צ'קליסט לבניית אתר: 11 צעדים בדרך לבניית אתר לעסק

החלטת לבנות אתר לעסק? ברכות! עכשיו את שואלת: איך לצאת לדרך? שאלה טובה, בשביל לענות עליה אספתי עבורך צ'קליסט עם 11 צעדים שחשוב שתעשי בדרך לבניית האתר המנצנץ שלך. באיזו פלטפורמה לבנות את האתר? וויקס או וורדפרס? לבנות אתר לבד או עם אשת מקצוע? מה זה אינדוקס? ומה החשיבות של רספונסיביות? כל זאת ועוד בכתבה הבאה

ההחלטה לבנות אתר לעסק היא אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי עבור העסק שלי. בניית אתר לעסק מקדמת את השיווק של העסק בכמה וכמה צעדים קדימה ממגוון סיבות, ואני הגעתי בדיוק לשלב שזה היה הכי נכון עבור העסק שלי לעשות את הקפיצה הזו קדימה.  לא מעט פעמים אני נתקלת בשאלה האם כל עסק חייב אתר? והתשובה שלי היא כעקרון כן, אבל תלוי באיזה שלב. כמו שאני תמיד אומרת, אין תשובה אחת שנכונה לכל העסקים, וגם במקרה הזה, אין מה לרוץ ולהקים אתר בשלבים בוסריים של העסק אלא אם כן זה הערוץ השיווקי שהחלטת שיהיה הכי נכון עבור העסק.

אם את עדיין בשלב של התלבטות אם להקים אתר או לא עניתי על השאלה הזו בכתבה 10 סיבות שהעסק שלך צריך אתר, שתעזור לך להחליט אם כדאי לך להקים אתר עכשיו או אולי עדיף לחכות. על בחירת שרת אחסון תוכלי לקרוא כאן >> ועל סליקה לחנות ווקומרס כאן >>

ואם את מקימה אתר לעסק קבלי צ'קליסט עם 11 צעדים שאסור לפספס בדרך לאתר חדש:

1. אפיון אתר

אפיון האתר הוא תהליך מתמשך, שכדאי שתתחילי לפני הכל. בהמשך, בכל קבלת החלטה תשאלי את עצמך האם היא תואמת לאפיון, ואם היא לא תצטרכי להתאים אותה לאפיון או לחזור ולדייק את האפיון. איך עושים אפיון לאתר? תתחילי עם רשימת תשובות לשאלות: מה המטרה של האתר? מי קהל היעד? מה את רוצה להציג באתר? מי המתחרים ומה יש באתרים שלהם? איזה ערכים עומדים מאחורי המותג שלך? מה השפה הוויזואלית והטקסטואלית שמתאימה למותג? בעזרת ניתוח המותג לעומק ואפיון מסודר תחסכי לעצמך הרבה זמן וכאב ראש בהמשך, האתר יהיה מדויק יותר וימיר לידים טובים יותר להתעניינות בשירות / רכישת מוצר.

2. מחקר מילות מפתח

מילות מפתח הן המילים שבעזרתן הגולשים ימצאו את האתר שלך. מה מילות המפתח שאנשים מחפשים? באיזה תדירות מחפשים כל ביטוי? כמה תחרות יש עבור כל ביטוי? באיזה ביטויי מפתח המתחרים שלך משתמשים? אילו מילות מפתח חשבת שמחפשים, אבל בתכל'ס הם לא מעניינים אף אחד? ועל איזה ביטויים בכלל לא חשבת, אבל מחפשים אותם באופן די תדיר?

בעזרת חקר מילות המפתח תוכלי להחליט על היררכיה נכונה באתר, להבין איזה עמודים צריכים להיות ראשיים, ואילו משניים, מה צריך להופיע בתוכן של האתר – משמות הלינקים, הכותרות, תיאורי התמונות ועד הטקסט הכתוב.

חקר מילות מפתח יעזור לקידום של האתר ויקל על מנועי החיפוש להציף אותו לקהל היעד הרלוונטי.

3. כתיבת תוכן

אמנם אני כותבת תוכן, אז זה הכי מתבקש שאחד הדברים הראשונים שאדבר עליהם בהקשר של בניית אתר יהיה תוכן, אבל יש עוד מיליון סיבות מעולות למה תוכן הוא ה-דבר הכי חשוב באתר שלך. תוכן הוא מה שיביא גולשות לאתר, תוכן הוא מה שישאיר את הגולשות באתר ותוכן הוא מה שיגרום להן לקנות מהמותג. אז לפני שאת בכלל ניגשת לבניית האתר עצמו, לעיצוב שלו, לשאלות כמו וורדפרס או וויקס? לבד או עם איש מקצוע? ועוד שלל תהיות, שתתעסקי בהן לקראת בניית אתר חדש, אני ממליצה בחום לעשות סדר בתוכן שאת מתכוונת שיופיע באתר. בעזרת אפיון האתר ומחקר מילות המפתח תוכלי להכין חומר כתוב, תמונות, סרטוני וידאו ועוד חומרים לאתר. אחרי שהתוכן יהיה מסודר וברור, תוכלי לגשת לפרקטיקה, ולקבל החלטות בהתאם אליו, במקום להתאים את התוכן למגבלות עיצוביות או כל מגבלה אחרת.

