ברושקה - עמית בר
תפריט

קידום עסקים אונליין: איפה לפרסם את העסק שלי?

לא פעם אני נתקלת בפוסטים עם השאלה הלגיטימית: איפה לפרסם את העסק שלי? ובכן, האינטרנט מציע אינסוף של מקומות לפרסום ורובם חינמיים, אבל איך לבחור? בכתבה הבאה אני מספרת איפה אפשר לקדם את העסק בעולם הדיגיטלי, על עוגת המשאבים שלך, פרופילים עסקיים ברשתות חברתיות, נטוורקינג בקבוצות פייסבוק, שיווק במייל ועוד

שיווק וקידום עסקים באינטרנט הוא עולם ומלואו! יש מגוון מקומות לפרסום ואינסוף מתודות שיווק ביניהן אפשר לבחור. מה שחשוב לדעת זה שיש לך עוגה של משאבים, שמורכבת בעיקר מזמן וכסף, וכמו כל משאב אחר היא מוגבלת. את צריכה לבחור (ורצוי בחוכמה) כמה זמן או כסף או שילוב בין זמן וכסף את משקיעה בקידום העסק, כדי להוציא אותו החוצה לעולם ולהביא לידים / לקוחות לעסק.

הפעם, עניתי על שאלה שראיתי באחת מקבוצות הפייסבוק: "איפה לפרסם את העסק שלי?" והדבר הראשון והחשוב שאני חייבת להגיד לך, לפני שאני צוללת לתוך התשובה שלי, הוא שאת לא חייבת לפרסם בכל הרשתות החברתיות! ההפך הוא הנכון. כמו שאמרתי, יש לך זמן וכסף, שהם משאבים מוגבלים, וחשוב שתבחרי בדיוק איפה ואיך להשקיע אותם, כדי למקסם את השיווק של העסק שלך. הבחירה מורכבת מכמה שיקולים וחשוב שתשאלי את עצמך כמה שאלות.

איך לבחור פלטפורמה לפרסום העסק שלך?

1. איפה נמצא קהל היעד שלך?

בכל פלטפורמה יש את פילוח הקהל שנמצא בה, חשוב להגדיר מי קהל היעד שלך ולהבין באיזו פלטפורמה הוא נמצא. אין טעם לשווק קורס ללימוד אקסל לגיל השלישי באינסטגרם, כי קהל היעד שלך לא נמצא שם!

2. איזו פלטפורמה מדברת אלייך?

אם את לא בקטע של לצלם סרטוני וידאו אין טעם לפתוח ערוץ יוטיוב. מצד שני, אם העסק שלך מצריך ערוץ יוטיוב, כי שם נמצא קהל היעד שלך וכי סרטונים יציגו בצורה הכי טובה את המוצרים שלך, כן כדאי לקחת מומחה בתחום שיקדם לך את העסק בערוץ הזה.

3. כמה זמן ו/ או כסף את יכולה להשקיע בקידום העסק?

כמעט בכל תחומי העסק יש טריידאוף בין זמן לכסף. בתחילת הדרך סביר שתשקיעי יותר זמן בעצמך בעסק, אבל חשוב לדעת שכדי להרוויח כסף חשוב להשקיע כסף. לעיתים, שווה לקחת מומחה, שאמנם יעלה כסף, אבל בסופו של דבר את תרוויחי כתוצאה מההשקעה: המומחה יחסוך לך זמן, שתוכלי להשקיע בהתפתחות של העסק; ומומחה יעשה את העבודה בצורה טובה יותר ולכן התוצאות יהיו טובות יותר; תחשבי באיזה תחומים את טובה ויכולה לתרום את המקסימום לעסק שלך ובאיזה תחומים את פחות טובה אבל יכולה להשתפר או לעשות מיקור חוץ.

אחרי שענית על כל השאלות, אפשר להתקדם, ולענות על השאלה שלשמה התכנסנו:

איפה אפשר לפרסם את העסק?

קידום העסק בעמוד עסקי בפייסבוק

עמוד פייסבוק הוא התחנה הראשונה שכדאי לבקר. למה ראשונה? כי קל להקים עמוד פייסבוק, כי זה חינם וכי צריך להתחיל איפה שהוא. הרבה פעמים מתעכבים עם פתיחת העמוד מחשש שהוא לא יהיה מושלם, אז תני לי להרגיע אותך – זה לא שמיד יקפצו על העמוד שלך אלפי לקוחות צמאים במיוחד למוצר או השירות שלך. ייקח לך הרבה זמן לבנות את העמוד, לאסוף את קהל היעד הרלוונטי ולמצוא את הדרך הכי נכונה לשיווק העסק שלך בעמוד – אז צאי לדרך, ויפה שעה אחת קודם! אחרי שתפתחי עמוד פייסבוק אל תשכחי לבקר בכל המדריכים לפייסבוק, שמחכים לך כאן במגזין כמו: מה לעשות רגע לפני שאת מפרסמת פוסט פייסבוק או 5 דברים שכדאי לעשות אחרי שפרסמת פוסט פייסבוק.

פרסום העסק בפרופיל עסקי באינסטגרם

אם גילית שקהל היעד שלך נמצא באינסטגרם – לדוגמא אם את אדריכלית או מעצבת פנים, או אם את צלמת – אפשר לפרסם את העסק באינסטגרם. האם לפתוח פרופיל פרטי או פרופיל עסקי באינסטגרם? זו שאלה שאפשר להתפלסף עליה, אני ממליצה לפתוח פרופיל עסקי. יש לך עסק, את רוצה לפרסם אותו, זה המקום לעשות את זה. אינסטגרם היא פלטפורמה מאוד שונה מפייסבוק, אז רצוי ללמוד ולהבין את החוקים שלה. אל תפרסמי פוסט פייסבוק ופשוט תעשי העתק הדבק לאינסטגרם, מה שעובד בפייס לאו דווקא יעבוד באינסטה. אם בא לך ללמוד עוד על לפרסם את העסק באינסטגרם, מוזמנת לבקר בכל המדריכים לאינסטגרם, שמחכים לך כאן במגזין כמו: 5 דברים שתוכלי לפרסם בסטורי של העסק או איך לעשות שידור חי באינסטגרם.

כבר יש לך פרופיל אינסטגרם ובא לך לשדרג אותו ולהבין טוב יותר איך הוא עובד? אני עושה הדרכת אינסטגרם אחת על אחת בזום מוזמנת לפנות אליי ולקבל פרטים:

בא לך לפטפט?

מעולה!

פרסום ברשתות חברתיות נוספות (פינטרסט, טיקטוק, לינקדאין, יוטיוב ועוד)

מעבר לפייסבוק ואינסטגרם יש עוד רשימה ארוכה של רשתות חברתיות לפרסום העסק שלך. למעשה, רשתות חברתיות צצות כמו פטריות אחרי הגשם. את לא צריכה להיות בכל הרשתות החברתיות! אז איך תדעי איפה לפרסם? לכל אחת הייחוד שלה, כל פלטפורמה מציעה דרך אחרת לשיווק ועם הדרך הזו מגיע גם פילוח מסוים של קהל שנמצא בפלטפורמה הזו. חפשי את הרשת החברתית שבה נמצא קהל היעד שלך ושבה את יכולה לשים על העסק שלך את הזרקור הכי מחמיא ומנצנץ. פינטרסט לבלוגרית, טיקטוק לקהל של מתבגרים (אבל לא רק!), לינקדאין לביזנס טו ביזנס, יוטיוב לסרטוני וידאו ועוד.  

נטוורקינג בקבוצות פייסבוק

עוד מקום שבו אפשר לשווק את העסק שלך הוא קבוצות פייסבוק. איך מפרסמים בקבוצות פייסבוק? בוחרים קבוצות רלוונטיות לעסק, רמז: לא קבוצות שהן לא לוח מודעות, קוראים ומבינים את החוקים של הקבוצה, מבצעים אינטראקציה אמיתית בקבוצה מתוך רצון לתרום לקבוצה, מצד אחד, ולקבל עזרה, מצד שני.

הקמת אתר לעסק

כל עסק צריך אתר משלו, האבינג דט סייד, בכל זאת לא פתחתי את הכתבה עם הקמת אתר לעסק. למה לדעתי לא כדאי להתחיל עם אתר? כי העסק יעבור תהליך של התהוות ולא מעט שינויים, בעיקר בשנים הראשונות שלו. אם רק עכשיו פתחת את העסק, את תראי שבשנתיים הראשונות הוא יכול לעבור אפילו מהפך של 180 מעלות. לכן, אני חושבת שכדאי להשאיר את הקמת האתר לשלב שהעסק כבר קצת יותר מבוסס. לעומת אתר, ברשתות החברתיות הדברים שאנחנו מפרסמות עולים במהירות ויורדים באותה המהירות למטה, ונעלמים בתהום הפוסטים. בפרופיל עסקי בפייסבוק, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת אפשר בקלות ובמהירות לשנות את כל ההוויה של הפרופיל ע"י החלפת באנר ועריכת הביו / האודות. לעומת זאת, באתר שינוי של 180 מעלות לפעמים יצריך בניית אתר חדש מאפס.

כבר יש לך עסק מבוסס? את מקימה אתר לעסק? שאפו! מוזמנת לבדוק אילו 6 עמודי תוכן כל אתר חייב!

רשימת תפוצה בניוזלטר

שיווק במייל לרשימת תפוצה זה אחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר. בעזרת רשימת תפוצה אליה תאספי קהל יעד ספציפי ומפולח היטב, תוכלי ליצור מערכת יחסים לטווח ארוך עם הקהילה שלך, להשאיר אותה במשפך השיווקי וליידע על כל מבצע / שינוי בעסק. רשימת תפוצה היא כלי חזק, שאם יודעים איך להשתמש בו, התוצאות מרשימות! עוד על רשימות תפוצה ולמה כל עצמאית חייבת ניוזלטר כתבתי כאן >>

לדוגמא, אם את עצמאית ומה שאני כותבת פה באתר מעניין אותך ותורם לך, את יכולה להירשם לרשימת התפוצה של המגזין ולשמוע ראשונה, כשכתבה חדשה ומנצנצת יוצאת לאור.

קבוצת וואטס אפ

הוואטס אפ אולי לא נתפס בעינייך כמו רשת חברתית, אבל הוא סוג של רשת חברתית או רשימת תפוצה לכל דבר ועניין והוא ערוץ שיווק לגיטימי לגמרי (אם המשתמש.ת אישר.ה כמובן). ניתן ליצור קבוצות וואטס אפ שקטות או פעילות בהתאם לווייב של הקהילה ולמהות של העסק.

לסיכום, חשוב לדעת, כי עולם השיווק הדיגיטלי צופן בחובו אינסוף דרכים לשיווק העסק שלך, החוכמה היא לבחור איפה להשקיע את הזמן ו/או את הכסף שלך, כדי להניב את התוצאות הכי טובות.

איפה את משווקת את העסק שלך? מוזמנת לספר לי בתגובות!

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

10 תגובות על “קידום עסקים אונליין: איפה לפרסם את העסק שלי?”

  1. יפעת חן כהן

    את מלאה ידע, הפוסטים שלך מקיפים מאד ותמיד מעוררים מחשבה או אפילו מניעים לפעולה ושיפור. תודה רבה רבה על מעיין הידע שהוא את!

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      יפעת אהובה אחת! כמה מחמאות, מסמיקה כמו עגבניה, תודה רבה רבה – את משהו!

  2. הילה לוי - תלתלים בלוג אופנה ולייף סטייל

    שנים עבדתי קשה כדי לפרסם אורגנית את הבלוג שלי והמדיות ולאחרונה אני תוהה אם שווה גם להכניס אפיק ממומן כלשהו. תודה על כל הידע.

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      אני חסידה של קידום אורגני ומתחילה לחשוב על הכיוון בעצמי 🙂

  3. פוסט אינפורמטיבי מקיף ומעולה כהרגלך! הרבה נקודות למחשבה.
    אני אגב כן מאמינה שכדאי לעסק בתחילת הדרך להקים אתר (נגיד אחרי חצי שנה-שנה של פעילות), אבל לא אתר מלא בעיצוב אישי. משהו קטן בשביל נוכחות דיגיטלית בגוגל, מתוך הבנה שבהמשך יהיה כדאי להקים משהן יותר רציני. זאת דעתי 🙂

    1. עמית בר - בָּרוּשְקָה

      מסכימה איתך, במידה והעסק התגבש ויש איזה חזון ברור אפשר להקים אתר בסיסי ולקחת בחשבון שבהמשך יהיה צורך בשדרוג, עדכון או שינוי שלו, כי זה קצת כמו ביצה ותרנגולת – איך תגדלי ותדייקי את העסק אם לא יהיו לקוחות? ואיך יהיו לקוחות אם לא יהיה אתר? פשוט מה שקורה פעמים רבות זה שאחרי חצי שנה עוד אין משהו מגובש לצאת איתו לעולם. אני באופן אישי (בידעבד) הייתי הולכת בתור התחלה על משהו בסיסי מאוד, מתוך הבנה שתהיה גדילה בעתיד, ובנוסף שמה כל חודש כסף בצד, כדי שכשארצה להקים אתר יהיה לי את התקציב להשקיע באתר "כמו שצריך".

      1. בהחלט בסיסי מאוד! מסכימה איתך במיליון אחוז שזאת טעות להקים אתרים מלאים ומורכבים בתחילת הדרך.

  4. דניאלה סתרן רייפן

    וואו – זה פוסט חשוב ומעיר למחשבה.. וכל כך הרבה לינקים שאני רוצה להיכנס ולקרוא גם אותם!! רושמת לי לעשות זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: