שנת 2020 כבר כאן! ואם שאלת את עצמך "מה הטרנדים החמים בעולם השיווק ברשתות חברתיות לשנת 2020?" או "איך יראה עולם הפרסום של שנת 2020?" חפרתי במיוחד עבורך את הרשת, קראתי סטאדי קייסס, ניקרתי מול כתבות עמוסות תוכן ושרדתי כדי לספר…
קבלי את 5 הטרנדים החמים והחשובים לשיווק ברשתות חברתיות של שנת 2020 והלאה
תוכן שמספר סיפור // הנרטיב הוא המלך!
תוכן הופך להיות יותר ויותר חשוב, וכשאני אומרת תוכן, אני מתכוונת לתוכן אמיתי ועמוק. אני קוראת לתוכן מהסוג הזה: תוכן שיווקי חכם, כזה שיוצר קשר והזדהות עם המותג ולא רק תוכן שיווקי פרופר. ככל שהעולם הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי ו"רובוטי", הכל מרגיש יותר מנוכר, ובתגובה, א.נשים מחפשים דווקא את הקשר האנושי. ישכילו מותגים שיבנו לעצמם נרטיב וקהילה סביב הסטורי של המותג.
מהי כתיבה שיווקית במאה ה-21? על תוכן שיווקי חכם אפשר לקרוא עוד כאן >>
תוכן רגעי הופך להיות חשוב יותר // החיים בבינג'
מרחבי הקשב והתקשורת עם בני אדם נהיים קצרים יותר. המגמה העולמית מראה שלאף אחד כבר אין סבלנות, וא.נשים צורכים תכנים קצרים, שנדחפים עם כפית, לעוסים היטב ומוכנים לאכילה – אנחנו חיים את החיים בבינג'. מסיבה זו, עסקים צריכים להכין, בין היתר, תכנים קצרים וממוקדים. הסטורי באינסטגרם, שאורך 15 שניות בדיוק, הוא דוגמא מעולה לתוכן מהסוג הזה, אז אם את באינסטגרם, אבל עדיין לא מבינה מה זה סטורי, תוכלי לקרוא עליו עוד כאן >>
חשוב לציין, שנשמע כאילו טרנד מס' 2 סותר את טרנד מס' 1. מצד אחד, צריך לספק תכנים קצרים וממוקדים, ומצד שני להעמיק בסיפור של המותג – איך שני הדברים מסתדרים ביחד? אסביר: אם נחבר את שני הטרנדים ביחד – העברת מסרים בזמן קצר + העמקה בקשר עם הקהילה בעזרת סטוריטלינג מעמיק, התוצאה היא שמותגים צריכים למשוך את הקהל, לשמור על עניין ולהחזיר למשפך השיווקי בזמן קצר, ואת אותו קהל שחוזר פעם אחר פעם, בגלל התכנים הקצרים, לחשוף גם לתוכן עמוק יותר, שיחבר אותו עם המותג ויהפוך אותו לקהילה של המותג. המשמעות האופרטיבית היא, שצריך לייצר שני סוגי תכנים לשני שלבים שונים במשפך השיווקי: הראשון, תוכן קצר ומדויק, שמעביר מסרים ספוט און, בלי בזבוזי זמן ובלבולי שכל; והשני, תוכן שיווקי חכם עבור אותו קהל מתעניין, תוכן שמספר את הסיפור של המותג ויגרום לקהל להזדהות ולהעמיק את הקשר עם המותג.
אינסטגרם מסירה את סימון הלייקים // נפרדים מהמספרים אומרים שלום לערכים
אינסטגרם התחילה בשנת 2019 פיילוט של הורדת סימון הלייקים בחלק מהמדינות, ויש סבירות גבוהה שתחליט לאמץ את השינוי באופן גלובלי. ההגיון שעומד מאחורי השינוי, הוא שהלייקים הפכו להיות "מדד" לערך של האדם, ולא צריך להיות פסיכולוג כדי לראות שריבוי / מיעוט לייקים יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על הבריאות הנפשית של בני האדם המשתמשים בפלטפורמה. יש הטוענים שאינסטגרם "רק רוצה להרוויח יותר", אבל בינינו, לא באמת חשוב מה הסיבה לשינוי, מה שכן משנה, זה איך זה ישפיע עלינו כמפרסמים. כרגע, נראה שההשפעה הגדולה ביותר של צעד כזה, כנראה, תהיה על אוכלוסיית המשפיענים, אשר מרוויחים מפרסום של חברות אצלהם בפרופיל – לאותם משפיענים לא יהיה איך "למדוד" את השפעת הפרסום שלהם ואז מפרסמים יצטרכו לחזור ולפרסם אצל אינסטגרם במקום אצלהם. משהו אומר לי שכבר ימצאו לזה איזה פתרון עקיף, וסעיף 5 (בהמשך) אף מחזק את זה שאם עדיין אין לכם שגרירים שמפיצים את המותג שלכם, אתם דווקא נמצאים מאחור. בכל מקרה, ימים יגידו.
גבירותיי ורבותיי וידאו! // סרטונים מוכרים יותר
מי שעדיין לא שמעה את השמועה – סרטונים מוכרים יותר! סרטוני הוידאו הופכים להיות כלי שהוא מאסט לכל מפרסם. הוידאו, לאט לאט, משתלט והופך להיות הדרך העיקרית לתקשורת של מותגים עם קהל היעד שלהם – יוטיוב הופכת להיות הרבה יותר משמעותית, טיק טוק, הסטוריז וה-IGTV של אינסטגרם אף הם. זה מתחבר עם העובדה שא.נשים רוצים תוכן מהיר ולעוס. את כבר משווקת את העסק שלך בעזרת סרטוני וידאו ובא לך להגדיל את הצפיות? הוסיפי כתוביות! הרבה א.נשים צופים בוידאו ללא קול (בשירותים, במיטה ליד בן זוג ישן, ברכבת ובכלל), וחוץ מזה יש ציבור של חירשים וגם להם מגיע ליהנות מהוידאו שלך!
אחת האופציות לצילום סרטונים היא שידור חי באינסטגרם. איך לעשות אינסטגרם לייב? יצאתי מאיזור הנוחות ושרדתי כדי לספר כאן >>
בדוגמא הבאה, בלה ספיר הכינה דף נחיתה למכירת מדריך וידאו לעבודה נכונה מהבית. כתבתי לה תוכן לדף נחיתה וגם תסריט לסרטון שיווקי קצר. הסרטון מספר למה כדאי לך לרכוש את המדריך ומה מחכה לך בו.
משפיעינים ומשפיעניות // השגרירים הכי טובים למותג שלך
שיווק ע"י אושיות רשת זה לא טרנד חדש, אבל הוא בהחלט פה להישאר. הרשתות החברתיות נשלטות היום ע"י המשפעינים, שמקבלים תשלום תמורת חשיפה של מותגים. אפשר לראות את הטרנד הולך ומתפתח, גם מבחינת העלייה בכמות המשפיענים וגם בכמות הגדלה של השיווק "הסמוי" ע"י משפיענים. ההשקעה במשפעינים הולכת וגדלה משתי סיבות עיקריות: הראשונה, היא ששיווק בעזרת משפיענים יכול להניב תוצאות טובות יותר ובפחות כסף מאשר פרסום קמפיינים ממומנים "סטנדרטיים"; הסיבה השנייה, היא שמשפיענים עוזרים למשווקים להשיג לידים מדוייקים יותר מאשר לידים כלליים בערוצי הפרסום המקובלים. מותגים עובדים היום עם רשת שלמה של משפיענים, לאו דווקא סלבס, לצורך מיצוב ברשת, חיזוק הדעה החיובית לגבי מוצריו ופרסום מבצעים ומוצרים חדשים. אז אם יש לכם מותג, בין אם הוא קטן ובין אם הוא בינוני-גדול, זה הזמן להקצות חלק מעוגת תקציב הפרסום שלו לכיוון של משפיעני רשת.
ולמי שלא היה כוח לקרוא את כל זה… מאמל"קת:
השורה התחתונה, טרנדים לפרסום ושיווק ברשתות חברתיות בשנת 2020:
- לייצר נרטיב וסיפור למותג.
- להשתמש בפלטפורמות הקיימות להפצת מסרים קצרים וקולעים (סטוריז באינסטגרם לדוגמא), אך לא לזנוח את סעיף מס' 1.
- להתעדכן כדי לדעת אם אינסטגרם מסירה את סימון הלייקים, ולבדוק מה ההשלכות על הפרסום של המותג בפלטפורמה בעקבות מהלך כזה (אם יקרה).
- וידאו! ורצוי עם כתוביות.
- לעבוד עם משפיעני רשת עם קהל יעד מותאם למותג שלך.
אהבת את הכתבה? מוזמנת לשתף!
יש לך כבר משפיענים? איך את עם הסטורי? ספרי לי בתגובות!