מילון מושגים לשיווק דיגיטלי
שלום לך עצמאית יקרה,
אם את מחפשת הסבר למושגים מעולם השיווק הדיגיטלי – הגעת למקום הנכון! עצמאיות, ובמיוחד אלו שהן וואן וומן שואו, עושות את רוב, אם לא את כל, הפעולות בעסק – צילום תמונות, כתיבת תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, נטוורקינג להפצת העסק ועוד; וזה הכי הגיוני שתתקלי לא פעם במושגים מקצועיים, שאת לא מכירה. במיוחד עבור הסיטואציה הזו, כתבתי את מילון המושגים לעצמאיות, עם כל המושגים החשובים מעולם השיווק הדיגיטלי.
עשיתי מאמץ לכתוב את כל המושגים בשפה ברורה ונגישה, אז עכשיו תורך! מה את צריכה לעשות?
1. אם השכלת ונהנית מהמילון תני איזה סימן, שאדע שהוא עזר לך.
2. אם יש מושג שקראת ולא הבנת, את יותר ממוזמנת לכתוב לי בתגובות ואשמח לדייק אותו.
3. אם יש מושג שחיפשת ולא מצאת, תכתבי לי, כדי שאוסיף אותו למילון.
אוטומציה: מעבר מתהליך ידני לתהליך אוטומטי לצורך שיפור וייעול תהליכים בעסק.
אופטימיזציית מנועי חיפוש (SEO): בלעז: SEO – Search Engine Optimization. מושג מעולם קידום האתרים האורגני, הכולל בתוכו את כל הפעולות, שיש לבצע כדי לייעל את מציאת האתר במנועי החיפוש ולהגדיל את התנועה האורגנית (שאינה ע"י פרסום ממומן) לאתר. הפעולות הכלולות בתהליך SEO הן: שימוש במילות מפתח, כתיבת תוכן חדש ועדכני בתדירות גבוהה, יצירת קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים לאתר ועוד. חשוב לבצע SEO לאתרי עסק, חנויות אונליין וכל נכס דיגיטלי של העסק, כדי להגדיל את התנועה לאתר ובסופו של דבר גם את הרווחים.
אינדוקס: רישום ערך באינדקס של מנוע חיפוש כגון גוגל.
אינסטגרם (Instagram, קיצורים: אינסטה, אינסטוש): רשת חברתית מבוססת אפליקציה לנייד לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים. באינסטגרם אפשר לפתוח משתמש פרטי או פרופיל עסקי ולקדם את העסק בעזרת תוכן ויזואלי וטקסטואלי. ע"ע סטורי, האשטג.
אפשר לבקר באינסטגרם של ברושקה כאן >>
אטסי (Etsy): אטסי היא זירת מסחר אלקטרוני. אתר אמריקאי שהוא סוג של קניון אונליין, שהושק בשנת 2005. באטסי אפשר להקים חנות אונליין למכירת עבודות יד פיזיות ודיגיטליות, פריטי אספנות וכלי עבודה ליוצרים. עלויות השימוש הבסיסיות באטסי הן 0.2 דולר אמריקאי (20 סנט) לכל מוצר שמעלים למדף דיגיטלי (נקרא גם "ליסט") למשך ארבעה חודשים + 3.5% עמלה עבור כל עסקת מכירה שבוצעה. אם את מעוניינת לפתוח חנות אטסי ורוצה לקבל 40 ליסטים בחינם אני מזמינה אותך לפתוח את החנות דרך כאן (גילוי נאות: גם אני אקבל 40 ליסטים בחינם אם תרשמי דרך הלינק).
אלגוריתם: אלגוריתם הוא הקוד שעומד מאחורי התוכנה. בשיווק ברשתות חברתיות אם מבינים את האלגוריתם, מבינים למעשה איך אותה רשת חברתית עובדת, או איך ה"מוח" של הרשת החברתית פועל. מתוך הבנת האלגוריתם ניתן להסיק איך לשווק באותה רשת באופן אופטימלי.
אלמנטור: אלמנטור הוא תוסף וורדפרס מסוג פייג' בילדר (page builder), לבניית ועיצוב אתרים בקלות ובמהירות. זהו תוסף ישראלי – כבוד! ויש לו גירסא חינמית וגירסא בתשלום אלמנטור פרו.
אנבוקסינג (Unboxing): אנבוקסינג היא מילה אנגלית שהושרשה בעגה של הרשתות החברתיות והמשמעות שלה היא סרטון של פתיחת חבילה. סרטוני אנבוקסינג הם אחלה חומר שיווקי למותג איקומרס ורעיון נהדר לסרטון UGC או סרטון של משפיענית שרוצה לקדם מוצרים שקיבלה לשווק.
אתר רספונסיבי: אתר רספונסיבי הוא אתר המשתנה מבחינה עיצובית ופרקטית בהתאם לפלטפורמה בה צופים בו. נהוג להתאים אתרים למחשב PC, מחשבים נייד, טאבלט ומובייל.
באנר: באנר הוא מודעה גרפית אונליין. בעולם הפרסום משתמשים בבאנרים, כדי למשוך קהל מהאתר המפרסם אל אתר מכירת המוצר / השירות שבמודעה.
באנר פייסבוק: באנר בפייסבוק הוא התמונה בחלק העליון של העמוד, קבוצה או אירוע בפייסבוק.
בדיקת A/B איי בי (A/B testing): טסט השוואה בין שתי אופציות שונות לצורך קבלת החלטה איזו מהן היא אופציה אפקטיבית יותר. בבדיקה משווים בין היעילות של גרסה A , לעומת היעילות של גרסה B, השונה בפרמטר אחד בלבד מגרסה A. נהוג לבצע בדיקות A/B בין קמפיינים, דפי נחיתה, אתרים ועוד.
בוט: בוט הוא תוכנת מחשב המבצעת פעולות שונות במקום המשתמש. בעזרת בוט ניתן להפעיל אוטומציה בעסק באופן חיובי או שלילי. דוגמא להפעלת בוט חיובית: שימוש בבוט למענה אוטומטי באתר העסק – שאפו אם את משתמשת בבוט כזה! דוגמא להפעלת בוט שלילית: שימוש בבוט לצורך מתן עוקב והסרת עוקב אחרי מספר ימים באופן שיטתי לצורך שיווק העסק ברשתות חברתיות – אל תשמשי בבוט כזה!