ברושקה שירותי כתיבת תוכן לעסקים נוצצים במיוחד, צילום: ורד שיינר
ברושקה שירותי כתיבת תוכן לעסקים נוצצים במיוחד, צילום: ורד שיינר

4. עמודי תוכן חשובים

את התוכן שהכנת לאתר תצטרכי לחלק בעמודים השונים של האתר. עמוד אודות שיעזור לקהל להכיר אותך, עמוד בלוג שיעזור לך לשפר את ה-SEO של האתר, עמוד צור קשר שיעזור לגולשות לדבר איתך, אם את מוכרת מוצרים חנות אונליין עם מוצרים, אם את מציעה שירותים עמוד המציג את השירותים שלך, תיק עבודות להצגת הפרויקטים המנצנצים שלך ועוד עמודים על פי התוכן שיש לעסק להציג.

כתבתי מה הם 6 עמודי תוכן שחובה שיהיו בכל אתר כאן >>

5. בחירת פלטפורמה

כדי לבנות אתר צריך לבחור פלטפורמה עליו הוא יישב. יש פלטפורמות רבות לבניית אתרים וחנויות אונליין: וורדפרס, וויקס, שופיפיי, קאש קאו, אטסי ועוד. לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות, ככה שאין כאן נכון ולא נכון, מומלץ לבחור על פי הצרכים, המטרות וקהל היעד אליו את מכוונת. וורדפרס היא הפלטפורמה הכי פופולרית, עם יכולות גבוהות מבחינת זמן טעינה, הצע של ווידג'טים רבים, מבחר תבניות והכנה טובה לקידום. מצד שני, לא פשוט ללמוד אותה (אם כי אפשרי), אך אם אין לך גישה טכנית יש סיכוי טוב שתצטרכי איש מקצוע שיקים ויטפל בשוטף באתר. וויקס הישראלית היא פלטפורמה קלה גם למתקשים טכנית, עם מספר תבניות למגוון אתרים. יש הטוענים כי זמן הטעינה ויכולות הקידום בוויקס נמוכות, אך בשנים האחרונות היא קפצה מדרגה ובעבודה נכונה אפשר לקדם גם אתר וויקס. אטסי האמריקאית היא פלטפורמה להקמת חנות לעבודות יד. אטסי היא כמו קניון רב קומות עם מיליוני חנויות, ולכן יש בה תחרות עצומה על SEO, מצד שני זו פלטפורמה סופר קלה להקמת חנות. בחני את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה וקבלי החלטה מושכלת מהי הפלטפורמה הכי נכונה עבור העסק שלך.

6. עיצוב האתר

העיצוב של האתר הוא חלק לא פחות חשוב בבניית אתר מנצנץ. עיצוב טוב יחמיא לתוכן, יעזור לזרימה נכונה וטובה באתר ויוביל את הגולש בדיוק לאן שאת מחליטה. אם את לא לוקחת מעצבת גרפית למיתוג ועיצוב האתר, יש לי עבורך כמה טיפים:

  • תבנית מוכנה מראש: מומלץ להתחיל אתר מתבנית שמאוד קרובה לתוצאה הסופית שאת רוצה להשיג.
  • פלטת צבעים: בחרי 2-3 צבעים שמדברים את המותג שלך, צבע ניטרלי כהה שישמש לכותרות, וצבע ניטרלי בהיר שישמש לרקעים. אל תתפזרי ותוסיפי צבעים נוספים, כי ערבוב גדול יותר יצור בלאגן בעיניים.
  • פונטים: ביחרי עד 2 פונטים – הראשון לכותרות, השני לטקסט. בליל של פונטים שונים יצור בלאגן עיצובי לא נעים ויפריע לקריאה.
  • גדלים: הגדירי ברירת מחדל מבחינת גדלים – גודל אחד לכותרות, גודל אחד לטקסט, גודל אחד לתמונות, גודל אחד אייקונים וכו'.
  • אוויר: תדאגי לחללים ריקים, מרווחים, שנותנים לגולשים קצת אוויר לנשימה בין לבין הדברים.

7. חיבור לתוכנות אנליזה

אחד הדברים החשובים שצריך באתר זה הטמעה של מערכות שינטרו את הביצועים בו. תוכנות כמו גוגל אנליטיקס, הפיקסל של פייסבוק, גוגל תג מנאג'ר ועוד. תוכנות אלו יעזרו לך להבין מי קהל הגולשים שמגיע לאתר, מאיזה מקור הגיעו אליו, באילו מילות חיפוש השתמשו בגודל כדי להגיע לאתר, באיזה דפים שהו יותר ובאילו פחות, מי השאיר עגלה נטושה בחנות אונליין, צביעת קהלים לפייסבוק ועוד נתונים שהם הלחם והמים של כל בעלת אתר. בעזרת הנתונים תוכלי לעשות רימרקטינג ללקוחות שביקרו או רכשו באתר, להסיק מסקנות לגבי קמפיינים רצים, למדוד ולשפר תהליכים שיווקיים. כדי להבין את התוכנות הללו ואיך הן עובדות צריך ללמוד אותן, אבל אפילו שכרגע זה אולי נראה מסובך, כדאי בתור התחלה להטמיע אותן באתר ולתת להן להתחיל לעבוד. איסוף הנתונים יתחיל מהרגע שבו הטמעת את התוכנה, ואין אפשרות לאיסוף המידע רטרואקטיבית, לכן חשוב לבצע הטמעה כבר בהקמת האתר, בהמשך אם תלמדי איך התוכנות הללו עובדות או אם תיקחי אשת מקצוע לקידום האתר / קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק יהיה אפשר לעשות שימוש במידע שנאסף.

8. קישורים פנימיים וחיצוניים

בניית פרופיל קישורים פנימיים וחיצוניים איכותיים, חשוב לקידום האתר. כמובן שלא כל קישור הוא קישור "טוב", לכן חשוב לדאוג שהקישורים יהיו איכותיים, מגוונים וטובים, עם טקסט עוגן רלוונטי והגיוני, ממקור אמין ורלוונטי לנושא בו האתר שלך עוסק ועוד.

9. אינדוקס

בסופו של דבר המטרה שלך צריכה להיות שקהל רלוונטי ייכנס לאתר שלך, וכדי להגדיל את הסיכויים שזה יקרה את צריכה שימצאו אותו במילות החיפוש הרלוונטיות במנוע החיפוש, הגדול ביותר בעולם, גוגל. מציאה של האתר בגוגל תתבצע רק אחרי שגוגל "יזחל" באתר ויסרוק את עמודי האתר, ואח"כ יבצע פעולת אינדוקס לכל עמוד. באופן עקרוני גוגל יעשה את העבודה הזו עצמו, אבל אפשר לנקוט מספר פעולות על מנת להקל עליו ולעיתים אף לזרז את תהליך האינדוקס כגון עדכון מפת אתר XML והגשת בקשה לאינדוקס בגוגל סרץ' קונסול (Google Search Console).

10. רספונסיביות

אתר רספונסיבי הוא אתר שיודע להתאים את תצוגת המסך באופן אוטומטי לפרופורציה והרזולוציה של המכשיר שבו מתבצעת הגלישה. לדוגמא: לפטופ, נייד מבוסס אנדרואיד, אייפון, טאבלט וכו'. אתרי וורדפרס הם אתרים רספונסיביים , אך כמובן שיש לעשות התאמות בעיצוב כדי שהתצוגה תהיה מותאמת באופן מלא ומיטבי למסכים המרכזיים בהם נעשה שימוש. מאחר והיום זה ידוע כי רוב הגלישה מתבצעת במובייל, ומצד שני יש עדיין אנשים שמשתמשים במחשבים הנייחים / לפטופים, חשוב שהאתר יהיה רספונסיבי ומותאם למסכים השונים.

רספונסיביות גם באייפון, ברושקה צילום: ורד שיינר
רספונסיביות גם באייפון, צילום: ורד שיינר

11. פרסום ושיווק האתר

האתר מוכן? מזל טוב! עכשיו הגיע הזמן לספר עליו לעולם הרחב. תוכלי לקרוא איפה לפרסם את העסק שלך כאן >>

יש לך כבר אתר לעסק? שתפי בתגובות איך היה לבנות אותו והאם ביצעת את כל השלבים בצ'קליסט.

שתפו הלאה:
ראשי פרקים

בא לך לדעת ראשונה כשאני מפרסמת כתבה חדשה?

עוד מהמגזין
'עצמאית ומאושרת'

2 תגובות על “צ'קליסט לבניית אתר: 11 צעדים בדרך לבניית אתר לעסק”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
ברושקה - עמית בר

יאי!

המייל הראשון נשלח אלייך ממש עכשיו

יכול להיות שהוא בספאם או בקידומי מכירות

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

ברושקה - עמית בר

יאי!

הצטרפת למועדון הלקוחות של כוכבית

מייל עם קופון נשלח אלייך ממש עכשיו

(יכול להיות שהוא בקידומי מכירות או בספאם)

עוד נצנצים יגיעו בהמשך ✨

איזה כיף שאת כאן!

אני רואה שהמגזין 'עצמאית ומאושרת' מדבר אלייך

רוצה לקבל מייל חודשי עם כל העדכונים החמים מעולם השיווק הדיגיטלי? הרשמי כאן

ברושקה - עמית בר

בא לך לפטפט?

מעולה!

 אני גם כאן: