לפוסטים! זאת אומרת שאם תפרסמי בכל שבוע פוסט אחד מהמחברת ופוסט אחד שתחשבי עליו בעצמך – יהיו לך 2 פוסטים בשבוע לשנה שלמה (מינוס שבוע), ואם תפרסמי פוסטים רק מהרעיונות שבמחברת פעמיים בשבוע, יהיו לך פוסטים לחצי שנה! ואם תפרסמי פוסט אחד בשבוע, רק מהרעיונות במחברת יהיו לך פוסטים לשנה שלמה… בקיצור, הבנת כבר את הרעיון! את הרעיונות לפוסטים תוכלי גם למחזר – ואז בכלל… יש לך רעיונות לכל החיים 😉
את המחברת עם 50 רעיונות לפוסטים תוכלי לרכוש כאן >>
מחברת // 50 רעיונות לפוסטים
מחברת אינטראקטיבית עם 50 רעיונות לפוסטים לשיווק ברשתות חברתיות לעצמאית שמשווקת את עצמה
אהבת? הכתבה עזרה לך לכתוב פוסטים לעסק? מוזמנת לשתף את הכתבה!
2 תגובות על “כתיבה שיווקית: 8 טיפים לכתיבת פוסט בפייסבוק”
מקסים, המון תודה!
תודה רבה גל! בשמחה 🙂