בול בפוני: ביטוי / סלנג המתאר משהו מדויק. מקור הביטוי, כנראה, בשיר "גוליית" של כוורת: "דוד מלך התעצבן, "הרוגטקה תנגן!", אבן לעברו ירה, קלע לו בול בפוני". אפשר להשתמש בביטוי באופן הבא: הפוסט שלך בול בפוני!
בומרית (או בומר): בומרית הוא כינוי למישהי שנולדה בדור הבייבי בום (בין השנים 1946 ל-1964). משמש כסלנג לתיאור מישהי "זקנה וטרחנית". לדוגמא, אם מישהי מעירה לבן שלה "מה זה הטיקטוק הזה שאתה נמצא בו כל היום?", הוא יענה לה "אוקי בומרית" וכך ישתיק אותה, כביכול. או למשל, אם מישהי שולחת כל שישי בוואטסאפ תמונה של פרחים וכותבת "שבת שלום יקיריי" או כותבת פוסט בשלישי עם הכותרת "פעמיים כי טוב".
ביטוי זנב ארוך: ע"ע זנב ארוך.
גוגל (Google): מנוע החיפוש הגדול בעולם (לא מזיק להתחנף אליו!). בגדול, כדאי לכם להיות בצד של גוגל. בקטן, כדאי לכם להיות בצד של גוגל.
גוגל אדסנס (Google adsense): מערכת מונטיזציה של גוגל עבור בעלי אתרים. גוגל אדסנס מאפשרת לבעלי אתרים להרוויח כסף, ע"י מונטיזציה של האתר שלהם, בשתי שיטות. הראשונה, הקדשת אזורים באתר לפרסום מודעות של בעלי עסקים, בנושאים רלוונטיים לקהל היעד של האתר. השיטה השנייה, ע"י הוספת סרגל חיפוש של גוגל באתר.
גוגל אנליטיקס (Google analytics): מערכת חינמית של גוגל המאפשרת לבעלי נכסים דיגיטליים מעקב, ניטור וניתוח של גולשים באתר. גוגל אלינטיקס מציג סטטיסטיקות כמו: מספר כניסות ביום / בחודש, מקור התנועה, מדינות הגולשים, איזה עמודים באתר נצפו, מעקב אחר פעולות המרה ונתונים נוספים, אשר מסייעים בלימוד ושיפור של ביצועי האתר.
דומיין (שם מתחם, Domain): כתובת האתר, או ה-URL הייחודי שלו. כל אתר משוייך לכתובת IP מספרית (ע"ע כתובת IP). דומיין הוא השם המילולי של אותה כתובת IP, והוא נועד לעזור לאנשים לזכור את שם האתר בצורה אינטואיטיבית (לעומת בליל המספרים של כתובת IP). לדוגמא הדומיין שלי הוא www.barushka.co.il. דומיינים נמכרים ע"י רשמים מוסמכים.
דחיסת מילות מפתח (Keywords stuffing): שימוש מוגזם של אותה מילת מפתח באותו עמוד לצורך דירוג גבוה במנועי חיפוש עבור אותו ביטוי. מנועי החיפוש משתכללים והופכים עם הזמן ל"חכמים" יותר, ורואים תופעה זו בעין לא טובה וחשוב לדעת, כי זה עלול לפגוע בדירוג האתר. לכן, חשוב לקחת עבור העסק אשת תוכן, אשר משתמשת במילות המפתח בחוכמה, ומשלבת אותן ביצירתיות בטקסט ללא שימוש מוגזם.
דיוור: ע"ע ניוזלטר.
דף נחיתה: ע"ע עמוד נחיתה.
היפר-קישור (Hyper-link): טקסט לחיץ המקשר למקום מסוים באותו אתר או לכתובת אתר אחרת, בעת לחיצה על הטקסט.
האדר (Header): הכותרת הראשית באתר. בדרך כלל, כותרת זו נמצאת בחלק העליון של האתר ומופיעה באופן רוחבי בכולו. ההאדר מכיל מידע חשוב מאוד ועוזר למנועי החיפוש להבין במה האתר עוסק. לדוגמא: באתר שלי, ההאדר הוא הסרגל העליון ובו הלוגו ברושקה, והתפריט "בית, נעים להכיר, המגזין עצמאית ומאושרת…". כותרות נוספות יסומנו תחת 1H,2H וכן הלאה.
האשטג (Hashtag): או בעברית תג הקבצה, שרשרת מילים המופיעה אחרי הסימן סולמית # ומתייגת פוסטים לפי נושא נבחר כך שנוצרת גלריית פוסטים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק ועוד.
הוצאה מוכרת: הוצאה ששימשה את העסק לצורך ייצור הכנסה.
היילייטס (Highlights): פיצ'ר באפליקציית אינסטגרם, המאפשר נעיצה של סטוריז בחלק העליון של הפרופיל.
הנעה לפעולה (call to action): ע"ע קריאה לפעולה.
הפנייה 301 (Redirect 301): הפנייה המיידעת את מנוע החיפוש כי הלינק הועבר ושונה ללינק אחר. שינוי לינקים או מחיקתם מצריכים שימוש בהפנייה מסוג זה, על מנת להימנע ממצב של לינק שבור ושגיאת 404. הפנייה מהסוג הזה חשובה לקידום האורגני ועוזרת לגולשים להגיע לתוכן שחיפשו.
הצעת מכר ייחודית (USP – Unique Selling Proposition / Point): אסטרטגיה שיווקית בה מנסחים הצעה שהלקוחות לא יכולות לסרב לה. הצעה כה משכנעת, שיכולה להעביר את הלקוח.ה מחברה מתחרה לחברה שלך. הצעה כזו כוללת את היתרונות המובהקים שיש למותג להציע, היא למעשה מדגישה את הבידול של המותג או של אחד ממוצריו במסר אחד מבדל, ברור ומשכנע – בול בפוני!
וויקס (Wix): פלטפורמה לבניית אתרים. וויקס פותחה בישראל, בכל זאת אנחנו סטארט אפ ניישן. וויקס היא פלטפורמה סופר ידידותית למשתמש עם ממשק סגור שמאפשר גם לטכנופובים להקים אתר בעצמם, ללא כל ידע קודם. שאלת מיליון הדולר שנשאלת בקבוצות עצמאים ועצמאיות רבות: האם לבנות אתר בוויקס או בוורדפרס?
ויראלי (Viral): מושג שמשמש לתיאור פוסט / פרסום מוצלח מאוד שהתפשט ברחבי הרשת כמו מגיפה (בקטע טוב, ולא כמו הקורונה). אין מספרים מוחלטים, שהופכים פוסט לפוסט ויראלי, כי הכל יחסי בחיים. ניתן להגיד, כי פוסט ויראלי הוא פוסט שקיבל תשומת לב גבוהה יותר ביחס לתשומת לב שקיבל פוסט ממוצע, בצורת שיתופים, תגובות, לייקים ועוד.
וורדפרס (WordPress): פלטפורמה לבניית אתרים. וורדפרס נחשבת לפלטפורמה סופר מקצועית עם יכולת גבוהה המתבטאת בגמישות ובמגוון האופציות שהיא מציעה. לדוגמא, האתר שלי בנוי על פלטפורמת וורדפרס עם אלמנטור. שאלת השאלות: האם לבנות אתר בוורדפרס או בוויקס?
ווקומרס (Woocomerce): תוסף וורדפרס חינמי להקמת חנות אונליין E-Commerce. ווקומרס מציעה פתרון אלגנטי להקמת חנות דיגיטלית על דומיין ששייך לך באתר stand alone, לעומת חנות בפלטפורמות כמו אטסי או שופיפיי שלא בבעלותך. התוסף הוא למעשה ממשק להקמה קלה של עמודי מוצרים, עגלת קניות, קופה ותשלום בסליקה.
לדוגמא: החנות כוכבית – מוסיפה נצנוץ למשרד שלך! הוקמה בעזרת תוסף ווקומרס.
זנב ארוך (Long Tail): צירוף של ביטויי / מילות מפתח שגולשים מחפשים. ככל שהצירוף ארוך יותר כך החיפוש הוא יותר ממוקד ומדויק. לדוגמא, עבור חנות לכובעים, ביטוי זנב ארוך יכול להיות: כובע קיצי לנשים עשוי קש עם תחרה שחורה.
חשיפות (Impressions): מדד המראה את מספר הפעמים שבו עמוד באתר או פוסט נצפה ע"י גולש. מדד החשיפה מראה את כמות הא.נשים שנחשפו לתוכן ולאו דווקא קראו אותו או התעכבו עליו. עוד חשוב לדעת, כי מספר החשיפות אינו מודד כניסות ייחודיות (reach), זאת אומרת, שאם אותו אדם נחשף פעמיים לאותו התוכן הוא נספר פעמיים.
חשיפות ייחודיות (Reach): מדד המראה את כמות הא.נשים שנחשפו לתוכן כלשהוא: עמוד באתר, פוסט בפייסבוק וכו'. כל אדם נספר פעם אחת בלבד, גם אם צפה בתוכן פעמיים ויותר. מספר החשיפות הייחודיות (Reach) יהיה קטן או שווה למספר החשיפות (Impressions).
חיפוש אורגני: ע"ע תוצאות חיפוש אורגניות.
חנות אונליין: ע"ע מסחר אלקטרוני E-commerce.
טוויטר (Twiter): רשת חברתית חינמית המאפשרת לא.נשים להעביר מסרים כתובים של עד 280 תווים, תמונות וסרטונים של עד 140 שניות. טוויטר נוסדה בשנת 2006, הלוגו שלה הוא ציפור כחולה והמסר נקרא "ציוץ" או "טוויט". הייחוד של טוויטר מתבטא בעובדה שאין סינון תכנים, הכל הולך!
טיקטוק (TikTok): רשת חברתית, שהושקה בשנת 2016 בסין בשם Douyin, ויותר מאוחר לשאר העולם השם טיקטוק. בטיקטוק ניתן ליצור קטעי וידאו קצרים ולשתפם.
טקסט עוגן (anchor text): טקסט שמכיל היפר-קישור לחיץ. לקישורים תפקיד חשוב בתחום קידום האתרים באופן כללי, ולטקסט עוגן בפרט. בעזרת טקסט העוגן (מילה או משפט) מנוע החיפוש "מבין" את הנושא בו עוסק הקישור ובכך משפיע על דירוג האתר המקושר בתוצאות החיפוש.
טראפיק (תנועה לאתר, Traffic): כמות הגולשות שנכנסות בזמן מסוים לאתר. אפשר להגדיל את ביצועי ואפקטיביות האתר ע"י הגדלת התנועה האיכותית לאתר בתהליכי SEO, בחינה של התנועה ומקורה בגוגל אנליטיקס, בניית קישורים חיצוניים ועוד.
טרדס (או ט'רדס, Threads): ע"ע תרדס.
יוטיוב (YouTube): רשת חברתית לאחסון, שיתוף וצפייה בסרטוני וידאו, שנוסדה בשנת 2005. משתמש.ת המפעיל.ה ערוץ יוטיוב נקרא.ת "יוטיובר.ית". כל צופה יכול לסמן לייק (אהבתי) או דיסלייק (לא אהבתי) ולהגיב בכל סרטון.
יוניקורן (חד קרן Unicorn): סטרטאפ פרטי ששוויו מעל מיליארד דולר / השיר איתו נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון 2023 / כשאומרים על מישהי שהיא חדת קרן מתכוונים שהיא נדירה ויוצאת דופן, בגלל זה אני אוהבת להגיד שאני בוחרת להיות חד קרן.
יחס המרה (Conversion rate): מדד המראה את היחס בין כלל המבקרים בעמוד לבין אלו שביצעו פעולה מסוימת בעמוד. בעזרת יחס המרה ניתן לבדוק כמה לקוחות רכשו מוצר מתוך כל הלקוחות שהגיעו לעמוד, מה כמות הא.נשים שמילאו טופס צור בדף נחיתה מתוך כל המבקרים בדף ועוד.
יחס נטישה (Bounce rate): מדד המראה את אחוז הגולשים שנטשו את האתר או עמוד באתר לאחר שניות בודדות. נשאף להקטין את יחס הנטישה. גורמים המשפיעים על יחס הנטישה: זמן טעינה, הרספונסיביות של האתר, הזרימה באתר ועוד.
כתובת IP: קיצור של Internet Protocol, תבנית מספרית המייצגת את ה"כתובת" או "תעודת הזהות" של התקן רשתי (מחשב, מדפסת, אתר אנטרנט וכו'). כתובת IP מאפשרת לקיים תקשורת בין התקנים ברשת.
כתובת URL: הכתובת של העמוד באתר, כתובת ה-URL מופיעה בחלונית למעלה.
לדוגמא: כתובת ה-URL של עמוד זה היא: https://barushka.co.il/marketing-dictionary
ליד (Lead): במכירות ליד מתייחס ללקוח פוטנציאלי, שמתעניין באחד המוצרים או השירותים של העסק. לדוגמא: אם הקמת עמוד נחיתה וגולש השאיר פרטים, הוא ליד. אפשר להציע ללידים מוצרים או שירותים נוספים בשיווק חוזר – רימרקטינג.
ליד חם / ליד קר: כאשר הלקוח הפוטנציאלי מוכן לרכישה מיידית הוא ליד חם. לעומת זאת, כאשר הוא בשלב הגישושים וקבלת מידע על העסק או אחד המוצרים, הוא ליד קר.
לייטר (later): אפליקציה שנולדה בשנת 2014 לצורך תזמון פוסטים באינסטגרם. בהמשך החברה התפתחה וכיום היא משמשת ככלי שיווקי באינסטגרם, פייסבוק, טוויטר ופינטרסט. בעזרת האפליקציה אפשר לתכנן ויזואלית ולתזמן תכנים ברשתות החברתיות.
לייק (כפתור אהבתי): כפתור הלייק נפוץ ברשתות חברתיות לסימון האם אהבת את הפוסט / וידאו / תמונה וכו'. ה"לייק" ידוע בעיקר בזכות פייסבוק, שעיצבו אותו עם הלוגו המוכר של הבוהן לכיוון מעלה (Thumbs up), אבל עובדה מעניינת היא שכפתור הלייק הראשון נוצר דווקא ברשת vimeo לסרטוני וידאו. בחלק מהרשתות החברתיות, כמו YouTube, יש גם כפתור דיסלייק (לא אהבתי).
לינק: ע"ע כתובת URL.
לינק חיצוני (External link): קישור מאתר בדומיין אחד אל כתובת אתר בדומיין אחר. לעומת לינק פנימי, שמקשר אל כתובת באותו הדומיין.
לינקטרי (linktree): אפליקציה שנוסדה בשנת 2016 ומשמשת ככלי המייצר "עץ קישורים". בעזרת לינקטרי ניתן להפנות לקישורים שונים באתר העסק, רשתות חברתיות ונכסים דיגיטליים נוספים, והכל ממקום אחד.
לינק יוצא: קישור שנמצא באתר שלך ומוביל אל אתר חיצוני.
לינק נכנס: קישור אל עמוד באתר שלך. לינק מהסוג הזה הזה יכול להיות חיצוני (שהגיע מאתר אחר) או פנימי (בתוך האתר).
לינק פנימי (Internal link): קישור שנמצא בדומיין ומוביל לכתובת אחרת באותו הדומיין. לדוגמא: אם אשלח אותך לקרוא עליי עוד כאן >> זהו קישור פנימי אצלי באתר. לעומת לינק חיצוני, שמוביל לכתובת בדומיין אחר.
לינק שבור: קישור שאינו פועל מסיבה מסוימת: כתובת לא נכונה, כתובת שהוסרה ללא הפניית 301 חדשה ועוד. קישורים שבורים עלולים לפגוע בקידום האורגני של האתר.
לפבלש: סלנג מעולם השיווק הדיגיטלי שמתאר פרסום פוסט ברשת החברתית. בדרך כלל הכוונה לפרסום פוסט בפייסבוק. לדוגמא: את יכולה לפבלש את הפוסט על השמש המשמחת, הוא מוכן.
מונטיזציה: הפקת רווח כספי מפרסום בנכסים הדיגיטליים של העסק. ניתן לבצע מונטיזציה באתר העסק בעזרת גוגל אדסנס, מונזטיזציה בערוץ יוטיוב ועוד.
מוקבאנג (Mukbang): שידור חי של אדם שאוכל ותוך כדי נמצא באינטראקציה עם הצופים. מקורו של המוקבאנג בדרום קוריאה, הוא התחיל סביב 2010 והפך במשך השנים לטרנד עולמי. התופעה נקשרת לעיתים עם הפרעות אכילה, התמכרות למסכים, דכאון וחרדה, מאחר והסרטונים בעלי אופי של צריכה מופרזת של אוכל או אלכוהול. יוטיוברים שמשתמשים בטרנד – ניקוקדו אבוקדו ואפילו הישראלית מיכל מצוב שהשתתפה במירוץ למיליון 2024.
מילות מפתח (Keywords): מילים או ביטויים המשמשים לחיפוש במנועי החיפוש. מילות מפתח חשובות מאוד בתחום קידום האתרים. יש להשתמש במילות מפתח "אמיתיות", להבדיל מביטויים שהאינסטינקט שלך אומר לך שהוא ביטוי מפתח. את מילות המפתח אפשר למצוא בעזרת כלים כמו google keyword planner, כמו גם לקבל נתונים נוספים עבור כל ביטוי: נפח החיפוש ומידת התחרות עבור אותו ביטוי וביטויים נוספים בתחום.
מיץ קישורים (link juice): הערך / הדירוג שניתן לעמוד באתר בעקבות קישורים המובילים אליו ויוצאים ממנו. אם מעמוד מסוים יוצאים 3 קישורים ל-3 עמודים שונים, כל עמוד יקבל פחות "מיץ" מאשר אם היה יוצא מאותו עמוד רק קישור אחד. לצורך שיפור ה-SEO של האתר חשוב להגדיל את מיץ הקישורים ע"י בניית קישורים איכותיים (חיצוניים, יוצאים ופנימיים).
מסחר אלקטרוני (E-Commerce): מסחר המתבצע באופן מקוון, אונליין. חנות E-Commerce אפשר להקים במגוון פלטפורמות, ביניהן אטסי, שופיפיי, וורדפרס, וויקס ועוד.
דוגמא לחנות אונליין מבוססת וורדפרס עם תוסף ווקומרס: כוכבית – מוסיפה נצנוץ למשרד שלך!
מפת אתר (Site Map): מפה המציגה את עמודי האתר ועוזרת למנוע החיפוש להבין את הסדר וההיררכיה של הלינקים באתר. שפת XML היא השפה הנפוצה להצגת מפת אתר.
משפיעני רשת (אושיות רשת): כינוי לאדם פופולרי ברשתות החברתיות. במאה ה-21, בעקבות התפתחות הרשתות החברתיות והיווצרות משפיעני הרשת, התפתח תחום השיווק בעזרת משפיעים. בשיווק מהסוג הזה מותגים משלמים חסות למשפיען לצורך קידום המותג ומוצריו. התוצאה היא שיווק ממוקד ונישתי לקהל יעד מאוד ספציפי, המתעניין בתחום מסוים.
משפך שיווקי (Sales funnel): כלי שיווקי המתאר את הדרך שהלקוחות עוברות מהרגע הראשון בו הן נחשפו לעסק או למוצר שלך ועד לרכישה. ארבעת השלבים במשפך שיווקי בסיסי הם: חשיפה, עניין, רצון ורכישה. בעזרת משפך שיווקי ניתן לתכנן את הפעילות השיווקית, לשפר ולדייק קמפיינים על פי בחינת הצלחה או אי הצלחה של כל שלב ועוד. יש מודלים שונים ומגוונים למשפכי שיווק, וכל עסק יכול להגדיר לעצמו את המשפך השיווקי הכי נכון עבור העסק שלו.
ניוזלטר או שיווק במייל: ניוזלטר הוא מגזין דיגיטלי הנשלח במייל לרשימת תפוצה. שיווק במייל הוא שיווק ממוקד מאוד, מאחר והוא נשלח אל קהל לקוחות שנרשם לקבלת המידע הפרסומי של העסק, ולכן מדובר בקהל היעד שלו. ניתן לשלוח ניוזלטר לכמות גדולה של נמענים בו זמנית בקלות בעזרת חברות כמו mailchimp, אקטיב טרייל, VIPlus, רב מסר ועוד. חברות דיוור מציעות גם מערכת ניהול עם הרשמה בקלות, הסרה, עיצוב וסטטיסטיקות לניתוח תוצאות ושיפור השיווק בשיטה זו. רוצה לדעת למה כל עצמאית חייבת ניוזלטר? כתבתי על זה כאן >> חוצמזה למגזין "עצמאית ומאושרת" יש ניוזלטר מושקע ושווה במיוחד לעצמאיות מנצנצות, תוכלי להרשם אליו כאן >>
ניקוקדו אבוקדו (Nikocado Avocado): ניקוקדו אבוקדו הוא כינוי של יוטיובר אוקראיני, בן 32 (בשנת 2024), ששמו האמיתי הוא ניקולס פרי. בתחילת דרכו, סביב 2014, פרסם וולוגים שעסקו בטבעונות, אבל בשנת 2016 חל מהפך והוא החל לפרסם סרטוני מוקבאנג של אכילה מופרזת בשידור חי, מה שהוביל לעלייה במשקלו עד ל-200 ק"ג בשיא. ב-06.09.24 ניקוקדו פרסם סרטון הידוע בשם “Two Steps Ahead” (חיים צינוביץ' "השרוף" סטייל, למי שזוכרת). הסרטון נפתח עם דמות רזה בחולצה אדומה ומסיכת פנדה ענקית על הראש, בהמשך הדמות מורידה את המסיכה ומסתבר שזה ניקוקדו עצמו. ניקוקדו טען שכל הסרטונים שפרסם בשנתיים האחרונות היו ניסוי חברתי ושהם צולמו לפני הרבה זמן, בזמן שהוא עשה דיאטה וירד מעל 110 ק"ג ממשקל של כ-160 ק"ג. בסרטון הוא מכנה את עצמו "הנבל" ששטף את מוחם של הצופים, שהיו מוכנים לצרוך כל מה שייתן להם. בסוף הסרטון הוא עושה פעם נוספת מוקבאנג, אכילת בינג' של אטריות שחורות.
סאב דומיין: ע"ע תת דומיין.
סטורי: פיצ'ר של אפליקציית אינסטגרם, המאפשר פרסום תמונה או סרטון בתצורה אורכית ואורך של עד 15 שניות. לאחר ההעלאה הסטורי באוויר במשך 24 שעות בלבד, לאחר מכן הוא נעלם מעיני העוקבות (הוא נשאר בארכיב הסטוריז). כדי להעניק לסטורי "חיי נצח" אפשר לנעוץ אותו בהיילייטס. עוד על הסטורי ואיך משתמשים בו בטיפ אינסטגרם הבא >>
סליקה: שיטת תשלום בעזרת כרטיס אשראי. בימינו, לחנויות אונליין יש סליקה אינטרנטית כך שהלקוחה רוכשת באשראי באתר ויכולה אפילו לקבל את המוצר בלי לצאת מהבית. אם את מקימה חנות ווקומרס באתר וורדפרס או חנות אונליין בכל פלטפורמה אחרת כדאי להתחיל לברר איזה עם איזו חברה תבצעי סליקה ומה המחירים הקיימים בשוק. כתבתי מדריך לסליקה לעסקים קטנים עם אתרי ווקורמס כאן >>
סרטוני UGC: סרטוני UGC, קיצור של User Generated Content, הם סרטונים המיוצרים ע"י לקוחות אמיתיים עם המוצר או השירות של המותג, סוג של פידבק מצולם או סקירה מצולמת. בגלל שהתוכן הוא אותנטי, ובגלל שאותנטיות זה מה שהקהל מעדיף היום, סרטוני UGC, אמיתיים, שנראים פחות מקצועיים מאשר פרסומת, ממירים פעמים רבות הרבה יותר מאשר פרסומת, שסביר שעלתה אלפי או עשרות אלפי שקלים. בשנים האחרונות, בעקבות כניסת התחום של משפיענים ומשפיעניות לעולם הפרסום, נוצרה תרבות בת לסרטוני UGC והיא יצירת תוכן ע"י משפיענים ומשפיעניות. לתוכן הזה נהוג גם לקרוא סרטוני UGC, אבל ההבדל הוא שהסרטונים הללו הם למעשה סוג של חיקוי של סרטוני UGC, הם עשויים בצורה אותנטית, כאילו היו סרטוני UGC אמיתיים, אבל למעשה מדובר על תוכן שהוזמן והופק בתמורה לתשלום בכסף או לתשלום בעזרת המוצר עצמו. בבניית אסטרטגיה שיווקית של מותג מומלץ לתכנן דרכים לעודד לקוחות אמיתיים ליצור סרטוני UGC אמיתיים וגם לבדוק המרה של סרטוני UGC מוזמנים ע"י משפיענים ומשפיעניות. עוד על תוכן מבוסס משתמשים כאן.
עגלה נטושה: מצב שבו גולשת באתר הוסיפה פריטים לעגלת הקניות, אבל נטשה אותה ללא רכישה. נתונים שנמצאו אונליין מצביעים על כך ש-69% מעגלות הקניות בחנויות אונליין ננטשות, כלומר בערך 7 מתוך 10 גולשות ימלאו את העגלה, אך לא ירכשו. הסיבות לנטישת עגלה מגוונות וכוללות עלויות נוספות שהגולשת גילתה רק בעגלת קניות, הרשמה מייגעת הנדרשת לצורך רכישה, תקלות באתר, מדיניות החזרת מוצרים בעייתית, כרטיס אשראי נדחה, משלוח יקר, שיטת שילוח שלוקחת הרבה זמן, תהליך תשלום מסורבל ועוד.
עוסק פטור: כינוי לעוסק או עוסקת שמחזור העסקאות שלה הינו עד סכום מסוים, שנקבע לאותה שנת מס. בשנת מס זו העוסקת פטורה מתשלום מע"מ, ולכן אסור לה לגבות מלקוחותיה מע"מ. חשוב לדעת, כי עוסק פטור, פוטר ממע"מ בלבד, ואינו פוטר מתשלום שאר המיסים כמו מס הכנסה ותשלום לביטוח לאומי. כמו כן, גם עוסק פטור צריך לפתוח תיק במע"מ. לעוסק פטור מגוון הקלות בהגשת דוחות, תשלומים וכו', ועצמאיות רבות נוהגות לנהל את החשבונות של עצמן בשלב זה. עצה ממני: רואת חשבון טובה תעשה לך סדר, תחסוך לך זמן עבודה מיותר, הרבה עצבים והיא אפילו יכולה לחסוך לך כסף.
עלות פר פעולה (CPA – Cost Per Action): קידום ממומן במודל בו התשלום הינו עבור פעולה כלשהיא שהגולשת עשתה בעקבות הקלקה על המודעה. הפעולה יכולה להיות: רכישה, מילוי טופס צור קשר, לחיצה על המודעה וכו'. ניתן לקרוא לו גם תשלום על בסיס הפניות או עמלת הפניות.
עלות פר קליק (PPC – Pay Per Click או CPC – Cost Per Click): קידום ממומן במודל בו התשלום מתבצע בלחיצה על המודעה. התשלום הינו סכום שנקבע מראש, שיש לשלם בכל פעם שמישהי לחצה על המודעה. במודל זה התשלום הינו עבור לחיצה בלבד, ולא לפי כמות החשיפות.
עמוד נחיתה (Landing Page): עמוד אינטרנט עם מטרה שיווקית אחת ממוקדת. בניגוד לאתר מלא הכולל עמודים רבים, דף נחיתה ספציפי עם מטרה אחת: מכירת מוצר או שירות בודד או איסוף לידים. עמוד נחיתה המנוסח היטב מגדיל את שיעור ההמרה, שכן אין בו הסחות דעת וברור לגולשים לאן הגיעו ולאיזו מטרה. רוצה לדעת איך לכתוב דף נחיתה מנצנץ במיוחד? הקליקי כאן >> מחפשת כותבת תוכן שתדייק לך את המסרים לעמוד נחיתה? מוזמנת לקרוא על שירותי התוכן שלי כאן >>
עמוד שגיאה 404 (404 Not Found): הודעת שגיאה 404 מתקבלת כשהשרת לא מצליח למצוא את כתובת האתר בדומיין מסוים. חשוב להגדיר עמוד זה כך שיהיה צומת המנתבת את הגולש.ת למקום אחר באתר.
עסק ללקוחות (B2C – Business to Cleints): עסקים שמוכר מוצרים או שירותים ללקוחות פרטיים. היום נהוג לשווק גם בעסקים מסוג B2C בשיטת שיווק המכונה H2H (שיווק מאדם לאדם).
עסק לעסקים (B2B – Business to Business): עסק שמוכר מוצרים או שירותים לעסקים.
פייסבוק (Facebook, קיצור: פייס): רשת חברתית, שהוקמה בשנת 2004, ע"י 5 סטודנטים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, ביניהם מארק צוקרברג. פייסבוק נפתחה תחילה לשימוש של סטודנטים בהרווארד ובשנת 2006 נפתחה לשימוש של כלל הציבור. בפייסבוק ניתן לפתוח פרופיל פרטי, עמוד עסקי או קבוצה, ולפרסם מוצרים במרקט פלייס (market place). לכל פרופיל פרטי יש קיר אישי (wall), ועדכונים שוטפים או פיד (news feed). אפשר לפרסם בפייסבוק פוסט או סטטוס, לכל פוסט אפשר להגיב, לתת לייק או רגשון, כמו גם לשתף. עסקים משתמשים בפייסבוק לפרסום אורגני וממומן בדפים וקבוצות שונות.
אפשר לבקר בעמוד הפייסבוק של ברושקה כאן >>
פינטרסט (Pinterest): רשת חברתית, שהושקה בשנת 2011, להצגת קישורים בצורת תמונות / וידאו, בחלוקה לאלבומים לפי נושאים. על פי פינטרסט, מטרתה לחבר בין אנשים עם תחומי עניין משותפים. בפינטרסט אפשר לשמור תמונות או סרטוני וידאו מתוך אתרי אנטרנט באלבומים, הנקראים לוחות, כאשר כל תמונה היא קישור לאותו עמוד באתר. כל פריט הננעץ בלוח הוא סיכה pin. ניתן להקים לוחות משלך או לוחות קבוצתיים. בנוסף, אפשר לעקוב אחרי פרופילים או אחרי לוחות בתחומים המעניינים אותך. נושאים נפוצים בפינטרסט: ימי הולדת, עיצוב פנים, אמנות, אופנה ועוד.
אפשר לבקר בלוחות הפינטרסט של ברושקה כאן >>
פיקסל של פייסבוק (Facebook pixel): הפיקסל של פייסבוק הוא קטע קוד אותו אפשר להטמיע באתר, דף נחיתה או כל נכס דיגיטלי, ובעזרתו פייסבוק אוספת מידע על הגולשים.ות שנכנסו לנכס הדיגיטלי בו הוא מוטמע. הפיקסל "יודע" מי ביקר בנכס הדיגיטלי (צביעת קהלים), מה הוא עשה בנכס הדיגיטלי ולמה הוא הגיע לשם (במידה והוא הגיע דרך קמפיין ממומן בפייסבוק).
צביעת קהלים (או צביעת גולשים): פעולה שהפיקסל של פייסבוק מבצע, ובה הוא מחבר בין הקהל שביקר אצלך בנכס הדיגיטלי, בו מוטמע הפיקסל, לפרופיל הפייסבוק של אותו קהל. בעזרת הקהל הצבוע ניתן ליצור קהל לקמפיינים כגון רימרקטינג או קמפיינים אחרים לקהל הספציפי הזה. צביעת קהלים מתבצעת גם לגולשים.ות שהגיעו לאתר ממקור אחר שאינו פייסבוק, כל עוד הם מחוברים באותו הדפדפן לפייסבוק.
צוקי: כינוי למארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק.
קידום אורגני: קידום אתרים אורגני או שיווק אורגני הוא סך הפעולות, שיש לבצע, על מנת למקסם את החשיפה של האתר במנועי החיפוש ללא פרסום ממומן. ע"י ביצוע אופטימיזציה (SEO) האתר יעלה במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש האורגניות וכך יגדיל את התנועה לאתר. קידום אורגני מעולה לא רק יגדיל את התנועה, אלא יגדיל את התנועה האיכותית והמדויקת לעסק.
קידום ממומן: קידום חומר פרסומי בתשלום. אפשר לבצע קידום ממומן של קמפיינים בפייסבוק, של האתר בגוגל ועוד.
קישור חיצוני: ע"ע לינק חיצוני.
קישור יוצא: ע"ע לינק יוצא.
קישור פנימי: ע"ע לינק פנימי.
קישור נכנס: ע"ע לינק נכנס.
קישור שבור: ע"ע לינק שבור.
קמפיין FOOH: מה זה FOOH? קיצור של Fake Out Of Home. מדובר בסגנון של סרטונים, שנראה לראשונה בשנת 2023, ובו משלבים צילום וידאו עם עריכה ממוחשבת, ויוצרים את האשליה של משהו שקורה במציאות כשהוא למעשה לא מציאותי. בסרטונים מסוג FOOH מופיע מיצג כלשהוא תלת מימדי, שנוצר ע"י מחשב, בד"כ במימדים עצומים ועוברי אורח בתוך הסרטון עצמו מתפעלים ממנו. סרטונים מסוג FOOH אמורים להשאיר את הצופה עם תחושת פליאה והשתאות, לגרום לו לשתף את הסרטונים וכמובן להכיר את המותג או המוצר שהוא מפרסם. איך נוצרת האשליה שהסרטון אמיתי? איזה מותגי ענק השתמשו בטכניקה ואיך? עוד על התופעה השיווקית הכי טרנדית לשנת 2024 בכתבה: קמפיין FOOH: מה קורה כשפייק הופך למציאות?
קריאה לפעולה (הנעה לפעולה, CTA – Call To Action): קריאה הקוראת לגולשת לעשות פעולה כלשהיא. קריאה או הנעה לפעולה יכולה להיות ממגוון סוגים: הקלקה על לחצן, רכישת מוצר, תגובה לפוסט, סימון לייק לפוסט, שיתוף פוסט, תיוג מישהי אחרת ועוד.
רילס (Instagram Reels): רילס (בתרגום חופשי: סלילי סרט קולנוע כמו של פעם) הוא פיצ'ר באפליקציית אינסטגרם, שהושק בעולם באוגוסט 2020 ובשנת 2021 גם בישראל. הרילס מאפשרים ליצור ולשתף סרטוני וידאו או אוסף של קליפים באורך של 15 או 30 שניות עם סאונד, אפקטים, טקסט ועוד. את הרילס אפשר לשתף גם בפיד כפוסט. הפיצ'ר הזה נשמע לך קצת מוכר? לא סתם! בתכל'ס, באינסטגרם (או יותר נכון בפייסבוק, הבעלים של אינסטגרם) לא אוהבים להישאר מאחור וכמו הסטוריז, שעלו כדי להתחרות בסנאפצ'ט, הרילס הם המקבילה של הטיקטוק. האם יצליחו להחזיר את הקהל הצעיר לאינסטגרם בזכות הפיצ'ר הזה? ימים יגידו.
רימרקטינג (Remarketing או Retargeting): אסטרטגיה שיווקית, הנקראת שיווק מחדש, ובה מפרסמים לקהל שכבר נחשף למוצר / השירות במודעה. לדוגמא: אם לקוחה ביקרה אצלך באתר והייתה בעמוד של מוצר א', אפשר לטרגט אותה עם קמפיין רימרקטינג בפייסבוק שמציע לה את המוצר בהנחה, או מוצרים נוספים שיעניינו אותה.
רשימת תפוצה: רשימת נמענים הכוללת כתובת דואר / כתובת מייל. בעולם השיווק נהוג להשתמש ברשימת תפוצה למשלוח ניוזלטר לצורכי שיווק, רימרקטינג ועוד.
רשת חברתית (Social media או סושיאל): רשת חברתית או מדיה חברתית היא פלטפורמה דיגיטלית (באינטרנט או באפליקציה ייעודית) בה א.נשים מקיימים קשרים חברתיים. ברשת החברתית תוכלי להקים פרופיל אישי, פרופיל עסקי, לנהל קבוצה ועוד. הרשתות החברתיות משמשות עסקים לשיווק, כאשר לכל פלטפורמה חוקים ו"תרבות" התנהגות משלה. ניתן לשווק ברשתות החברתיות באופן אורגני או בעזרת קמפיין ממומן. דוגמאות לרשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, פינטרסט, טוויטר, טיק טוק ועוד.
שיווק בזמן אמת (RTM – Real Time Marketing): פעולה שיווקית המגיבה לאירוע עכשווי / אקטואלי. עם תוכן וקריאייטיב בול בפוני ובתזמון הנכון אפשר להפוך לויראליים.
שיווק במייל: ע"ע ניוזלטר.
שיווק מאדם לאדם (H2H – Human to Human Marketing): שיטת שיווק H2H היא שיטת שיווק, שהפכה למגמה שיווקית של עסקים סביב השנים 2020-2022, והיא גורסת שמי שמבצע רכישה הם בני ובנות אדם – עד כאן נשמע הגיוני. הדגש הוא על שיווק של עסקים B2B (עסק לעסקים). כלומר, שיטת H2H לוקחת בחשבון שגם בעסק שהואB2B , כמו בעסק שהוא B2C (עסק ללקוחות פרטיים), מי שנמצאת במשפך השיווקי שלנו – נכנסת לאתר שלנו, קוראת את החומרים השיווקיים שלנו, מחליטה אם לקנות או לקנות את המוצרים או השירותים שלנו – היא בסופו של דבר לקוחה בשר ודם. זו יכולה להיות מנהלת רכש, מנהלת מוצר או כל בעלת תפקיד (או בעל תפקיד) אחרת בעסק, אבל קבלת ההחלטה אם לקנות או לקנות מתבצעת ע"י אדם (לפחות עד שרובוטים ישתלטו לנו על החיים) ולא ע"י "עסק", ולכן השיווק צריך להיות מבוסס לפי שיטה זו גם בעסקים שהם B2B.
שיווק מבוסס עיתוי (OBM – Occasion Based Marketing): שיווק המותאם לאירועים שונים כגון: יום האהבה, חגים ומועדים נוספים. ידעת שיש יום בינלאומי לקידום גישת "לא בוכים על חלב שנשפך"? מה זה OBM ועוד ימים בינלאומיים בכתבה הבאה >>
שיווק מחדש: ע"ע רימרקטינג.
שיווק שותפים: ע"ע תוכנית שותפים.
שוּט: מונח מעצבן, שהיה מעצבן עוד לפני שהמציאו אותו. השימוש במונח מתבצע בקבוצות פייסבוק, כשהכותבת מבקשת שהמגיבים יענו לה. לא מומלץ לעשות שימוש בביטוי זה, אנחנו לא מפקדות על אף אחד לענות לנו, לא סתם הוא היה במקום רביעי במצעד המילים המאוסות לשנת 2017. אם בא לך שיענו לך אפשר לכתוב את זה בפנייה נעימה עם תודה בסיום הפוסט.
שרת אחסון: שרת אחסון הוא המקום הפיזי בו האתר של מאוחסן. על מנת להקים אתר או בלוג משלך על פלטפורמת וורדפרס תזדקקי תחילה לדומיין ואחריו לשרת אחסון. הסבר מפורט וקופון הנחה לשרת אחסון ישראלי ממתינים עבורך כאן במגזין עצמאית ומאושרת.
תוכן מבוסס משתמשים או תוכן גולשים (UGC): מה זה UGC? קיצור של User Generated Content, והמשמעות היא תוכן שהלקוחות או א.נשים אמיתיים יוצרים עם המוצרים של המותג שלך. לדוגמא: לקוחה שקנתה מוצר וצילמה סרטון אנבוקסינג בו היא פותחת את החבילה ומראה מה קנתה ואיך משתמשים במוצרים. בגלל שתוכן אותנטי הוא הפרסום הכי חזק ברשתות בימינו (2024), אפשר למצוא יוצרות ומשפיעניות שמכינות סרטונים בסגנון UGC כאילו הם אותנטיים, כשלמעשה זה סרטון שיווקי בתשלום. היתרון של סרטון בסגנון UGC בתשלום הוא שאפשר להחליט מה יהיה בסרטון, החסרון הוא שזה לא באמת תוכן אותנטי והיום א.נשים מאוד רגישים לנקודה הזאת. סרטוני UGC יכולים להיות בכל מיני סגנונות – סרטונים יומיומיים לטיקטוק, סרטוני אנבוקסינג, סרטוני חוות דעת / פידבק, סרטון טיימלאפס של סדנא יצירתית ועוד. בנוסף, אפשר לעודד או לתת ללקוחות תמריץ להכין סרטוני UGC – למשל: להעניק קופון הנחה לכל מי שיפרסם ויתייג את המותג בסרטון אנבוקסינג או סרטון פידבק.
תוכנית שותפים (Affiliate program): שיטת שיווק בה ה"שותפים" מקבלים תגמול כלשהוא עבור שיווק מוצר או עסק. התגמול יכול להיות בצורת עמלת תשלום, הנחה למוצרים בעסק ועוד. השיווק יכול להתבצע במגוון דרכים: הפנייה דרך האתר או הרשת חברתית של השותפה, מכירה דרך האתר שלה, חברה מביאה חברה ועוד.
תוצאות חיפוש אורגניות: תוצאות החיפוש המתקבלות במנוע חיפוש באופן "טבעי" ללא פרסום ממומן. סדר הופעת התוצאות מושפע ממספר גורמים כגון: SEO, דירוג האתר ועוד. יש חשיבות גבוהה לבצע קידום אורגני איכותי, המשפר את מיקום האתר או עמודים באתר בתוצאות החיפוש, שכן ככל האתר נמצא בתוצאה גבוהה יותר עבור מילת חיפוש רלוונטיות יותר, ככה גדלה התנועה האיכותית לאתר (להפנות למושג טראפיק).
תנועה לאתר: ע"ע טראפיק.
תקן (HTTPS – Hypertext Transfer Protocol Secure): יישום של פרוטוקול התקשורת HTTP לאבטחת מידע ברשתות מחשבים. בשנים האחרונות, גוגל פועלת למען מעבר של האתרים לפרוטוקול מאובטח זה לטובת שמירה על פרטיות הגולשות ברשת. בעקבות כך, בשנת 2014 גוגל הודיעה כי שימוש ב-HTTPS הינו גורם דירוג, המשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
תרדס (או ת'רדס, Threads): בטח גם את שאלת את עצמך מה זה ת'רדס (או ט'רדס) הזה שכולם שוברים את השיניים שלהם עליו? ובכן, זו רשת חברתית של חברת מטא, המתחרה בטוויטר. האפליקציה הושקה ב-06.07.23, כרגע ניתן להוריד אותה בנייד בלבד (אין גרסת ווב), וצריך להתחבר אליה עם הפרופיל של האינסטגרם, זאת אומרת שהיא סוג של תוספת לאינסטגרם. אפשר להעלות בה פוסט של עד 500 תווים עם תמונה / סרטון / גיף, ואפשר לכלול גם קישורים. האפליקציה שברה שיא מהירות בכמות המצטרפים והמצטרפות החדשים, כשנרשמו אליה מעל 2 מיליון רק שעתיים אחרי ההשקה, מעל 5 מיליון בשעתיים הבאות ומעל 10 מיליון אחרי 7 שעות בלבד. לצורך ההשוואה, זה הזמן שלקח לחברות הבאות לצבור מיליון משתמשים: נטפליקס – 3.5 שנים / טוויטר – שנתיים / פייסבוק – 10 חודשים / ספוטיפיי – 5 חודשים / אינסטגרם – 3.5 חודשים / chatGPT – חמישה ימים / ת'רדס – פחות משעתיים.
תת דומיין (סאב דומיין, Sub domain): רישום דומיין משני תחת כתובת הדומיין הראשית. תת הדומיין יופיע, בדרך כלל, לפני השם הראשי באופן הבא: subdomain.yoursite.co.il. ניתן להשתמש בתת דומיין כאשר התוכן שונה מהותית מהתוכן באתר הראשי. תת דומיין מאפשר להציג לגולשות אתר שונה לגמרי או עם זיקה מסוימת לאתר המקורי.
חושבת שיש מושג שצריך להיות פה, אבל לא מצאת אותו?
מוזמנת להיכנס לאות הרלוונטית ע"י לחיצה עליה ולספר לי בתגובות!