כשכל הרשת גועשת ורועשת סביב הסרט הדוקומנטרי על שי-לי שינדלר, וכשעיקר השיח הוא סביב "אוי אוי אוי", אני, שלא ראיתי את הסרט אלא רק את התגובות, אצתי רצתי לבדוק מה כל כך טוב בסטרטאפ של בן זוגה של שינדלר, ליעד אגמון, ואיך הרעיון שלו יכול לתרום לי לעסק. לא, לא התבלבלתי, לא רצתי לראות את הסרט, אלא התמקדתי במה שיותר חשוב! אבל מה יותר חשוב מהסרט? הרעיון שעומד מאחורי הסטרטאפ! כי כשאחת החברות הבינלאומיות הענקיות בעולם כולו, כמו מקדונלד'ס, קונה חברה ב-300 מיליון דולר, אני מבינה שיש בה משהו מנצנץ והיא מעניינת אותי. הסיבה השנייה היא, שאני פחות מתחברת לכל השיימינג הזה שרץ ברשתות. אני חושבת שלשים את ההגשמה שלך בצד, גם אם שזה רק לתקופה, זו החלטה מורכבת, ואני חושבת שלהיות הבעלים של סכום כסף כל כך גדול זה לא דבר פשוט בכלל! אני יודעת שכל אחת רוצה להיות עשירה, ולא מכחישה את זה שגם אני אוהבת כסף, אפילו יש אצלנו ביטוי שגור במשפחה "עדיף להיות עשיר ובריא, מעני וחולה", ובכל זאת, סכום כל כך אינסופי זה דבר שעלול להיות עול אם לא מתנהלים איתו נכון.
האבינג דאט סד, אפילו לא ראיתי את הסרט, ככה שאין לי מושג על מה המהומה ואת האמת שזה גם לא החלק שמסקרן אותי, אז בואו ניגש למה שבאמת מעניין.
אז מי היא חברת הסטרטאפ הזאת של ליעד אגמון, שנמכרה ב-300 מיליון דולר?
לחברת הסטרטאפ המדוברת קוראים דיינמיק יילד (Dynamic Yield), והיא הוקמה בשנת 2012 על ידי ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ'. 7 שנים אחרי, בשנת 2019, היא נמכרה למקדונלד'ס ב-300 מיליון דולר, ובסוף שנת 2021 נמכרה לחברת מאסטרקארד, על פי המידע במרשתת בסכום מעט גבוה יותר. זה לא שמקדונלד'ס יפסיקו להשתמש בטכנולוגיה של החברה, הם פשוט לא יחזיקו אותה כבעלים.
מה Dynamic Yield עושה?
בגדול, הטכנולוגיה של דיינמיק יילד מסייעת למותגים להכניס יותר כסף בעזרת התאמה אישית של השיווק ללקוחות. בקטן, החברה משתמשת בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות נוספות, כדי ללמוד את הלקוחות ולספק תוכן מותאם בתפירה אישית, המבוסס על תנאים סביבתיים ותרבותיים, כמו תאריכים, חגים או מזג אוויר, והתנהגות הלקוח, כמו רכישות קודמות ועוד. הלקוחות מקבלים חוויה מותאמת אישית והחברה מכניסה יותר, לי זה נשמע כמו ווין ווין.
מה הכוונה תוכן מותאם בתפירה אישית?
נגיד שמזג האוויר חם מאוד היום, מסך הרכישה של מקדונלד'ס יכול להציע ללקוחות גלידה, ובכך גם להגדיל את הרכישה וגם להפוך את הלקוח למרוצה יותר.
ומה אם עכשיו מוקדם בבוקר, אולי הוא יציע ללקוח קפה?
ואם הלקוח רכש בעבר צ'יפס בטטה, אולי הוא ירצה אותו עכשיו שוב?
דוגמאות נוספות:
אם הלקוח קנה חיתול ניו בורן בחנות תינוקות לפני שנה אז היום יש לו תינוק בן שנה ואפשר להציע לו בפופ אפ בימבה או צעצוע התפתחות אחר מותאם לגיל שנה.
אם הלקוח פרסם שהוא התארס אפשר להקפיץ לו טבעות נישואין ואולמות אירועים.
אם הלקוח ישן בשעות הבוקר וער בשעות הקטנות של הלילה אפשר להציע לו קפה דווקא בחצות.
והשמיים הם הגבול.
למה פרסונליזציה חשובה כל כך?
בעולם השפע של היום ותרבות הבינג' בה אנשים צורכים את התוכן והמוצרים שלהם, חברות שלא משכילות לעשות פרסונליזציה, עלולות להישאר מאחורה. לכן, כל מה שאפשר לעשות כדי שהאתר, האפליקציה או דף המכירה של המותג יזהה את הלקוח ואת הרצונות שלו, אולי אפילו לפני שהוא מבין מה הוא רוצה, יכול לעזור ללקוח בבחירת המוצר, להקל עליו ברכישה, לשפר לו את החוויה וגם להגדיל את הסיכוי שהוא יחזור לרכישה חוזרת.
איך כל זה עוזר לי למנף את העסק שלי ואיך זה יכול לעזור לך למנף את העסק שלך?
דבר ראשון, אחד מהחיפושים הכי חמים עכשיו ברשת זה שי לי שינדלר וליעד אגמון, אז הכתבה שלי היא לגמרי RTM לנושא, אבל היום זה הנושא הכי חם ומחר כבר לא. לכן, הדבר שני, והיותר חשוב, הוא שאחרי שהבנתי מה החברה של אגמון, שנמכרה במיליונים, עושה אני יכולה לחשוב איך אני מטמיעה ומאמצת את הרעיון בעסק שלי. כמובן שאני לא גונבת ממנה שום דבר ואין לי את הקוד של החברה, אבל אני מאוד אוהבת לחשוב כמו מותגי ענק, כמו מקדונלד'ס, עם התאמות לגודל המותג שלי, כמובן.
ספרי לי האם יש לך פרסונליזציה במותג שלך או איך את מתאימה את השיווק שלך באופן אישי ללקוחות?
וככה על הדרך, ראית את הסרט? שווה לי לראות?
2 תגובות על “פרסונליזציה: איך שי לי שינדלר עזרה לי למנף את העסק?”
וואו כתבה מעניינת ממש!!
אשמח לקרוא עוד על איך יוצרים פרסונליזציה, אבל בגדול, עם כמה שזה נשמע מפוצץ, אני חושבת שזה פשוט לעובד בשיטת שיווק לאווטאר. לכתוב פוסט כשיש לנו לקוח ספציפי בראש, האם הוא יתרגש, יפעל, יגיב למה שעשינו? מה דעתכן? יש דרכים נוספות?
הי רחל, פרסונליזציה זה בהחלט עולם מרתק ובייחוד שככל שמדייקים אותה זה משפר את חוויית הלקוח, וכשחוויית לקוח טובה ככה יותר סיכוי שהוא ימליץ, יחזור וכו'.
רצוי לעשות לכל עסק אפיון מי קהל היעד שלו, מה הוא אוהב, מה הוא לא אוהב, מתי הוא צורך את השירותים או המוצרים של העסק, למה, מה הבידול של העסק, מה העסק נותן לו ספציפית ועוד – ככה אפשר לבנות אינסוף קהלים וכמובן להתאים עבורם את החוויה מא' ועד ת'