תמונת פאזל באינסטגרם: איך לחלק תמונת אינסטגרם לכמה תמונות

תמיד רצית להכין תמונת פאזל לאינסטגרם? בצדק! תמונת פאזל משדרגת את הפרופיל ומכניסה לו עניין, אבל איך לעשות את זה? ועוד יותר חשוב, איך לעשות את זה נכון? בשביל זה אני כאן! בכתבה הבאה מחכה עבורך מדריך פרקטי, צעד אחר צעד, איך לחלק תמונה אחת לפאזל של תמונות וגם טיפים מנצנצים שחשוב לדעת לפני שאת יוצאת לדרך

איך לחלק תמונת אינסטגרם לכמה חלקים?

מבחינה פרקטית, כדי לחלק תמונת אינסטגרם לתמונת פאזל צריך להיעזר בתוכנות או אפליקציות עיצוב, אבל היי אל דאגה, כל אחת יכולה! פוטושופ זו אחלה אופציה, אבל גם אם את לא "אשפית" עיצוב דיגיטלי תוכלי למצוא מגוון אפליקציות, שעושות חלוקה של תמונה למספר תמונות  בכמה קליקים. אפליקציות לדוגמא: giant square או griddy.

רוצה להנות מעוד טיפים מנצנצים? מוזמנת להרשם בתחתית העמוד לרשימת הדיוור של עצמאית ומאושרת

אל תשכחי לבקר אותי ולעקוב גם באינסטגרם

איך לחלק תמונה אחת לכמה תמונות ריבועיות באפליקציה?

  1. הורידי את האפליקציה Giant Square לנייד (זה האובייס).
  2. סמני וי עד שתגיעי למסך ובו בקטן למטה תוכלי לבחור להמשיך בגרסה בחינמית.
  3. הקליקי על Giant Square.
  4. הקליקי על Fixed Grids.
  5. בחרי למטה את כמות הריבועים לחלוקת התמונה שלך – 3,6,9 זמינים בגרסה החינמית.
  6. הקליקי על האייקון של התמונה משמאל למטה.
  7. בחרי Camera Roll אם את רוצה לבחור תמונה מתוך גלריית התמונות שלך או Instagram אם את רוצה לבחור תמונה מתוך האינסטגרם שלך.
  8. בחרי את התמונה הרצויה.
  9. הקליקי על Export.
  10. בחרי Save to Photos.

עכשיו התמונה חתוכה לחלקים השונים וממתינה לך בגלריה של הנייד. כל מה שאת צריכה לעשות זה להעלות את התמונות לפי הסדר.

שימי לב: הסדר הנכון להעלאת התמונה הוא מהסוף להתחלה. כלומר, התמונה עם הלוגו של Giant Square תהיה ראשונה וכן הלאה.

תמונה של חבילה מהחנות כוכבית שחילקתי לפאזל של 9 באפליקציה Giant Square, צילום: אפרת לובל

העליתי תמונת פאזל ואני רואה אותה מעולה, אבל שלחו לי צילום מסך מנייד אחר ושם רואים אותה מבולגנת?

במקרה הזה אני צריכה לצטט את החמישייה הקאמרית שאמרו: ?Haven't the Jewish people suffered enough אם הפרופיל שלך באנגלית והפרופיל של מי שצופה בו בעברית או להפך הצופה תראה את תמונת הפאזל מבולגנת. אין איך לפתור את הבעיה הזאת, אבל הדבר הכי נכון שתוכלי לעשות הוא להגדיר את שפת הפרופיל בהתאם לרוב קהל היעד שלך, כך תמזערי את הסיכוי שמצב כזה יקרה. בסקר קצר שערכתי גיליתי שרוב הפרופילים, גם בישראל, הם באנגלית, אבל כמובן שזה תלוי קהל יעד. יכול להיות שדווקא קהל היעד שלך מעדיף פרופיל אינסטגרם בעברית, אז כדאי לעשות בדיקה קצרה או סקר כדי לגלות מה השפה המוגדרת אצל רוב העוקבות שלך.

חשוב לזכור, שאם את עושה סקר בסטורי, שפת הפרופיל משפיעה על תוצאות הסקר. האינסטגרם יסמן את התשובה ההפוכה ממה שסימנו בסקר אם השפה בפרופיל שהצביע הפוכה משלך. לדוגמא, אם הפרופיל של מוגדר בעברית ושלי באנגלית, ואני הצבעתי אצלך בסקר בסטורי את התשובה שמימין, אינסטגרם יסמן כאילו הצבעתי את התשובה השמאלית ולהפך.

למה חשוב להשקיע בגריד האינסטגרם שלי?

התמונה המלאה של פיד האינסטגרם שלך או ה"גריד" חשובה, כי היא חלק עיקרי ברושם הראשוני של המותג שלך. כשמישהי ראתה את היוזר שלך ברשת, בין אם זה באתר שלך ובין אם בסטורי של מישהי אחרת או בכל מקום אחר, והוא נראה לה מספיק מעניין היא תכנס לפרופיל שלך ובו היא תראה את התמונה המלאה של הפיד, הלוא הוא הגריד שלך. ברגעים אלו ממש נוצר הרושם הראשוני, וסביר שתוך שניות ספורות היא תחליט האם להישאר לעקוב או לא. גריד שמדבר בשפה הוויזואלית של המותג שלך חשוב כדי למשוך אליו את הקהל הנכון. האם הגריד שלך משקף את המותג? האם תמונת פאזל מחולקת תשדרג אותו? תחשבי על זה!

מה לעשות כשאני מעלה תמונה נוספת וזה מזיז את כל הפאזל?

העלית תמונה מהממת מחולקת לפאזל של 3, 6 או 9 חלקים – מעולה, זה מהמם!
עכשיו כשהכנסת תמונה חדשה הכל התחרבש – אהההה?! מה לעשות?

קבלי את הפתרון של ברושקה לפרופיל אינסטגרם מאושר ושלם. תוכלי לבחור בין שתי השיטות הבאות: שיטת השלישיות או שיטת הארכיון.

שיטת השלישיות

בשיטה זו, אחרי שהעלית פאזל לאינסטגרם שלך, בכל פעם תעלי שלישייה של תמונות וכך הסדר של הפאזל יישמר. תוכלי להפסיק כשהפאזל ירד למטה בגריד וההסטה שלו תהיה פחות משמעותית. זו שיטה שאני פחות אוהבת, כי היא מצריכה בכל פעם לחשוב על 3 תמונות שיעלו בפיד, ולעצמאיות שהן וואן וומן שואו לא תמיד יש 3 פוסטים שרק עומדים ומחכים שיעלו אותם.

שיטת הארכיון

השיטה הזו מצריכה מעט השקעה, אבל אני מחבבת אותה יותר מאת שיטת השלישיות:

  1. תעלי את התמונה המחולקת על פי המדריך.
  2. השלישייה הראשונה: בפעם הבאה שאת מעלה תמונות לאינסטגרם שלך תעלי 3 תמונות, השלישייה הזו תשמור על הסדר הקיים ותהיה שם כדי לעזור לך בהמשך.
  3. כשאת מעלה את התמונה הבאה בתור, כלומר התמונה הרביעית אחרי הפאזל, תבחרי את אחת מתמונות השלישייה הראשונה, שהעלית אחרי הפאזל, ואותה תכניסי לארכיון (כדי להכניס תמונה לארכיון תבחרי את שלושת הנקודות מעל הפוסט הרצוי וארכיון). כעת יופיעו רק שלוש תמונות אחרי הפאזל והוא יישאר מסודר.
  4. בתמונה הבאה שתעלי, כלומר התמונה החמישית, תוכלי לבחור כל אחת מהתמונות הקודמות, אבל מתוך אלה שעלו אחרי הפאזל, וגם אותה תכניסי לארכיון. גם עכשיו יופיעו רק 3 תמונות אחרי הפאזל והוא יישאר מסודר.
  5. בפעם הבאה שתעלי תמונה, כלומר התמונה השישית אחרי הפאזל, תפתחי את הארכיון (בפרופיל שלך למעלה מימין יש שלושה קווים, תבחרי אותם, אח"כ ארכיון ואז למעלה איפה שכתוב stories archive תקליקי ותבחרי posts archive) ותחזירי את 2 התמונות הקודמות שהכנסת לארכיון חזרה אל הפיד שלך. התמונות יחזרו אל מקומן המקורי לפי הסדר הכרונולוגי. עכשיו יש לך כבר 6 תמונות חדשות אחרי הפאזל והפאזל עדיין מסודר!
  6. בכל פעם שתוסיפי תמונה – ראשונה שנייה שלישית – תחזרי על השלבים 3-5. החוק היחיד הוא שהתמונה שאת מוציאה לארכיון צריכה להיות אחרי הפאזל ולא לפניו.

והרי לך פרופיל אינסטגרם מאושר, מהמם ומנצנץ במיוחד!

פאזל בפרופיל האינסטגרם של ברושקה

מה חשוב לדעת כשאני מעלה פאזל באינסטגרם?

טוב ששאלת! כי מעבר לחלוקה של התמונה והעלאת התמונות הנפרדות לפיד יש כמה דברים שחשוב שתדעי:

  1. עניין בכל ריבוע: העוקבות שלך יראו כל תמונה בנפרד בפיד, לכן יש חשיבות גבוהה לכך שכל תמונה ריבועית תהיה מעניינת בפני עצמה. אם רוב התמונות בפאזל זה סתם רקע לבן ככה הן יעלו בפיד וזה עלול לשעמם את העוקבות עד כדי הסרת עוקב.
  2. הכל בחיים זה עניין של תזמון: לא כדאי להעלות את התמונות ברצף אחת אחרי השנייה, ואם דאגת שכל תמונה תהיה מעניינת בפני עצמה, כמו שכתבתי בסעיף הקודם, אז לא צריכה להיות בעיה להעלות אותם בנפרד. תעלי בקצב הרגיל שאת מעלה פוסטים או אם מאוד דחוף לך להעלות את כל הפאזל, תעלי כל כמה שעות תמונה אחת ממנו.
  3. תוכן תמיד חשוב: תחשבי על תוכן נפרד לכל ריבוע. מה מעניין בכל ריבוע? מה את יכולה לספר כטיזר לתמונת הפאזל המלאה בכל ריבוע בנפרד? מה המסר השיווקי שאת רוצה להעביר בכל תמונה?
  4. חרדת נטישה: כשמעלים תמונת פאזל תמיד יהיו כמה עוקבות שיינטשו. את האמת, שבאינסטגרם היד על ההדק של הסרת או הוספת עוקב קלה מאוד. אם תבצעי את כל מה שכתוב במדריך תקטיני את הסיכוי לנטישה, ועם זאת, אם בכל זאת עוקבת החליטה לעזוב, הכל טוב! לא כולן יכולות להיות קהל היעד שלך.
  5. יצירתיות היא שם המשחק: אפשר לחלק תמונה לאורך, לרוחב, לתפוס רק 2 ריבועים, 3 או יותר. אל תתקבעי על רעיון אחד, הפינטרסט מלא ברעיונות לפריסות מיוחדות שאפשר ליצור בגריד שלך.
  6. עקביות חשובה: בכל פאזל שאת מעלה שימי לב שהפאזלים הקודמים מסודרים ולא מוסטים ושאין תמונות בארכיון פוסטים. אחרת, בכל פעם שפאזל אחד יהיה מסודר פאזל אחר יהיה מוסט.

מה עוד אפשר לעשות עם תמונות מחולקות באינסטגרם?

ליצירתיות אין סוף! את לא חייבת לקחת תמונה אחת ולחלק אותה, אפשר לעשות פריסה שלמה של תמונות שמתחברות אחת לשנייה, אפשר להרכיב פאזל מתמונה מובילה בסרטון וידאו – השמיים הם לא הגבול!

השראה: דוגמאות לפאזלים יצירתיים באינסטגרם

בוהו שיק מכושף

אפשר להגיד שלצלמות יש את החיים הכי קלים באינסטגרם, הרי חומרים יש להן בלי סוף, אבל דווקא בגלל זה הן צריכות להיות יותר יצירתיות כדי לבלוט. שמרית הלל עושה צילומי הריון ונשיות בסטודיו הביתי שלה – סטודיו התחלות. באופן אישי, אני מאוהבת בסגנון שלה, מעין בוהו שיק אורבני עם ניחוח חו"לי. שמרית מחלקת את העבודות לפאזלים בצורה ספורדית עם הרבה "אוויר" בין לבין ואיורים בוטניים המתאימים לאווירת המותג – התוצאה: גריד מכשף שאי אפשר שלא לעקוב אחריו!

הפאזל הבוהו שיקי של שמרית הלל

תיק עבודות של מעצבת גרפית

המעצבת הגרפית שירי שפיר מעלה בין פרויקט לפרויקט פאזל רוחבי עם מילה או משפט. המרווח הוויזואלי הזה עושה סדר ונותן מראה נקי ונעים לפרופיל, שעלול היה להרגיש עמוס אם שירי הייתה מציגה את כל הפרויקטים צמודים אחד לשני. בצורה הזו, הפרופיל משמש כתיק עבודות אסתטי, נעים לעין ובינינו, תמיד רציתי ששירי תעצב לי משהו למותג שלי.

תיק עבודות של המעצבת הגרפית שירי שפיר

בית ספר למוסיקה

ג'יידן סמית, הבן של וויל סמית', הוא כבר מזמן זמר בפני עצמו. בפרופיל האינסטגרם שלו הוא מציג קליפים שלו בצורת סרטוני וידאו כשאת התמונה הראשית, זו המוצגת בגריד, הוא (או מי שמנהל לו את הפרופיל) בחר בקפידה כך שהתמונות מרכיבות ביחד פאזל בגריד.

תמונת פאזל מסרטוני וידאו בפרופיל של ג'יידן סמית'

הפרטים הקטנים

רותם פריפר, צלמת עיצוב פנים ואדריכלות, שמה זרקור כל כמה זמן על אחת הפינות המצולמות. בעזרת תמונת פאזל, הפרטים הקטנים מקבלים במה של כבוד ולא נעלמים בין ערימות של תמונות. כחובבת עיצוב פנים אני חייבת להגיד שהפרטים הקטנים זה מה שהכי עושה לי את זה, ככה שזה רעיון מעולה בעיניי.

עיצוב פנים: דניאל בילסקי צילום: רותם פריפר

רוצה לקבל עוד מדריכים לשיווק ברשתות חברתיות? מוזמנת להרשם למגזין 'עצמאית ומאושרת' בתחתית העמוד ולקבל השראה ישר למייל אחת לחודש

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

15 תגובות על “תמונת פאזל באינסטגרם: איך לחלק תמונת אינסטגרם לכמה תמונות”

  1. מהמם ממש, פעם באמת הייתי מעלה קצת שישיות \ שלישיות עשית לי חשק לחזור לשחק עם זה בגלל הדוגמאות הנפלאות שלך 😉

    נופר מ-https://mommynofi.com/

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      זו התחלה מעולה! שימי לב שאת לא מוגבלת ע"י העיצוב שבחרת אלא שהוא תורם לך ועוזר לך לבסס אסטרטגיית תוכן שיווקית שמתאימה למותג שלך

  2. חוה לוי - בלוגרית פנאי וצרכנות נבונה

    אני מכורה לאינסטגרם אבל משתמשת מאוד בסיסית. כיף ומעניין לקרוא את ההסבר המאוד ברור שלך.

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה חוה כיף לשמוע! אל תשכחי לשים את הלינק לפרופיל שלך שנראה אותו 🙂

  3. הסבר מצוין!
    אני כבר הרבה זמן חושבת על פיד ואיך אני רוצה לעצב אותו. חשבתי גם על פאזל וגם על אפשרויות אחרות (עכשיו אני עושה שלושה טורים).
    פידים מעוצבים נראים מהמם, אבל אני לא יודעת עד כמה זה שווה את ההשקעה?
    למשל, בשלושה טורים שאני עושה, שזה יחסית פשוט, אני הרבה פעמים מרגישה שהעיצוב הזה מגביל אותי. לפעמים אני צריכה להתאים את התוכן לתמונה, או לייצר תוכן לטור מסוים גם כשאין לי כלכך מה לכתוב.
    אז רציתי לשאול אותך עד כמה הניראות של הפיד חשובה בעינייך?
    תודה 😊

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      הי 🙂 תודה! הנראות של הפיד באינסטגרם חשובה ואני אסביר למה – מתי גולשת רואה את הפיד המלא שלך? כשהיא נחשפת לפרופיל שלך פעם ראשונה או שנייה ומתלבטת אם לעקוב או כשהיא כבר עוקבת והיא נכנסת לפרופיל ומתלבטת אם להשאר לעקוב. זאת אומרת, הראות הפיד שלך היא הרושם הראשוני ומה שגורם לגולשת לעקוב או להסיר עוקב ולכן חשוב שהוא ייצג את המותג נאמנה. עם זאת, חשוב לציין הסתייגות וזו הסתייגות חשובה! אם את מרגישה שהנראות מגבילה אותך, מייאשת אותך או מתישה אותך אז זה לא שווה את זה! אינסטגרם עושים באהבה או לא עושים בכלל או נותנתים לאשת מקצוע לעשות במקומך… אז לדעתי השילוב הכי טוב הוא למצוא נראות שמצד אחד קל לך ליישם, שעונה על הדרישות של התוכן שאת רוצה להביא ושאת נהנת לייצר ומצד שני שמתאימה לתדמית של המותג ועושה חשק לעקוב.
      מקווה שעניתי ואל תשכחי לשים לינק לפרופיל שנראה אותו 🙂

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה! כיף לדעת, זו בהחלט תוספת נחמדה מידי פעם לפיד

  4. הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה ולייף סטייל

    באמת תהיתי איך עושים את זה. וגם אני מאוד אוהבת את הפרופיל המהפנט של שמרית הלל.

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      תודה! אם אני משכילה אותך אז עשיתי את שלי להיום, לא, בעצם לשנה הקרובה! ושמרית מעלפת!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: